Jdi na obsah Jdi na menu
 

Tale of Hero

7. 11. 1996

TOPlist

Tale of Hero

7.listopadu 2008 Autor návodu-Midnight Knight
Na úvod-tak zaprvé,hru jsem nehrál v češtině,ani angličtině,takže některé moje názvy  předmětů a lokací,jakož i některé moje vývody,kamže se to hra ubírá,mohou být mylné.Jménům lidí,jako i ostatních potvor,které se zde vyskytují,jsem se raději vyhnul kvůli konfrontačnímu masakru,který by u vás zákonitě nastal.Nicméně věřím,že se v tom nakonec nějak vyznáte.Zadruhé,hodně předmětů se během hry stává viditelnými nebo aktivními až poté,co předtím něco provedete.Takže,pokud narazíte na to,že věc,o které píšu,nemůžete najít nebo sebrat,z 99% je závada na vaší straně-neudělali jste všechno,co bylo zapotřebí-jedno procento si skromně ponechávám na svoje omyly.Zatřetí-nedá se přepínat mezi hrou a Wordem,takže co větu jsem musel hru končit,rychle napsat,co si má skleróza stačila zapamatovat a hru znova startovat.Po půlhodině psaní jsem z toho byl otrávený,ke konci hry už na prášky,takže pokud někomu budou chybět moje sarkastické komentáře,sorry,lidi,někdy jindy,teď jsem byl rád,že jsem to vůbec sepsal.
Revize 22.5.2008-Jelikož se množily zákysy na jednom a tomtéž místě,pořídil jsem si českou verzi hry(co bych pro vás neudělal,že jo),projel hru přesně podle svého návodu a zjistil.Za prvé,že česká verze je děsně namluvenej paskvil,víc jsem si hru fakt užil v ruštině,a za druhé,v návodu mi vypadla při psaní jedna věta-divím se,že jen jedna,viz popis výše-takže jsem jí doplnil,pro jistotu tučně,ať vidíte,že nekecám.Jo,a do sekce savy jsem vrznul české savy,ruské na českou verzi nefungovaly.M_K
Jeskyně
Po úvodní scéně,v které se s Olafem utrhne lano a on sletí do jeskyně,seberte se země lano a kus kůže.Pak klikněte na balvan vlevo,následně i na hlínu,v které je balvan usazený,hlína by potřebovala změkčit.Můžete ji zkusit zkypřit nožem,ale není to na nic,takže se vydejte do další místnosti vpravo.Klikněte na velký kamenný stůl,po přiblížení z něj seberte dost chatrnou vidličku,opusťte přiblížení(šipka vpravo nahoře) a klikněte na malou klec u zadní stěny,kde se cesta dělí doprava k netvorovi a doleva do další místnosti.Na místa,kde je klec svázaná,použijte nůž,několikrát,až z klece odpadne tyčka,seberte jí,seberte taky kus kůže vlevo na kleci a potom do nádoby se zátkou zabodněte vidličku.Zatáhněte za ní,vidlička  se sice ohne,ale zátka je venku,v nádobě je víno,podle Olafa velmi dobré.Mňam.(Alternativa-zátku můžete vytáhnout i nožem)Na ohnutou vidličku v inventáři připevněte provázek odřezaný z klece(pokud jste zátku odstranili nožem,budete muset počkat,až někde vidličku ohnete) a jděte dozadu do lokace se sochou.Se země u stěny seberte kus krápníku,před sochou dýni a z konstrukce na soše vezměte naběračku-je dost obtížné jí najít.Dýni v inventáři nožem rozkrojte,vraťte se o jednu lokaci zpět,najeďte na klec s vínem,z nádoby naberte víno naběračkou a v inventáři přelejte víno z naběračky do půlky dýně.Jděte doleva k balvanu,na zem před ním nalijte víno z tykve(Olaf tuhle proceduru automaticky provede několikrát),balvan se trochu uvolní a něco tmavého vlítne do jeskyně.Na uvolněný balvan použijte dřevěnou tyčku(nebo lano),kámen spadne na zem a pokud by vám to Olaf dovolil,mohli byste jít domů,nebo na pivo.Jenže Olaf vám to nedovolí,takže udělejte čelem vzad a jděte k soše,Olaf si promluví s démonem,který se v ní usadil.Proberte všechna témata,vraťte se o jednu lokaci zpět,poté,co uvidíte svítící krystal si ještě prohlédněte žebřík pod krystalem a vraťte se k soše.Proberte všechno nové s démonem(až se začne Olaf opakovat,rozhovor ukončete) a dejte se do akce.Kusem krápníku z inventáře rozbijte lampu visící na ruce sochy,druhou lampu u krápníků přikryjte kusem kůže,třetí lampa je ve vedlejší lokaci,vedle kamenného stolu,taky ji přikryjte kůží.Jděte oznámit démonovi,co jste udělali,pak se vraťte zpět a seberte se země žebřík,Olaf ho opře o sochu.(Nedejte se zmást tím,že je žebřík jak u sochy,tak ve vašem inventáři,setkáte se s tímhle jevem víckrát,znamená to,že dotyčný předmět ssebou Olaf celou dobu netahá,ale až ho bude potřebovat,tak si pro něj automaticky dojde)Jděte do lokace s uvolněným balvanem,hned vpravo koukněte nahoru na strop a o kůži na stropě opřete žebřík.Vylezte po něm nahoru,ohnutou vidličku spojenou s provázkem zabodněte do kůže(pokud nemáte ohnutou vidličku,najdete vlevo vedle kůže štěrbinu ve skále,kde se dá ohnout) a pak se chvíli jen dívejte.Až si v noci promluvíte s ženštinou v zeleným,můžete se porozhlédnout po okolí před domem i v domě,ale protože není co podniknout(zelená ženština porád jen říká,ať jdete spát,sama se ale k ničemu nemá),tak zalezte zase do postele.
Jožin z bažin
Po probuzení začneme tím,že seberem,co se sebrat dá.Klikněte na truhlu vlevo,po přiblížení seberte v rohu opřený rybářský prut,nadzvedněte hrníček,najdete klíč,odemkněte s ním zámek truhly a seberte z ní lahvičku oleje a brousek.Vyjeďte z přiblížení,z kamen seberte kousek uhlí a zkuste vlézt do sklepa.Nejde to,je na něm zámek a klíč nikde.Vylezte před dům,z otevřené stodoly seberte kolo od vozu,u studny naberte vodu do vědra,vezměte tyč opřenou o dům a vpravo u plotu seberte zpod loďky kýbl.(u loďky zaregistrujte starého kohouta)Pak klikněte na lavičku před domem,přečtete si dopis,klikněte ještě jednou,seberte košík s jídlem a odejděte na mapu.Vydejte se do bažin,pokuste se projít pod obloukem dál,ale v bažinách je takový smrad,že to urychleně vzdá i takový bouchač,jako je Olaf.Takže se vraťte na mapu a   jděte k hospodě.Vejděte dovnitř,promluvte si s hospodským(během debaty dostanete list s ingrediencemi a zjistíte,kdo může za to,že se nemůžete dostat do sklepa),až všechno proberete,seberte vlevo se stolu srp,uprostřed ze sloupu provaz,srp v inventáři pomocí brousku nabruste a pak připevněte k tyči,a vylezte před hospodu.Koukněte do staré odpadní jámy,vidíte roušku,pomocí prutu jí vytáhněte,vlezte do hospody a dejte jí hospodskému.Vraťte se k sobě domů a uvnitř domku se pusťte do hledání klíče.Jsou tři místa,kde musíte hledat,jedno v jakém pořadí,klíč vždy najdete až na tom třetím místě(tím u mě autoři stoupli v ceně,protože zjevně vzývají stejného boha jako já-Murphyho) První místo je  u dveří rybářská síť,druhé-věci položené na židli,třetí-věci položené v levém zadním rohu.Když už tak šmejdíte po bytě,koukněte se i do knihovny,najdete v ní knihu o rostlinách.Až najdete klíč,odemkněte zámek od sklepa a slezte dolů,narazíte na starého známého démona.Až s ním skončíte debatu,seberte vpravo se zdi tašku,nožem z ní v inventáři odřízněte popruh,vlevo u schodů seberte červenou nádobu s jakýmsi tfujtajblem a vylezte ze sklepa ven.Odejděte po mapě do bažin,srpem na tyči odřízněte z dlouhé větve stromu rostlinu s bobulemi,až spadne,seberte jí a jděte do hospody.V hospodě dejte rostlinu do hmoždíře vlevo u pultu,roztlučte jí na prášek,promluvte si s hospodským a jděte zas do svého domu.Uvnitř seberte vpravo se stolu pod oknem nádobu,vyjděte ven,do nádoby dejte z vědra vodu,přidejte červený nápoj z inventáře,roztlučené bobule a kus uhlí.Jděte do hospody,promluvte s hospodským,pak seberte vpravo u dveří košík,odpochodujte opět k sobě domů a košík položte na lavičku před domem.Vraťte se před hospodu,nedejte se odradit ženskou ve dveřích,až na vás přestane mluvit,jděte dovnitř,promluvte s hospodským a konečně dostanete jeho roušku.Roušku v inventáři namočte do vyrobeného lektvaru,jděte do bažin a pokračujte dál pod oblouk,Olaf si nasadí roušku a jde bez protestů.Jděte směrem nahoru dál do bažin,u stromu vpravo seberte kus smůly a pokračujte dál nahoru/vlevo,vlezte do chaloupky.Promluvte si s tou ženskou,která má ve zvyku lidi v noci budit a pak s nima nic nemít,až už nebude o čem se bavit,seberte vlevo u ohniště hrnek,dejte do něj smůlu,hrnek strčte do ohně a až trochu vychladne,tak ho seberte.Pak ještě se stolu před velkou knihovnou seberte jakousi páčku a vypadněte ven,jak z chaloupky,tak z celých bažin a jděte k sobě domů.Najdete o dveře opřenou zlomenou tyč s omluvným dopisem,v inventáři spojte kusy tyče s popruhem,vyrobíte cep,bratr Žižka by z vás měl radost.Vraťte se do bažin,jděte jednu obrazovku dozadu,u stromu,kde jste sebrali smůlu,zabočte doprava a na neprůchodnou vegetaci před altánem použijte cep.Až si cestu umlátíte,vlezte do altánu,seberte vlevo se země malý kámen,z kořenu nad ním kus nožem odřízněte,odříznutý kořen ještě nožem zašpičaťte a pak ho strčte do hrnku se smůlou.Klikněte na podstavec sochy před sebou,vpravo páčka,vlevo prázdné místo.Na prázdné místo napřed nalejte olej,pak do otvoru zasuňte páčku z inventáře a na zprovozněné páčky pak klikněte.Zablýskne se-a v pravé části kruhu uvidíte světélkující kus.Pokud budete na něj jen tak koukat,za chvíli zmizí,pokud se tak stane,použijte znova páčky a světélkující místo se opět na chvíli objeví.Klidně si tak můžete hrát celý den,no,ale až vás to přestane bavit,ve chvíli,kdy vidíte světélkující místo,tak na něj klikněte,objevíte uvolněnou dlaždici.Na štěrbinu na pravé straně dlaždice použijte nůž,až dlaždice odpadne,seberte z úkrytu krystal a dejte ho doprostřed kruhu.Pak opět použijte páčky a až se zableskne,dolů sjedou schody.Slezte po nich,přečtěte si ceduli na stěně,pak se podívejte pozorně na zem před sochou s jednou rukou a seberte kus ruky.V inventáři namočte ruku do smůly a pak zatáhněte za nataženou ruku sochy.Opět,jako už nahoře,na pravém boku podstavce začne na chvíli blikat aktivní místo,když na něj kliknete,najdete kus panelu.Přilepte na něj ruku z inventáře,až panel odstraníte,strčte do díry v trubce zašpičatělý kořen namočený ve smůle,a voila,živá voda teče.(Teda,nevím,jak komu,ale mě u toho trochu kazí celkový dojem zjištění,že živá voda je přiváděná zrezavělými trubkami,člověk by čekal něco trochu romantičtějšího.No,nebudu se v tom vrtat)Na ruku sochy pověste kolo od vozu,až se naplní celý bazén živou vodou,naberte jí do prázdné červené nádoby,jděte na první lokaci bažin a dejte se cestou vlevo,dorazíte ke spirále,před kterou je v zemi kruh.Vylejte na kruh živou vodu,objeví se něco,co přesně odpovídá policejním popisům hledané osoby Dědeček Hříbeček,takže sorry,kámo,máš od teď nový jméno.Proberte s ním všechno,co se dá,pak jděte zpět doprava na úvodní lokaci bažin,dozadu jednu obrazovku,prohlédněte si na zemi slimáky,vraťte se zpět k Hříbečkovi a promluvte si s ním na tohle pro mne poněkud nechutné téma(Francouzi mají na jednu stranu velmi vyspělou kulturu,třeba v oblasti milování,ale tím,že pojídají hlemýždě,jde celá jejich kultura kamsi)Opusťte bažiny,jděte k sobě domů,na dvorku seberte u loďky kohouta a vraťte se s ním do bažin.Skočte k altánu s živou vodou,naberte jí znova do prázdné červené nádoby,naberte vodu i do kýblu-Olaf ho pak vynese ven,sice nevím,k čemu je to dobrý,ale hezky to vypadá,pak jděte k Hříbečkovi a klikněte na něj kohoutem.Můžete kohouta polít živou vodou,ale Hříbkovi se to nelíbí,tak jděte znova do svého domu,do sklepa a promluvte si s démonem.Vraťte se k Hříbkovi,démon se usadí v kohoutovi,spokojenost na všech stranách,proberte s Hříbkem všechno,co se dá,pak jděte v bažinách do chaloupky za ženštinou v zeleným,opět proberte všechna témata a jděte zase do svého domu-jestli vás to uklidní,tak na hooodně dlouhou dobu naposled.Prohledejte knihovnu,najdete knihu,listujte jí,dokud nenarazíte na stránku o rybě,pak knihu zaklapněte a jděte do hospody.Pokud jste si předtím nevšimli,že v hospodě je na zdi ryba,nic se nestalo,ale teď na ní klikněte,po přiblížení musíte na rybě kliknout na světlé místo u ocasu.Potom si promluvte s hospodským,nakonec opakující se debatu ukončete a dejte mu kamennou ruku,dostanete rybu.Nemusíte nikam chodit,klikněte na rybu v inventáři živou vodou,automaticky se ocitnete v bažinách a dostanete od ryby šupinu.Jděte do chaloupky,promluvte s ženskou,na závěr debaty vás teleportuje do podvodního chrámu.
Podvodní svět
Rozhlédněte se kolem sebe,vpravo jsou dveře,zavřené,vedle nich zámek,bez klíče.Vpravo v zadní části místnosti je světlo,když se ho pokusíte sebrat,nejde to.Nevadí,časem to půjde.V levé zadní části vylezte na oltář,prohlédněte si pyramidu a pak klikněte na prohlubeň v ornamentu vedle pyramidy.Pomocí kola si prohlédněte vysochané obrázky,čtvrtý chybí,když ale otočíte kolem ještě jednou,najdete otvor a v něm klíč.Seberte ho,slezte z oltáře a klíč strčte do zámku vedle dveří.Vyjděte,tedy spíš vyplujte ven,na mapce v inventáři vám naskočí první lokace pro rychlý přesun.Pokračujte dál spodní částí obrazovky a doplujete do lokace s korály a několika rozcestími.Dejte se nejdřív rovně mezi korály,v uzavřené lokaci najdete uprostřed truhlu a kus od ní vlevo kámen.Seberte kámen,pokuste se s ním u truhly rozbít zámek,nakonec na truhlu klikněte,seberete ji.Odplujte zpět k otevřeným dveřím chrámu,truhlu položte na aktivní místo na podlaze,jděte k zámku dveří a použijte ho.Dveře se zavřou,znovu otevřou,a truhla je rozdrcená.Jděte k truhle a seberte z ní pohár a blýskavý trojúhelník.Vraťte se ven na rozcestí a dejte se cestou vlevo,pokuste se přiblížit k předmětu před trhlinou(označený jako ?),cestu vám zatarasí duchové.Položte trojúhelník na některé z kostí na zemi,duchové zmizí a můžete doplout k onomu předmětu „?“.Seberte se země rukavici a kus trubky,pokuste se skočit do trhliny před vámi,ale Olafovi se do toho nechce,tak seberte na levé straně u skály velkou nádobu a dejte se cestou k potopené lodi(objeví se druhý.bod na vaší mapě)Promluvte si s duchem kapitána,až všechno proberete,vraťte se o jednu obrazovku zpět a skočte do trhliny.Dejte se cestou vpravo,klikněte na díru v jeskyni, prohlédněte si draka,dál jít nemůžete,tak se vraťte a dejte se pro změnu cestou vlevo.Klikněte na zrcadlo,je moc těžké,aby se s ním dalo něco podniknout,tak prozkoumejte,dvakrát,trávu uprostřed u stěny.Poté,co zjistíte,že kouše,použijte na trávu rukavici.Získanou bednu v inventáři prohlédněte,najdete v ní kleště,vraťte se,třeba pomocí mapy,do chrámu a kleště použijte na světlo.Se světlem v inventáři jděte na rozcestí a klikněte na kulatý balvan uprostřed(tohle jsme mohli udělat už dávno,ale nějak sem se k tomu nedostal)Čeká vás jednoduchá hádanka,vidíte pět žížal,musíte najít první,která po kliknutí zaleze,pak druhou,a tak dál,až zalezou všechny.Vždycky,když se netrefíte,musíte začnout celou sekvenci znova od první žížaly.Žížaly mají pořadí náhodné,takže budete muset přijít sami na to,v jakém pořadí je odklikat.Až všechny žížaly zalezou,z balvanu vyskočí jakýsi fialový hnus,rychle ho seberte,než zase spadne a zmizí.Pokud fialovou kuličku nechytíte,počkejte,až se žížaly opět objeví a opět je odklikejte(pořadí už bude jiné než poprvé,takže doporučuju chytnout kuličku na první pokus)Nyní se dejte cestou doprava,dojdete ke skále,uprostřed je zarostlá.Použijte na porost nůž,uříznete jednu lianu,pak použijte nůž ještě jednou,prosekáte se k otvoru.Vlezte dovnitř,je tam tma,Olaf automaticky položí světlo ke zdi.Prohlédněte si průhlednou konstrukci,vlevo u zdi najděte průchod a vlezte do něj.Kde se vzala,tu se vzala,připluje ryba,sežere vám fialovou kuličku a navíc od ní dostanete ránu.Nevadí,klikněte znovu na průchod a jsme na druhé straně.Pokračujte o jednu obrazovku dál,na mořskou houbu na skále použijte nůž a vraťte se zpět před průhlednou konstrukci.Nad průchodem je teď vidět díra,v které ryba bydlí,ucpěte díru mořskou houbou a ryba nás nebude otravovat.Vraťte se ven,na rozcestí,klikněte na balvan se žížalami,tentokrát už dostanete fialovou kuličku automaticky.Jděte opět doprava k jeskyni,jděte(teď už bez problémů) až k místu,kde jste uřezali houbu a pokračujte cestou dál.Pokochejte se výhledem z útesu,pak skočte dolů a promluvte si s velrybou.Od kytovce pokračujte dál tři obrazovky,až dojdete ke kamenné hlavě(opět nový bod na mapě),od které vede cesta doprava a dolů.Dejte se cestou dolů směrem k vám,na zemi najděte kamenný blok,seberte ho,vraťte se k hlavě a jdete cestou doprava.Uvidíte zajímavou vznášející se rostlinu,až animace skončí,skočce dolů a jednu tu kytku si prohlédněte hezky z blízka.Přivažte k ní nejdřív provaz,pak velkou nádobu,do té strčte kamennou desku,a potom celý ten výtvor nožem odřízněte.Když teď na kytku kliknete,dostanete jí do inventáře.Vraťte se nahoru,jděte dvě obrazovky zpět k ležící soše a zkuste si promluvit s ústřicí na kameni uprostřed.Moc jí to nejde,tak se vydejte(pěšky) zpět k velrybě.Cestou vás zastaví nějaký hlásek,Olaf se podívá a najde kraba.Až s ním domluvíte,dejte mu fialovou kuličku a opět si s krabem promluvte.Pak jděte zpátky doprava ke kamenné hlavě,se země seberte jakéhosi hnědého červa a strčte ho do trubky v inventáři.Takto vyzbrojeni se vraťte,nejlépe po mapě,ke kameni s žížalami,seberte další fialovou kuličku a jděte doprava do jeskyně,kde sídlí otravná ryba.Vytáhněte z ucpané díry houbu,místí ní tam strčte trubku s návnadou,na trubku pak ještě dejte fialovou kuličku a počkejte,až se ryba chytí.Tak,a máte elektrický obušek.Mohli bysme něco udělat s tou kytkou,ať jí pořád nemáme v inventáři.Vraťte se ke kameni s žížalami pro další fialovou kuličku,pak jděte cestou vlevo k propasti,skočte do ní a cestou vlevo dojděte k zrcadlu.Použijte na zrcadlo kytku z inventáře,klikněte na ní,vynese zrcadlo ven z propasti.Kliknutím na zrcadlo ho dostaňte do inventáře,když už jste tady,skočte na kus řeči ke kapitánovi,pak odcestujte k velrybě a použijte na ní zrcadlo.Jděte k ústřici,použijte na ní elektrický obušek,promluvte si s ní a jděte k rakovi.Zjistíte,že zmizel,vraťte se k ústřici,opět si s ní promluvte,jděte k velrybě,promluvte s ní a ona vás odveze k mořským lidem.
Jděte ke dveřím,zaklepejte,ale nikdo se neozývá.Jděte za roh,zkuste se podívat do okna,nic nevidíte,zato ale vidíte,jak z křoví pod oknem prchá nějaká malá příšerka.Klikněte v levém rohu na její úkryt,mezi chapadly něco drží,ale nechce to pustit,mrcha jedna.Umístěte do křoví pod oknem hnědou návnadu z inventáře,odejděte z obrazovky a hned se zas vraťte,úkryt je teď prázdný a můžete z něj sebrat nějaké naslouchátko.Vraťte se k předním dveřím,použijte na ně naslouchátko,až vyslechnete,co se uvnitř mluví,zkombinujte v inventáři naslouchátko s elektrickým obuškem a jděte dvakrát doleva za roh.Do otvoru ve velkém okně strčte elektrické naslouchátko,připlácněte ho houbou,vraťte se k předním dveřím a použijte na ně fialovou kuličku.Objeví se příšerák,který po delší době vypadá aspoň trochu jako člověk,promluvte si s ním,pak se vraťte k velrybě a nechte se odvézt.Jděte k ústřici,promluvte si s ní,vraťte se k velrybě,promluvte si s ní o modré a pak zelené hvězdici,odveze vás do nové lokace(nový bod na mapě)Klikněte na hnědou nádobu u sloupu,začne se z ní valit černá barva,potom zkuste sebrat červené kamínky vlevo.Nejde to,pálí,tak je naberte do poháru a vysypejte na hnědou nádobu,dostanete jí do inventáře.Vlezte do průrvy vlevo a pokračujte až ke světlu na konci tunelu.Použijte na světlo nádobu,jakmile se světlo začerní,klikněte v pravém rohu na otvor,který se tam objeví.Pokračujte pořád dál,až vylezete na břeh.Seberte na břehu modrou hvězdici,jděte zpět k velrybě,ale zrada,nastal odliv a po pár obrazovkách nemůžete dál.Vraťte se tedy na břeh s hvězdicemi,Olaf přenocuje a ráno zjistí,že se mu hvězdice v inventáři rozpadla.Seberte novou,jděte směrem do moře,Olaf sebere nějakou vícenožnou potvoru.Vraťte se celou cestu až k velrybě,odveze vás nejdřív na své obvyklé stanoviště a potom před jeskyni,v které bydlela elektrická mrcha.Vlezte do jeskyně,hned zas  vylezte,velryba vás odveze na své stanoviště.Jděte k ústřici,ukažte jí modrou hvězdici-tu celou-vraťte se k velrybě,promluvte s ní o rakovi,a budete odvezeni do další nové lokace.V pravém rohu klikněte na raka,promluvte si s ním,až skončíte,velryba vás automaticky zaveze k domu mořského chlapa.Zaklepejte na dveře,promluvte si s ním,pak se vraťte k velrybě a nechte se odvézt zpátky.Po připlutí slyšíte řev,automaticky dojdete do lokace,kde rostou žluté lítací kytky a vidíte,že mořském chlap se chystá na boj s drakem Což je na jedné straně dobrá zpráva,protože dračí jeskyně teď bude prázdná,špatná zpráva je,že v inventáři už prakticky nic není,takže to bude dost zajímavé.No,to budem řešit,až nastane čas-což bude velice brzo-teď se ale stavte u ústřice,vpravo od ní utrhněte kus trávy,přes mapu se přesuňte k vraku lodi.Skočte do průrvy,jděte napřed do jeskyně vlevo,prohlédněte si zrcadlo,je blíže u skály než když tam stálo poprvé,vraťte se na rozcestí,nyní směr vpravo a vydejte se do jámy lvové,tedy dračí.Tím myslím přímo chodbou,ne dírou ve zdi.Nalevo seberte z vraku zlaté symboly a pak si vpravo zkuste popovídat s chroustem,který tam hlídá cestu dál.Není výřečný ani vstřícný,jak se dalo čekat.Nu což,pro jednou to zkusíme po dobrém.Kus trávy z inventáře položte na hromadu,z který chroust pořád žere.Tahle pasáž je poněkud „tricky“,musíte mít trávu vytáhnutou z inventáře,nasměrovanou na kupu vedle chrousta,a jakmile začne žrát,klikněte trávou na hromadu.Pokud se netrefíte do správného momentu,chroust na vás vztekle zavrčí a může to zkoušet znova.No,jakmile se vám podaří trávu na hromadu umístit,uložte si hru a zkuste si s chroustem znova popovídat.Tentokrát je výřečnější,ale záleží na tom,co mu řeknete,pokud se odpověďmi netrefíte,musíte buď přinést na hromadu novou trávu,nebo nahrát uloženou pozici.Doporučuju to druhý.Jakmile vám začne chroust klást otázky,odpovídejte,odleva,4.,4.,3. a pak můžete projít chodbou dál do pracovny.V pracovně se podívejte na dlaždice na podlaze,klikněte na ně,Olaf je rozbije kladivem.Podívejte se na podlahu znovu,odstraňte z levé horní části kousek kamene,na dlaždice s malými tlačítky pokládejte postupně zlaté symboly,na pořadí nezáleží,nakonec stiskněte čtvercové tlačítko v levém horním rohu.Klikněte na zrcadlo před sebou,projdete jím na druhou stranu.Nejdříve prohlédněte černý kontejner v levé spodní části,až Olaf zjistí,že v něm nic není,prohledejte několikrát hromadu zlata,najdete chybějící destičku z chrámu a tyčku s diamantem na konci.Na tyčku v přiblížení použijte nůž a diamantem,který tak získáte,prořízněte sklo vlevo.Potom vzniklou dírou vyjděte ven,přez mapu jděte k žlutým kytkám na bojiště,jděte až k bojujícím a na mořského muže použijte modrou hvězdici.Až s ním skončíte,odeberte se do chrámu,vylezte na oltář a do pyramidy vložte modrou hvězdici.Potom vyjděte před chrám,od mořského muže dostanete to,kvůli čemu tady celou dobu tvrdnete,s úlovkem se otočte na patě,vlezte do chrámu a skočte do portálu.
Až domluvíte s ženštinou v zeleným,odejděte domů,promluvte s Annou,vlezte do domku,vyjdete hned ven převlečený,promluvte s Annou znova,odcestujete do domku v bažinách.Promluvte s ženštinou a odteleportujete se do země ledu a sněhu.Brr.
Na sever od Aljašky
Krajina je super,na bílým sněhu není prakticky vidět žádná bílá popiska.Prohlédněte si tři stany napravo,nikde nikdo,prohlédněte stan vlevo,z kterého se kouří,zaregistrujte hromádku sněhu,zkuste zaklepat,odezva žádná.Tak jim aspoň seberte vlevo lopatu a do kůže dveří udělejte nožem zářez,Ne,že by to pomohlo ve hře,ale třeba se vám uleví.U třetího stanu vpravo odházejte sníh,koryto,které jste tak odkryli,prohledejte,seškrabejte nožem sůl a seberte ji.Prohlédněte si dva prapory mezi stany,z toho levého po bližším průzkumu seberete něco,netroufám si určit,co to je,snad nějaký příruční vařič.Ještě se podívejte na velkou boudu na vrchu zledovatělého kopce a jděte k průrvě mezi skalami.Před průrvou si všimněte lyže,která je beznadějně zamrzlá v ledu a vlezte do průrvy.Na levé straně se koukněte na kocoura v díře,pokračujte dál až k zavřeným dveřím a prohlédněte si zamrzlou páčku.Posypejte jí solí,páčka se uvolní a můžete s ní pohybovat.Slyšíte,že při každém posunutí se někde něco zavře nebo otevře,dostaňte páčku do zadní polohy a dveře před vámi jsou otevřené,tak hurá do nich.Vpravo v místnosti vidíte další masivní dveře,zavřené,zřejmě ty,které se otvíraly a zavíraly,když jste manipulovali páčkou.Ještě tak přijít na to,jak to udělat,aby se otevřely oboje dveře najednou.No,časem něco vymyslíme.Prohlédněte si zblízka malá dvířka uprostřed sochy,otočte klíčkem a dvířka otevřete.Ze zadní strany dvířek vytáhněte šroub,dvířka opět zavřete a seberte uvolněnou kličku.Ještě si všimněte nefunkčního slotu vpravo od dvířek a vraťte se ven,až k chatrči vlevo.Do zámku na dveřích zasuňte klíček,otočte s ním a vlezte dovnitř.Všechno si prohlédněte a seberte,co se dá-vzadu nalevo od vchodu otevřete dvířka,seberte z mísy rybu a z masa nalevo odřežte nožem tuk,je úplně na vrchu masa,můžete odříznout i kus masa.Vzadu vpravo odřezejte kus mechové přikrývky,ze země seberte jednu misku,prohlédněte si krb i kontejner vedle něj.Na kontejner použijte odřezaný kus mechu,vytáhnete cosi smrdutého-být hrdinou je občas fakt těžký.Prohlédněte si misku nad postelí,je v ní nějaké uspávadlo,a nakonec si promluvte s ženskou v posteli-chtěla by pít No,když to vydržela tak dlouho,vydrží ještě pár minut navíc,do příručního vařiče dejte kus tuku-do zadní části přístroje,pak vařič použijte na kamna a vařič začne hořet.Vylezte před chatrč,z pod střechy naberte do misky sníh a jděte k průrvě.Na led u lyže položte smrdutý předmět zabalený v mechu a pak ho zapalte vařičem.Led je pryč,seberte lyži a jděte do průrvy až k otevřeným dveřím a lyží dveře podepřete.Zamanipulujte páčkou ovládající dveře,poprvé,v prostřední pozici,se zavírající dveře zastaví o lyži,podruhé,v přední pozici,otevřete dveře ve vedlejší místnosti.Jděte hned prozkoumat nově otevřený vchod,dostanete se do labyrintu,chvíli jím choďte různými směry,nakonec Olaf usoudí,že to nemá smysl a vrátí se na začátek labyrintu.Ani nám se už nechce bloudit naslepo,tak se vraťte do vesnice,do chatrče,chvíli počkejte,než Olaf oznámí,že se sníh rozpustil a ženě dejte vodu.Ženská by potřebovala zabít,chce ohnivou vodu a má jí schovanou v té velké boudě na zledovatělém kopci-trochu náročný úkryt pro alkoholika,asi ráda sportuje,když je střízlivá.Vylezte tedy z chatrče,vidíte,že mezi dvěma prapory je teď aktivní cesta nahoru,zkuste po ní jít,ale Olaf odmítne,protože ví,že by si akorát nabil držku a nic nepřinesl.Vraťte se tedy do chatrče a zeptejte se ženy,jak si jako představuje,že máte na kopec vylézt,dozvíte se,že má někde v chajdě železa.Prohledejte tři nově dostupná místa,opět,železa vždy najdete až na třetím místě,které prohledáte,zlatý Murphy.Vyjděte z chatrče,železy klikněte na cestu nahoru a jste tam.Prohledejte úkryt pod schody,několikrát klikněte na podlahu,až objevíte krabičku s bouchacími krystaly a pod ní flašku ohnivé vody.Ještě vlevo u stěny seberte košík s něčím uvnitř a prohlédněte si obrázky na stěně.Vraťte se do chatrče a notorce dejte její flašku jedu.Vyptejte se jí potom na všechno,až skončíte,ženská usne(zajímalo by mě,kde sežene další pití,až se probere,no,její problém),seberte nad postelí uspávadlo a v inventáři ho přidejte do ryby.Jděte ven,použijte opět na kopec železa,jestli chcete,nebo jen klikněte na cestu-podruhé se už Olaf vyškrábe na kopec sám-vylezte po žebříku na plošinu,prohlédněte si nádobu na zemi a seberte z ní páčku.Jděte do průrvy,kočce v díře nabídněte upravenou rybu,až kočka usne,hrábněte do díry,vytáhnete kočku a potom ještě košík s koťaty(pokud jste náhodou na kopci košík nesebrali,tak si pro něj budete muset zajít)Jděte do místnosti s malými dvířky,dvířka otevřete,dejte dovnitř košík s koťaty,dvířka opět zavřete,do slotu vpravo dejte páčku a zatáhněte za ní.Potom kočkou z inventáře klikněte na chodbu vpravo vedoucí do labyrintu.Kočka začne hledat koťata a vy jí podle stop ve sněhu následujte,pokud odbočíte do nesprávného směru,Olaf se vrátí na začátek labyrintu.Nakonec zdárně dorazíte do jeskyně hlavního záporáka,prznitele mladých dívek a kdoví čeho ještě,kvůli kterému putujete od čerta k ďáblu po většinu hry.Seberte vlevo se země kámen a vyražte směle kupředu,obr vás uvidí,chytne obrovský kyj a hodí ho na Olafa-Game Over,v první kapitole jste si zapomněli obléct neprůstřelnou vestu,musíte spustit hru od začátku.
Všechno je jinak
No dobře,dobře,jen jsem žertoval a chtěl vás připravit na nečekané zvraty,které přijdou.Vlastně jsem uvažoval,že bych návod skončil už tady,abyste si náležitě,bez pomoci,mohli vychutnat to,co nastane,ale protože mám dar předvídavosti a vím,jak by to dopadlo,radši budu pokračovat.
Uf,to bylo o fous,kyj přistál kousek před Olafem,otřepejte se a pokračujte opět kupředu.Ze země vyrostou ostré ledové bodce a zatarasí vám cestu dál.Použijte na ně bouchací krystaly z inventáře,podaří se vám jich sice pár ulomit a dostat do inventáře,ale pořád neprojdete.Prohlédněte si napravo nahoře místo hned vpravo od ledového sloupu,tím se vám stane aktivní celý sloup.Klikněte na něj,uvidíte prasklinu,klikněte na ní,a v prasklině se objeví čtyři body.Na každý z nich použijte nejdřív nůž,potom ledový hrot a nakonec hroty zatlučte kamenem.Můžete teď vylézt nahoru k velkému kvádru.Prohlédněte si ho hezky z blízka,na zadní straně jsou obrázky ryb,naprosto neužitečné,ale dole u země je štěrbina.Vložte do ní bouchací krystal,kvádr spadne dolů na led.Seberte ho,položte na ostré hroty,použijte bouchací krystal,a až se kvádr převalí,zatlačte do něj,odsune se a cesta kupředu je zase volná.Jděte pořád kupředu,Olaf se nalije na posilněnou lektvarem od vědmy z bažin a vyleze po schodech k obrovi.Během hovoru si všimněte,jak hezky cinkají krápníky na stropě,až získáte ovládání pod kontrolu,použijte několikrát lahvičku s dechem,kterou jste získali v mořském světě,na kámen vpravo od obra,dokud se jeden krápník neutrhne a nezabodne do ledu mezi vámi(pokud při tom párkrát zmrznete,počkejte,až z vás led opadá)Potom klikněte na obra a až vás začne opět mrazit,použijte dech na aktivní místo před vámi-mráz se obrátí a obrovi zamrznou nohy v ledu.(Proč je předtím zapotřebí kliknout jen tak na obra se mě neptejte,nevím,ale pokud jsem to neudělal,nebyl odraz dostatečně silný,aby ho zmrazil)Dokud má nohy v ledu,vytáhněte z inventáře bouchací krystal a hoďte ho do praskliny vedle zabodnutého krápníku.Hasta la vista,bejby,led se ulomí a obr zahučí do hlubin.Pokud očekáváte oslavný návrat domů a závěrečné titulky,jste na omylu,teď teprv začíná ta správná párty.Oproti předpokladům obr zůstal naživu a dole si celkem zuří,ani se mu nedivím.Pokračujte do další jeskyně,vlevo najdete v ledu zamrzlou dívčinu.Olaf se zamyslí přímo hlavou a usoudí,že když jí přes led políbí,dívčina ožije.Usoudil správně,s čím ale nepočítal,bylo to,že holka na něj začne ječet jak Viktorka u splavu,co to provedl.To je ten správný vděk-to říkám pořád,opuštěný ostrov s neomezenou zásobou pití a ostatní ať si trhnou.Do toho všeho se na scéně objeví vědma z bažin,no,neříkal jsem,že to ještě bude velice zajímavý?Zdá se,že si situace žádá nějakého rozumného vysvětlení,promluvte si tedy s obrem,zjistíte,že tím špatným byla celou dobu vědma z bažin a vy-no,řekněme to tak,že místo za hrdinu byl Olaf za blbce.Čo bolo,bolo,teď je zapotřebí vědmu zastavit,aby nemohla zmizet.Nejdřív jděte směrem k sobě,seberte se země kyj,vraťte se a jděte do otevřené tlamy za obrem,vidíte z vrchu místnost se dvěma dveřmi.Zkuste pohnout páčkou vpravo,ouha,nejde to,no jasně,vždyť jsme předtím vlastnoručně dveře podepřeli.Jděte tu nepříjemnou věc oznámit obrovi a než vás vlastnoručně zabije,urychleně odejděte směrem vlevo,je to přímá cesta do vesnice,abyste mohli vymyslet nějaký náhradní plán.Jděte k průrvě a dál až ke dveřím,klikněte na ně,tím odstraníte lyži a oboje dveře se zavřou,s vědmou uvnitř.Jenže ta se nechce vzdát bez boje a začne propalovat kamenné dveře.Použijte na dveře lahvičku s dechem,sice to funguje,ale nemůžete u dveří stát pořád,takže to bude chtít nějaké kosmetické úpravy.Seberte se země lyži,na dveřích si nažhavte nůž a udělejte s ním díru do ledu před dveřmi.Do díry zasuňte lyži(jak se tak na to dívám,tak to asi spíš byl kus koleje  nebo mostu,no,já vás na začátku varoval,že popisy předmětů nebudou přesný),v inventáři nožem rozřezejte na pruhy kus mechu a pak lahvičku s dechem připevněte na kolejnici.Tak,to bysme měli,vraťte se přez vesnici k obrovi,oznamte mu výsledek a pak znova vlezte do otevřené tlamy.Vlevo seberte z otvoru košík a klikněte levou páčkou,nejde to,je zaseklá.Vložte do otvoru vlevo kyj,jděte si promluvit s obrem,vraťte se do tlamy a když odsunete kyj,uvidíte v otvoru trhlinu.V inventáři spojte bouchací krystaly s elixírem od vědmy a hoďte to pak do trhliny.Zřejmě to byla solidní pecka,soudě podle toho,jak se zatřásly krápníky kolem vás.Jděte zkontrolovat výsledek,opět přez vesnici ke dveřím v průrvě,páčku u dveří posuňte,aby se dveře otevřely a vlezte do nich.Z vědmy zůstal tak akorát suchý flek(na mastný byla moc hubená),seberte z podlahy amulet,který se tak podle snažila ukrást a vraťte se k obrovi.Vyzpovídejte ho,až skončíte,jděte nahoru a dál do jeskyně,kde byla zmrzlá dívčina a seberte se země krystal.Vraťte se o místnost zpět,obra ignorujte,už si nemáte co říct,odejděte a pak už jen sledujte závěr hry.
M_K
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Tale of Hero

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Revize navodu

(Midnight Knight, 22. 5. 2009 18:15)

Udelal jsem revizi,doplnil vypadlou cast vety ohledne zrcadla,a pro slozku savy udelal nekolik savu z cesky verze hry,az to Madukas hodi na stranku,coz by melo bejt do 24 hodi,tak bude nova verze k dispozici.

furt ta zelva

(Midnight Knight, 14. 5. 2009 19:44)

Taxem si pořídil,spíš kvůli vám,než sobě,českou verzi(mezi náma,děs a hrůza,v ruštině se mi hra líbila mnohem víc),v současný době dělám srovnávání hry s návodem,zatím jsem nenašel nic,kvůli čemu by se nedalo podle návodu jt dál.CCa za týden teda aspoň dám do sekce Savy český savy ze hry,zejména pak z inkriminovanýho místa..:-)

zelva

(marketqa, 27. 4. 2009 8:27)

stahnout savy jsem uz taky zkousela, ale kdyz dam nacist ten save od tebe, tak mi to akorat zkaci celou gamesu. takze tudy cesta taky nevede :) kazdopadne diky za snahu .)

zelva

(Midnight Knight, 26. 4. 2009 19:11)

Tak to uz pak fakt nevim-mam hru z vetsi casti v hlave premazanou ostatnima,co jsem od ty doby hral/zkus si ze sekce Savy s komentarem stahnout savy,co jsem delal,mozna tam nekterej bude pobliz toho mista..:-)

zelva

(marketqa, 21. 4. 2009 19:41)

jj, zelvu jsem nakrmila, ale kdyz s ni pak mluvim tak mi proste na jakoukoli odpoved (ze 3) rika ze to neni pravda. A zrcadlo jsem myslela to, o kterem se tady niz pise v debate, ale je mozne ze jsem to teda spatne pochopila :)

zelva

(Midnight Knight, 11. 4. 2009 7:01)

Dala jsi želvě nažrat..?Nevim už,který zrcadlo myslíš,jedno,to podstatný,je až v jeskyni za želvou,kam se dostaneš teprv,když jí správně odpovíš.Je to přece jen nekolik měsíců,co jsem to hrál a psal,takže už si z toho moc nepamatuju.:-)

odpověd

(Midnight Knight, 19. 3. 2009 10:24)

asi mě tam chybí nějakej detail v návodu,ale neměl jsem čas s tím zatím nic udělat.Koukni na debatu pod návodem,možná ti to pomůže,měl tam stejnej problém..:-)

dotaz

(narasim, 19. 3. 2009 10:24)

Jak je to s těmi odpovědmi u té želvy v jeskyni? Ve svém návodu píšeš 4,4,3 ale dole na liště jsou jen tři možnosti.
Velryby,ryby a řasy. Zkoušel jsem snad všechny kombinace,ale nedaří se mi to. Prosím o upřesnění.Díky Josef

Můžeš,jen nesmíš bejt tak ukecanej..:-DD

(Midnight Knight, 12. 1. 2009 20:00)

Ne,to je Okej(akorát mě nadzvedlo,že dáváš dohromady to,že jsem při psaní něco vynechal s faktem,že jazyk je pro mě neznáámej),neberu to jako útok,ale jako údiv,proč hraju v něčem ,čemu nerozumím,podle toho jsem taky reagoval..:-)Hele,základní fakt najdeš v recenzi ke hře-jsem magor.Druhej fakt-trochu přehánim,když píšu,že nerozumm slovo rusky,něco se do mě skrz bolševika,chca nechca,dostalo.Takže to je asi stejný,jako když se dívám na RTL na nějaej film v němčině..rámcově vím,o co jde,a pokud mě to chytne,kouknu na to nekdz jindy třeba anglicky v originále.No,a Tale of Hero,přiznejme si to,i když je to dobrá hra,není zas až tak extra,abych litoval,že jsem eventuelně přišel o nějakou slovní hříčku.Dobrej,solidní průměr,ale dialogy z toho nikdy super hru neudělají.U těch her,který jsou fakt do "zlatý zbírky" a koupil jsem si původnš třeba německou verzi,pořizuju si časem i druhou,normální verzi v angličtině,abych si všechno moh skutečně vychutnat.:-).BTW Od jistý diby mám pocit,že autoři mívaj na srdci tak akorát šelest,ale to už je o něčem jimým..:-DDD
BTW 2 Jestli chceš v týhle debatě pro a proti pokračovat,klidně,ale písni mi na midnight_knight@centrum.cz,ať tady zbytečně nepíšem romány..:-))
Čus

Proč nemůžu mít krátký nadpis? :-)

(Honza Srp, 9. 1. 2009 20:20)

Hele já to nemyslel jako útok, já si tvý práce vážim. S tim že hraní začínná bejt nuda souhalsim - hry jsou už dlouho jedna jako druhá a člověk už nějak nemá motivaci dělat postopadesátý to samý. Ale to je problém her samotnejch, i když je budeš hrát hlavou dolu a v čínštině tak na tom nic nezměníš. Myslim že hrát adventuru v jazyce kterýmu vbec nerozumí a rozumět enchceš je jako poslouchat hudbu na plastovejch sluchátkách za 20 kč od vietnamců. Dá se to, zhruba asi víš o co jde ale většinu toho, co měli autoři an srdci nezachytíš...

Honza Srp

(Midnight Knight, 2. 1. 2009 19:27)

Zdravim..:-)..(zeby Srp z Bonuswebu zavital az k nam..?..)Podivej,asi takle
a)hraju uz neco kolem 20ti let,a zacina to bejt nuda,porad to samy,takze potrebuju obcas nejakou 'vyzvu',takze si cas od casu zahraju v jazyce,kterej ovladam na 1%-viz my navody z nemeckejch verzi her-a kdyz uz hraju,proc nenapsat navod...?
b)Vetsinou po napsani si hru zahraju slovo od slova podle svyho navodu,u tyhle jsem to,bohuzel,neudelal,takze je mozny,ze mi pri psani neco vypadlo(hra mi nesla shodit do okna,takye sem musel psat po pameti),az budu mit cas,na inkriminovan misto se kouknu a opravim..:-))..Toz asi tak.:-)

Diky

(Emilio, 29. 12. 2008 17:04)

Diky Honzo...

tyvole

(Honza Srp, 29. 12. 2008 14:56)

za a) jakej má smysl hrát adventury v cizim jazyce? to už fakt je jen zkoušení všeho na všeho... a ejště psát návod? dyk víš hovno o čem ta rha je a tady je to ajsně vidět
za b) nejdřív musíš prozkoumat to zrcadlo, který Mjolgor vrátil na svý puvodní místo, aby si zjistil, že se živí jen planktonem.

Problem

(Midnight Knight, 29. 12. 2008 9:10)

Hmm,jakou verzi hry mas..?V ty rusky,co jsem podle ni delal navod,to tak fungovalo/bohuzel,protoze sem nerozumel,co po me vlastne chroust/zelva chce,postupoval jsem systemem pokus/omyl,az jsem se dopracoval ke spravnejm odpovedim..:-)

Problem

(Emilio, 28. 12. 2008 13:38)

Mam problem.Podla tohto navodu by som mal v rozhovore s chroustem(inak je to želva)v tom dracim doupeti zvolit odpovede-zlava- 4,4,3.Lenze ked sa pozeram na tie moznosti zlava tak stvrta moznost je ze este si to ten hlavny hrdina musi rozmysliet...Takze ked kliknem na tuto moznost sa nic nestane...A akonahle kliknem na ktorukolvek inu odpoved tak je nespravna...Tak ako teda dalej???
Dakujem za pomoc...