Jdi na obsah Jdi na menu
 

TOPlist

Star Heritage 1-The Black Cobra
1.5.2007 Autor návodu-Standa Madukas
Star Heritage : The Black Cobra je sci-fi adventura,která vznikla jako remake textovky z roku 1994. Hra má úžasnou fotorealistickou grafiku, dynamické počasí, střídání dne a noci ovlivňující vývoj hry.Ač je Star Heritage : The Black Cobra adventurou, tak obsahuje zvláštní soubojový systém.Musíte si dávat pozor na své zdraví i na to jak jste unaveni. V případě, že je postava hodně unavená, je třeba ihned vyhledat bezpečné místo k odpočinku.Hra nás zavádí do vesmíru, kde lidstvo žije pod nadvládou rasy Artanganů. Lidstvo žije pod jejich kuratelou,ale tajný odboj se připravuje na válku. Všechno probíhá pod pláštíkem obchodních cest, které vykonávají agenti,kteří se nebojí riskovat svůj život v případě odhalení Artangany. Vy jste jeden z agentů,který je během jedné z výprav nucen nouzově přistát na neznámé planetě. Planeta není na žádné vesmírné mapě a je vzdálena od jakýchkoli obchodních cest, což značně snižuje naději na přežití.Hlavním cílem hry je opuštění planety, abyste mohli pokračovat v boji proti Artanganům.Hra by měla navazovat na akční RPG Star Heritage 0: Ship of Ages .Proto tedy ta 1 v názvu.
Tento návod jsem vytvořil v roce 2007 a protože jsem chtěl ještě udělat videonávod ,tak jsem si hru po 10 letech v roce 2017 opět zahrál.Nečekal jsem však, jak mě hra potrápí.Nejen bugy ve hře ,ale i tím ,že neuděláte nějakou maličkost a už se nedostanete dál.Místy jsem u toho šílel,nechápal jsem,že jsem před lety dokázal hru dohrát podle svého návodu,který má bohužel mnoho nedostatků ,které musím kriticky přiznat.Návod už jsem neměl sílu upravovat,takže se podívejte na videonávod ,který jsem pro vás vytvořil,je v rubrice videonávody pod písmenem S.Jinak já použil tento výborně zpracovaný návod ruského autora.
Ostrov
Nejprve se podívejte na úvodní animaci,která vás uvede do děje.Vaše vesmírná loď byla napadena Artangany a částečně zničena.Na poslední chvíli se vám podaří kosmickou loď opustit v malém vesmírném tubusu.Bohužel však havarujete a ocitnete se na neznámém místě na neznámé planetě.Nejprve si něco řekneme o tom co vidíte na obrazovce.Ve hře budete vše ovládat pouze levým a pravým myšítkem.Když sjedete kurzorem vlevo dolů tak se vám objeví postava,zápisník,taška a hodiny.Na vaší postavě budete vidět jak je zdravá,odpočatá a nebo naopak unavená a zraněná.V zápisníku si budete ukládat důležitá data.Taška je inventář.Hodiny jsou zase důležité tím,že můžete různě posunovat čas což je pro hru velmi důležité.Vpravo dole máte znázorněnou mapu,rozdělenou na čtverce.Když na nějaký kliknete tak se tam také posunete.A nyní se vraťme ke hře.Je večer a před vámi hoří váš kosmický tubus.Klikněte na hodiny tak ,aby byl den.Tím si odpočinete a navíc se uhasí oheň v tubusu.Klikněte na tubus a až se vám objeví ikona postavy tak vejděte dovnitř.Klikněte na kulatý monitor před vámi a promluvte si s palubním počítačem.Vyčerpejte všechny možnosti dialogů.Na konci by se vám měla otevřít schránka a v ní kapsle.Klikněte na ní a kapsle se vám uloží do inventáře,kde už máte medailon.Kapsli vyzkoušejte tak ,že si otevřete inventář a kapslí klikněte na ikonu postavy nahoře.Vidíte jak vám postava komplet zezelenala.To je známka toho,že jste v pořádku.Jak vám bude zdraví ubývat tak je potřeba hledat klidné místo k odpočinku,nejlépe přes den.Ideální je k odpočinku nějaké opuštěné místo. Pokud usnete kde nemáte tak vás chytí Artanginci,posadí do vězení a hra tímto končí. Nyní se budeme přemisťovat pomocí mapy vpravo dole.Klikněte dvakrát rovně/severně /.Před vámi je obrovský pavouk a první souboj.Je to vcelku jednoduché.Levým myšítkem útočíte a pravým se bráníte.Nebudu vám popisovat co a jak máte udělat,je to docela lehký boj.Až pavouka zabijete tak jděte podle mapy dvakrát vpravo/ východně/.Pokud jste zraněni tak si odpočinete tím,že kliknete na hodiny.Ale pozor,zdraví načerpáte jen přes den,v noci většinou ubude.Nyní vám v cestě stojí mohutný Artanginec.Souboj s ním už je znatelně těžší.Musíte hodně často využívat krytí a když bude možnost tak rychle udeřit.Chvilku potrvá než si zvyknete na rytmus souboje,protože se spíše jen bráníte a občas zaútočíte.Až ho zabijete tak na něj klikněte a v inventáři se vám objeví kapsle,nůž a cosi co se jmenuje neuropietsche.Vraťte se zpět k havarovanému tubusu,vejděte dovnitř a použijte nůž z inventáře na kapsli napravo.Získáte akumulátor,který v inventáři spojte s neuropietsche.Nyní jděte k místu ,kde jste zabili Artangince a jděte podle mapy o jeden čtverec vpravo/východně/Zde klikněte na jakýsi stroj vpravo a do inventáře vám přibude tabletka.Je to supersilná uzdravovací tableta na 10 použití,takže si jí opatrujte a používejte velmi obezřetně.Vraťte se zpět na začátek k tubusu a dejte se dvakrát doprava/východně/Tady svedete další souboj s dračí příšerou.Opět musíte zvolit rozumný kompromis útoku a obrany.Je to opět celkem těžký souboj hlavně pro ty,kteří hrají jen adventury.Po souboji postupte na mapě o další dva čtverce vpravo/východně/.Ocitnete se před velkou továrnou.Vejděte dovnitř a ze země vlevo seberte železnou tyč/metalbolzen/.Nyní postupte na mapě o další čtverec vpravo/východně/ a použijte železnou tyč na mechanismus dveří vpravo.Tím je otevřete.Vstupte do tunelu a podle mapy klikejte stále na čtverce nahoru/sever/Až vyjdete z tunelu tak se podle mapy dejte jedinou možnou cestou doleva/západ/Nejprve přijdete ke vraku nějakého zvláštního tanku,v další části uvidíte trosky velkého letadla a na dalším čtverci na mapě se dostanete do lesa,kde si můžete natrhat léčivé květiny,takže toho maximálně využijte.Pokud byste chtěli opět na mapě postoupit o jeden čtverec doleva tak vás napadnou Artanginci a zabijí vás.Proto se opět vraťte zpět až k továrně.Pak jděte o jeden čtverec na mapě doleva/západ/ a pak nahoru/sever/.Zde je cesta na které hlídá policajt s vysílačkou.Položí vám několik otázek,musíte odpovědět tak,aby došlo na souboj.Prostě ho musíte zlikvidovat a vzít mu to co je důležité-kreditku,policejní odznak a komunikátor.Získáte to tak,že po souboji zůstane ležet na zemi a vy na něj kliknete.Poté se vám na komunikátoru ozve policejní vedení a chce,abyste se poohlédli po okolí a hlásili vše podezřelé.Poté jděte podle mapy třikrát doprava/východ/až přijdete k dřevěnému domku před kterým sedí stařena.Stařena se jmenuje Lisa Taylor.Promluvte s ní tak,aby vás pozvala dovnitř do domku.Řekněte jí pravdu o tom co se vám stalo a nakonec vám dá vzkaz pro Jamesona.Dialogů s ní je docela dost a protože hra je v němčině tak jsem prostě různě klikal na otázky a odpovědi až mi na konci dala ten lístek pro Jamesona.Myslím,že by to nemělo být tak těžké.Nyní tedy půjdeme vyhledat Jamesona.Podle mapy jděte nejprve nahoru/sever/pak doleva/západ/a opět nahoru/sever/Ocitnete se u dveří.Klikněte na ně a pak na zvonek.Z odpovědí vyberte tu,kde říkáte ,že máte vzkaz od Lisy Tailor.Vejdete dovnitř a Jamesonovi ukažte nejprve lístek od Lisy.Pokecejte s ním a pak mu ukažte váš medailon.Podívá se na něj,zase vám ho vrátí a dá vám za to likér ze svého bohatého baru.Klikněte na obraz nad pohovkou.Na zadní části je nějaký text.Pokud vám hodně ubylo zdraví tak klikněte na pohovku a zeptejte se Jamesona jestli si můžete chvilku odpočinout.Po probuzení budete opět plni síly a zdraví.Nyní se musíme vrátit zpět k tunelu.Jděte tedy na mapě k domku Lisy Tailor a odtud jděte po mapě třikrát doleva/východ/,dolů/jih/ a doprava/východ/.Jděte ke vchodu do tunelu a pak jím projděte na druhou stranu.Jděte dvakrát doleva/západ/k vraku velkého letadla.Tady si nastavte na hodinách čas,aby bylo poledne.Tím se vám dole na letadle objeví místo zvané klappe.Na něj použijte nůž z inventáře/blaster/.Tím rozříznete sklo a dostanete se do kabiny s mrtvým pilotem.Z ruky mu seberte náramek a pak se přes tunel vraťte na místo ,kde jste zabili policajta.Tady použijte likér z inventáře a klikněte jím na ikonu postavy v inventáři.Tím likér vypijete a také získáte kartičku  s číselným kódem 4381. Nyní od tohoto místa jděte dvakrát doleva/západ/.Přijdete ke skále ve formě jakési špice nebo zobáku.Na hodinách si nastavte poledne a když se vám objeví Fels tak vejděte dovnitř.Klikněte na terminál vpravo,pak na klávesnici a zadejte kód 4381.Otevře se vám tajná schránka pod terminálem a vy si z ní vezměte balíček.Ten pak v inventáři rozbalte.Najdete v něm masku Artangince,cosi co se nazývá koffer,dopis a nakonec papír na kterém jsou světové strany a dole je napsané"Ludolfovo číslo", které je částečně přeškrtnuté.Obojí,jak dopis tak papírek s číslem si přečtěte/v inventáři je přetáhnete na postavu nahoře/ Jděte po mapě čtyřikrát doprava/východ/zpátky ke stařeně Lise Taylor a dejte jí náramek, který jste našli v troskách letadla. Zjistíte, že je to náramek jejího praděda, který s Artanginci bojoval.Promluvte s ní o všem možném.Poté vám řekne o propustce, která vám dovolí odejít z tohoto ostrova.Propustku vám vystaví Arbes Veres.Jděte tedy na mapě nahoru/sever/.Setkáváte se s Veresem.Promluvte s ním a pak mu z inventáře dejte policejní odznak a poté i věc,která se jmenuje koffer.Tím od něj dostanete propustku,která se vám v inventáři zobrazí jako Artang-Ass stenzagent-Marke.Nakonec vám píchne injekci.Tímto jsme připraveni opustit ostrov.Vraťte se na mapě k domku stařeny,nasaďte si masku (v ní se okamžitě přeměníte na Artangince)a jděte na mapě jednou dolů/jih/.Jsme u kontroly,která nás pustí dál.Klikněte propustkou na kapitána vpravo.Pokecejte s ním a v animaci uvidíte jak opouštíte na lodi ostrov a směřujete do města.
Pulsar
Hned jak se ocitnete ve městě tak vám začne zvonit komunikátor.Zvedněte to a mluvte tak ,abyste hovor normálně ukončili.S kapitánem moc řečí nenaděláte ,takže na mapě běžte dolů/jih/a pak doprava/východ/Sundejte si masku v inventáři a vejděte do baru vpravo.Promluvte si s kapitánem,který sedí u baru.Řekne vám cosi podivném cestujícím,který ztratil svou vizitku.Poptejte se na adresu na vizitce.Pak vyjděte z baru a na mapě jděte doleva/západ/.Pokecejte s mužem na lavičce a pak na mapě jděte dolů/jih/Vejděte do altánku vlevo a zašťourejte ve smetí, dokud nenajdete obligace za 5000. V inventáři si pak směnku prohlédněte/kliknete s ní na postavu nahoře/Pak si znova nasaďte masku a jděte dvakrát na mapě vpravo/východ/ a dvakrát nahoru/sever/Přijdete ke stráži.Je to Artanginec a dál vás nepustí.Takže na mapě jděte třikrát dolů/jih/Jsme u letiště.Když půjdete dopředu tak si tam můžete sice koupit lístek na letadlo,ale hned jak tam strčíte kreditu tak končíte.Takže ani tudy cesta nevede.Jděte tedy jednou doleva/západ/ a pak dvakrát nahoru/sever/Jste opět před barem a stojí tu dva Kloredové,divné bytosti.Sundejte si masku pokud jí máte a použijte na ně z inventáře neuropeitche.Tím je zlikvidujete.Nasaďte si masku a prohledejte je.Najdete u nich geldmunze.Nyní se vraťte zpět na letiště,jděte dopředu a do otvoru na peníze/vpravo od otvoru na kredity/ dejte geldmunze z inventáře.Tím si zakoupíte lístek a dostanete na vybranou kam chcete letět.Pokud si vyberete Arkan tak zde máme první konec hry.Když se tam rozhodnete letět tak tím rezignujete na boj s Artanginci a hra končí.Pokud si vyberete Taran tak lístkem v inventáři klikněte na terminály napravo a v animaci se svezete na Taran.Tady vás však musím upozornit,že pokud na Taran odletíte ,tak se ve hře dál nedostanete.Vraťte se tedy na mapě k baru a odtud jděte dvakrát dolů/jih/Ocitnete se v sevřené ulici.Přijdete sem většinou ve dne nebo v podvečer a to tu nikdo není.Pokud máte masku tak si jí okamžitě sundejte.Klikněte na hodiny a když se v ulici rozhostí tma tak se najednou před vámi objeví tři postavy-dva pankáči s holkou.Pokud budete otálet tak vás Roger/pankáč před vámi/ hned zastřelí.Proto musíte hned jak se objeví na něj kliknout a dát mu obligace z inventáře.Pak se s ním dejte do hovoru.Neřeknu vám přesně jak rozhovor vést,ale musíte ho dovést do stádia ,kdy vás Roger a kámoši odvezou skrze bariéru na Taran.V animaci uvidíte jak rychlovlak prorazí bariéru a sveze vás kam potřebujete.
Taran
Promluvte si s Rogerem,poděkujte mu a pak přes mapu jděte nejprve doleva/západ/a pak nahoru/sever/.Ocitnete se před nádhernou vilou.Klikněte na vilu,tím přijdete až ke dveřím a klikněte na zvonek uprostřed dveří.Z nabídky odpovědí vyberte tu třetí a budete vpuštěni dovnitř.Opět se setkáváte s Arbes Veresem.Promluvte s ním a v hádce ho obviníte z krádeže kofferu.Tím se zahájí souboj mezi Veresem a vámi.Až ho zlikvidujete tak se podívejte na noviny na stolku za Veresem a pak klikněte na hodiny nalevo.Uloží se vám do inventáře.Poté klikněte na Verese ,vezměte mu elektronischer schlussel.Je to elektronická karta na zamykání vstupních dveří.Klikněte s ní tedy na elektronický zámek dveří vpravo.Když se vám rozsvítí červená kontrolka tak poznamená,že dveře jsou uzamčeny.To je velmi důležité,protože když dveře nezamknete tak se vám nepodaří otevřít trezor v pracovně.Klikněte kupředu/koridor/ a vejděte do pracovny.V pracovně se koukněte na rozevřenou knihu na stole.Nalevo vidíte prostor pro umístění hodin/hohlraum/Dejte tam hodiny z inventáře,pak na ně klikněte a na ciferníku nastavte čas 5:30.Kolem ciferníku jsou na štítcích čtyři vosy.Různě na vosy klikejte a po chvilce se vám otevře skříň za pracovním stolem a v ní uvidíte trezor.Klikněte na něj,objeví se vám číselný kód a vy naťukejte 1041.Z otevřeného trezoru si vezměte koffer.Zde je to tedy vše,pokud vám výrazně ubylo zdraví tak si ve vile odpočiňte a načerpejte sílu a energii.Pak jděte ke dveřím,otevřete si je elektronickou kartou z inventáře a vyjděte ven.Jděte podle mapy dolů/jih/ a pak pětkrát doprava/východ/.Pokud vám cestou ubude dost energie a zdraví tak si nasaďte masku a vyspěte se někde na cestě.Poté přijdete před tunel s elektronickou bariérou.Použijte z inventáře /Artang-Agent-Marke gehort Arbes Veres/na panel vpravo, tím odpojíte bariéru. Teď se dejte dvakrát doprava/východ/,přijdete na tržiště.Pokecejte s prodavačem nalevo a pak promluvte se žebrákem napravo.Dejte mu geldmunze z inventáře a on vám poví, že se kdysi zabýval studiem anomálie Tempory a už byl prakticky u konce řešení .Řekne vám,že důležitou roli v tom hraje"Ludolfovo číslo". Nyní jděte na mapě jednou nahoru/sever/.Jsme v oblasti 324,kde žije Eduard Skoll se kterým se musíte setkat.Pokud máte masku tak si jí sundejte,protože se jinak nedostanete dovnitř.Jděte do druhých dveří napravo,zazvoňte a po rozhovoru si vezměte medailon z inventáře a klikněte jím nahoře napravo na kameru na dveřích.Poté na kameru použijte z inventáře koffer a konečně bude vpuštěni dovnitř.Konečně se setkáváte se Skollem.Promluvte s ním,dejte mu koffer z inventáře.On před vámi koffer rozebere a vyndá z něj papír a dalekohled.Poté vám začne vyprávět o prapůvodu Artanginců.Po rozhovoru vám dá dalekohled a navigationsbrett.Obojí se vám uloží do inventáře.Nakonec vám řekne,že na Temporu se nelze dostat obvyklým dopravním prostředkem.Vyjděte ven a podle mapy jděte dvakrát doleva/západ/a dvakrát dolů/jih/.Ocitnete se na letišti.Na hodinách si nastavte noc a na strážce dole před vámi použijte neuropeitche z inventáře.Tím ho vyprovokujete k souboji.Až ho zlikvidujete tak klikněte na ovládací pult u kterého seděl.Objeví se vám zvláštní tabulka s červeně rozsvícenými body.Vy klikněte na ten dolní vpravo.Pak klikněte na letadlo dole před vámi a měli byste tímto vsednout do kabiny letadla.Vložte do panelu před vámi navigationsbrett z inventáře.Poté klikněte na monitor a z tří nabídek kam chcete letět vyberte tu třetí,poslední.Pak už jen zmáčkněte knoflík napravo od monitoru.Letadlo se vznese,ale bohužel opět havarujete a dostanete se tam ,kde jste začínali.Na ostrov.
Ostrov podruhé
Havarujete v noci na pláži.Jděte podle mapy doleva/západ/.U trosek letadla na vás čeká další souboj,tentokrát s Pygmejem.Až ho porazíte tak mu seberte kopí a kouli.V inventáři klikněte kopím na kouli a získáte zvláštní zařízení,které vás učiní neviditelným.Jmenuje se geist 7-gerat.Klikněte tímto zařízením v inventáři na postavu nahoře a tímto jste neviditelní.Nyní jděte doleva/západ/,natrhejte si uzdravovací byliny a pak jděte dvakrát doleva/západ/Tímto jste prošli nepovšimnuti až ke kosmické lodi,která zde je stovky roků.Vejděte do kosmické lodi,stiskněte nožový spínač nalevo, tím zapnete přívod elektřiny. Jděte do hangáru napravo,kde je menší kosmická loď.Klikněte na dveře do lodi a objeví se velký pavouk.Utkejte se s pavoukem,zabijte ho a pak vlezte do kosmické lodi.Klikněte na bordcomputer před vámi,palubní počítač má nastavené místo určení Tempora zone,čtverec A .Vezměte si uzdravovací tabletku za palubním počítačem a pak zatáhněte za páku nahoře nalevo.Tím se přesunete do pouště.Vylezte ven z lodi a ještě jednou se podívejte na papírek s "Ludolfovým číslem". Hodně číslic je přeškrtnutých – ty první jsou: 3,1412. Číslům od 1 do 4 odpovídá určitý směr na mapě, proto jděte těmito směry: dolů/jih/, nahoru/sever/, doleva/západ/, nahoru/sever/a doprava/východ/.V inventáři přetáhněte dalekohled na postavu nahoře.Tím objevíte tajný portál,kterým se dostanete pryč z této planety.Podívejte se na závěrečnou animaci a to už je opravdový konec hry.  
Uložené pozice
Recenze
Videoukázka
screenshot
 
 

Náhledy fotografií ze složky Star Heritage 1-The Black Cobra

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

pankáči

(stan, 20. 1. 2017 11:27)

Pulsar - pankáči
rozhovor vést 2,3,2,1,4 na zbývajících odpovědích už nezáleží,ale musíte ho dovést do stádia ,kdy vás Roger a kámoši odvezou skrze bariéru na Taran.

odpověd

(stan, 28. 7. 2008 17:17)

podle toho co popisuješ tak má hra nejspíš opravdu vícero možností jak hrou postupovat.já popisoval to jak jsem hrou procházel já.pokud to máš jinak a přesto hrou postupuješ tak je to v pořádku.přeju ti at to dohraješ do konce.mě se hra moc líbila a je jen škoda ,že docela zapadla a nikdo o ní neví.bylo v ní několik novátorských věcí

Jiný příběh?!

(Hongo Longo Bongo, 28. 7. 2008 17:13)

Cau,muze mi nekdo poradit proc se mi hra ubira jinym smerem nez je popsane v navodu?!Napr:Arbes Veres mi neda zadny listek ani injekci,ale najdu zeton v trave a v klidu odletim na Pulsar.Navic sem stratil tu vzacnou krabici pri presunu na Pulsar.Ani mi nezvonil komunikator po prijezdu a hned semnou mluvil kapitan.Na Pulsaru v baru mi kapitan preda pouze vizitku,ktera patri Arbesovi.Proc sem Arbesa nepotkal na starem Ostrove?Ta hra ma vicero variant postupu?Dik