80 days/Cesta kolem světa za 80 dní/
Londýn, 2. říjen 1899: Oliver Lavisheart v úvodu hry nostalgicky vzpomíná na rozhovor se svým strýcem Mathewem. Ten ho nejprve informuje o přání Oliverových rodičů, aby se oženil. Poté Olivera žádá o pomoc. Uzavřel totiž sázku, že je možné uskutečnit cestu kolem světa za kratší dobu než 80 dní, které strávil na cestě slavný Phileas Fogg. Chce k tomu využít Olivera, který by měl zároveň během cesty obnovit patenty strýcových čtyř vynálezů. Pokud nebude Oliver úspěšný, bude strýcovi odebrán inženýrský titul a přijde o veškerý svůj majetek, který vsadil. KÁHIRA Příjezdový ostrov Nacházíš se na příjezdovém ostrově u Káhirského přístavu. V inventáři máš nůž a peníze. Všimni si pestrobarevného ptáka, který patří tvému strýci a bude tě doprovázet na tvé cestě. Promluv si s námořníkem, který právě oznámil, že je na 24 hodin zakázán vstup do města. Sdělí ti, že celnice v přístavu je na 2 dny uzavřena, jelikož policisté hledají vykradače hrobek. Dojdi k dřevěnému jeřábu a seber ze země železnou tyč. Promluv si s dalšími čekajícími cestujícími a námořníky. Poté sejdi po schodech o patro níž. Zde si můžeš promluvit s čekajícím ženami nebo si ve stánku koupit ovoce pro doplnění energie. Obejdi příjezdový ostrov na protější stranu a použij železnou tyč na řetěz zakotvené loďky. Po nasednutí do loďky obepluj ostrov a vydej se do Káhirského přístavu. Cestou se vyhni rybářským lodím a jejich sítím. Zakotvi u mola, kde je připoutána vzducholoď. Káhirský přístav Po vystoupení z loďky spatříš 3 policisty, kteří střeží prostor celnice. Tvým úkolem je projít přes celnici do města, aniž by tě policisté zpozorovali. Využívej k tomu úkryty za složenými bednami. Mezi jednotlivými úkryty přebíhej pouze tehdy, když nejsou korzující policisté poblíž. Za nižšími bednami se ještě přikrč. Tímto způsobem se vydej nejprve dopředu, u rohové bedny pokračuj směrem k bráně, skrz kterou projdi do města. Nejprve se vydej úzkou uličkou naproti a na jejím konci si vezmi pohozené peníze. Poté se vrať zpět a dojdi k půjčovně dopravních prostředků. Vyber si velblouda, motorovou tříkolku nebo létající koberec a zaplať za jeho pronájem. Po nasednutí se vydej nejkratší cestou do hotelu. Nejprve rovně, poté doprava, dále doleva, pokračuj rovně a nakonec obejdi zprava zeď okolo kruhové budovy hotelu až k jeho vchodu. Vystup a vejdi do recepce. Zaplať recepčnímu za ubytování a vezmi si hrací váleček a peníze od svého strýce. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Přehraj si na přístroji vedle recepce váleček se vzkazem od strýce. Máš za úkol nalézt jeho vynález. Pomůže ti jeho přítel Youssouf. Nalezení obchodníka Youssoufa Vyjdi ven z hotelu a zastaví tě skot Mac Harony. Chce tě využít k tomu, abys na svých cestách propagoval Spolek nošení skotských sukní jehož je členem. Na oplátku ti pomůže najít obchodníka Youssoufa. Nejprve však musíš najít čtyři členy spolku a předat jim příručky pro skládání sukní. Okolo mapky se objeví čtyři šipky odpovídající čtyřem hledaným Skotům. Vyjdi na ulici a vydej se napravo. Odboč doprava ulicí vedle hotelu kterou jsi přišel a pokračuj stále rovně. Na konci narazíš nalevo na dlouhé schody, po kterých vyjdi nahoru. Pokračuj rovně a na volném prostranství odboč doprava. Projdi menší budovou, ve které nalezneš nějaké peníze. Pokračuj dál přes další budovu a u hradeb města sejdi po schodech dolů. Dojdi až k balkonu na druhé straně a vyjdi nahoru po schodech. Dej prvnímu členovi spolku příručku a on ti prozradí heslo pro Youssoufa. Vrať se zpět k prvnímu balkonu, kde se prochází turista. Pokud chceš, můžeš zde sebrat pohozený šperk, za který získáš nějaké peníze. Vrať se zpět k dlouhým schodům a sejdi po nich do ulic města. Pomocí šipek okolo mapky najdi další tři členy spolku a dej jim příručku. Jeden z nich ti řekne, že Youssouf je na tržišti a druhý ti prozradí, že Youssoufův klub se nazývá Reformní. Poslední člen spolku, kterého najdeš na tržišti vedle hotelu ti poradí, že máš jít dál nahoru po schodech. Obdržíš prémii 15 bodů za splněný úkol. Youssouf Projdi dál tržištěm, vyjdi nahoru po schodech nalevo a dojdi k Reformnímu klubu. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Promluv si s Youssoufem a poté ho následuj až před vchod do katakomb, kde se máš setkat s archeologem Ottem. Potkáte zde detektiva Fixe, který má na Youssoufa spadeno. Před tím než s ním Youssouf odejde, předá ti klíč od katakomb. Uvěznění vykradačů hrobek Vejdi do vstupní chodby katakomb vyzdobené ornamenty a pomocí klíče odemkni dveře na jejím konci. Vejdi dovnitř a pokračuj dál až do centrální místnosti. Zaslechneš rozhovor vykradačů hrobek po kterých pátrají úřady. Tvým úkolem je zavřít všech pět vchodů okolo centrální místnosti a uvěznit tak vykradače hrobek. Vydej se do prvního vchodu napravo a dojdi až k žebříku za vytaženou mříží. Stoupni si jeden krok od žebříku a pomocí mezerníku vylez nahoru. Otoč ovládacím kolem a zavřeš tak první bránu. Slez dolů a pokračuj chodbou k druhému vchodu. Ovládací kolo brány je moc vysoko, takže na něj nedosáhneš. Pokračuj tedy chodbou k dalšímu vchodu. Vlez do jámy v podlaze nalevo od lešení a pokračuj chodbou až na její konec. Otoč ovládacím kolem a zavřeš tak druhou bránu. Skoč dolů na zem a dojdi chodbou ke třetímu vchodu. Vylez po balvanech na římsu napravo a dojdi po ní až na lešení. Sklop dolů zvednutou lávku a přejdi po ní k ovládacímu kolu. Otoč kolem a zavřeš tak třetí bránu. Skoč dolů na zem a pokračuj chodbou k dalšímu vchodu. Jeho brána je zčásti blokována kamenným kvádrem. Dojdi k závalu naproti vchodu a přizvedni dřevěný trám. Uvolníš tak kamennou kouli, která se skutálí dolů až ke kvádru v bráně. Vylez na římsu u závalu a dojdi po ní k ovládacímu kolu nad branou. Zatoč kolem a zavřeš tak čtvrtou bránu. Spodní část je uzavřena kvádrem a koulí. Skoč dolů na zem a pokračuj chodbou k dalšímu vchodu. Vylez na římsu po kvádru napravo. Dojdi a přeskákej po římsách k ovládacímu kolu brány. Zatoč kolem a zavřeš tak pátou bránu. Nyní jsou zloději uvězněni. Obdržíš prémii 25 bodů za splněný úkol. Archeolog Otto Vrať se zpět ke třetímu vchodu a vyjdi východem naproti ven z katakomb. Setkáš se zde s archeologem Ottem, který se pohybuje na parní trojkolce. Splete si tě se svým novým asistentem a dá ti za úkol nalézt v ruinách okolo sedm kalichů. Pokud chceš, můžeš se kdykoliv vyspat ve stanu napravo abys nabral síly. Také si můžeš vzít jídlo ze stolku nalevo. Nalezení sedmi kalichů Vezmi si helmu položenou na stolku před stanem a automaticky si jí nasadíš na hlavu. Pomocí této helmy budeš moci najít celkem sedm symbolů oka na zdech ruin. Ty vyznačují místa, kde jsou v tajných schránkách ukryty hledané kalichy. Symboly se zobrazí jako cíle na mapě. Vydej se uličkou mezi ruinami a odboč do první místnosti napravo. Dojdi za druhý sloup nalevo, klikni na symbol oka a vezmi si ze schránky první kalich. Vyjdi ven z místnosti a pokračuj uličkou doprava. Na křižovatce odboč doleva a dojdi k otočné lávce. Ta je špatně natočena, takže skoč dolů a otoč jí do správné polohy. Projdi chodbou ven, odboč doleva a poté doprava. Vyjdi nahoru po schodech napravo, pokračuj okolo pilíře u překlápěcí lávky a na křižovatce odboč doprava. Přejdi otočnou lávku a pokračuj do chrámové budovy nalevo. Uvnitř vejdi do první místnosti nalevo, klikni na symbol oka a vezmi si ze schránky druhý kalich. Vyjdi ven z chrámové budovy, přejdi otočnou lávku a na křižovatce odboč doleva. Dojdi k překlápěcí lávce a shoď na ní pilíř, abys zajistil její polohu. Přejdi na zvýšený konec lávky a přeskoč do chrámové budovy naproti. Dojdi do levé zadní části budovy, klikni na symbol oka a vezmi si ze schránky třetí kalich. Vrať se doprostřed budovy, dojdi k otvoru ve zdi nalevo a slez dolů po kamenech o patro níž . Vejdi do zadní kaple, klikni na symbol oka a vezmi si ze schránky čtvrtý kalich. Vyjdi ven, vyskákej a vylez nahoru před otvor ve zdi a vydej se doleva po vnější římse budovy. Na rohu římsy si všimni symbolu oka na vnitřní zdi uzavřené budovy pod tebou. Vylez na povalený pilíř napravo a seskoč z něj do uzavřeného prostoru. Klikni na symbol oka a vezmi si ze schránky pátý kalich. Vylez na povalený šikmý pilíř u zdi a nahoře přeskoč přes zeď ven. Nacházíš se na prostranství s mnoha poničenými sloupy. Dojdi k vysokému čtvercovému sloupu vzadu napravo, obejdi ho, klikni na symbol oka a vezmi si ze schránky šestý kalich. Vrať se k uzavřené budově, projdi uličkou vlevo a vyjdi nahoru po schodech nalevo. Pokračuj okolo překlápěcí lávky, na křižovatce odboč doleva a obejdi střechu chrámu napravo. Ve slepé uličce si sundej helmu pravým tlačítkem myši a pomocí železné tyče shoď dolů padací lávku. Seskoč na lávku, otoč se a vejdi skrz odkrytý vchod do chrámu. Nasaď si helmu, klikni na symbol oka a vezmi si ze schránky sedmý kalich. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Tajný východ z ruin Vyjdi po lávce z chrámu, pokračuj po schodech nalevo a vrať se nejkratší cestou k Ottovi. Dej mu sedm nalezených kalichů a on tě pochválí za dobrou práci. Dozvíš se také něco o strýcovu prvním patentu. Jedná se o pobřežní sonar, který je schopen detekovat objekty skrz 30 stop silnou vrstvu písku. Patent je bezpečně uschován v budově majáku. Je ukryt v nerozbitné váze, které se říká černá slza. Promluv si s Ottem a on ti prozradí, jak se dostat ven z ruin zpět do města. Vydej se tedy na prostranství s poničenými sloupy a dojdi dozadu k chrámu se sochami v průčelí. Vylez na kvádr, seskoč dolů a pomocí klíče odemkni dveře od tajného východu. Dostaneš se tak zpět do ulic města. Černá slza Vyjdi po schodech vlevo nahoru a pokračuj až na hlavní ulici. Odboč doleva a dojdi k policistovi. Řekni mu o uvězněných vykradačích hrobek. Poté co policisté provedou úspěšný zátah na lupiče, dostaneš slušnou finanční odměnu. Nyní se vydej od vstupu do katakomb směrem nalevo po hlavní ulici a dojdi až do přístavu, kam jsi připlul. Vejdi do muzea v budově majáku nalevo a pokus se vstoupit na točité schody vedoucí nahoru. Hlídkující policista tě dál nepustí. Vyjdi ven z budovy majáku a dojdi k obchodu s převleky, který je naproti půjčovně dopravních prostředků. Visí před ním koberce. Vejdi do obchodu a získáš tak za nepatrný obnos převlek v podobě policejní uniformy. Vrať se do budovy majáku. Nyní už můžeš jít směle nahoru, jelikož policista si tě splete se svým střídajícím kolegou. Vyjdi po točitých schodech až do druhého patra a vezmi si ze stojanu na balkoně jednu černou slzu. Obdržíš prémii 15 bodů za splněný úkol. Sejdi na balkon o patro níž a vyhoď černou slzu oknem ven. Přes vstup do majáku bys jí totiž bez povšimnutí nepronesl. Vyjdi ven před maják a seber černou slzu ze země. Vrať se do obchodu s převleky a vezmi si na sebe zpět své oblečení. Nyní se s pomocí mapy vydej k Youssoufovu klubu. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Šeherezáda Přistup před Youssoufa, který diskutuje s detektivem Fixem a přeruš jejich rozhovor. Potřebuješ nějakým způsobem otevřít nerozbitnou černou slzu a získat tak strýcův patent který je uvnitř. Youssouf se zmíní o Šeherezádě z harému, která by mohla vázu rozbít svým hlasitým zpěvem. Zároveň tě upozorní na co si máš dát pozor, abys neskončil jako eunuch. Vrať se přes tržiště zpět na hlavní ulici. Harém je vysoká budova napravo, naproti dvěma fontánám. Jeho hlavní vchod je zamčen, takže pokračuj dál a odboč doprava do průjezdu, který vede k zadnímu vchodu harému. Pokud je den, hlídá zde strážce harému, takže musíš počkat až bude noc a hlídač odejde. Můžeš se zatím porozhlédnout po městě, povozit se nějakým dopravním prostředkem, nakoupit něco k jídlu nebo se jít vyspat do hotelu. Až nastane noc, vejdi nestřeženým průjezdem k zadnímu vchodu harému. Do mřížových dveří nevstupuj, protože je za rohem stráž. Seskoč do vodního kanálu, projdi vodou pod zadní branou a vylez po schodech napravo na nádvoří harému. Jdi do zadní části nádvoří a vyskoč na žebřík ukrytý mezi růžemi na zdi nalevo. Vylez po žebříku nahoru a vstup oknem do pokoje kde se nachází krásná ale namyšlená Šeherezáda. Poté co jí přesvědčíš o jejích pěveckých kvalitách, rozhodne se splnit ti tvé přání a bude tě následovat za archeologem Ottem. Cesta z harému Vyjdi ven na balkon levými dveřmi a vezmi si lavici postavenou vlevo. Polož lavici mezi střední část zábradlí balkonu a zábradlí mostu naproti. Vyskoč na lavici, přejdi po ní na most a poté co přejde i Šeherezáda pokračuj do místnosti napravo. Projdi dveřmi do další místnosti, kde se nachází bazén. Sejdi dolů pravým schodištěm, ale dveře napravo jsou zamčené. Vrať se nahoru, tentokrát sejdi dolů po lávkách u zdi a cestou otevři všechna okna. Vrať se znovu nahoru a odboč doleva do předchozí místnosti. Za dveřmi vyjdi na balkon nalevo. Vylez na zábradlí a seskákej po otevřených okenicích až dolů. Nejlepší metoda jak nespadnout je jít vpřed a současně skákat. Otevři dveře nalevo kde už čeká Šeherezáda aby tě následovala. Vydej se po nádvoří k vodnímu kanálu, ale cestu dál vám blokuje otáčející se vodní kolo. Na zdi vpravo jsou tři obrazy a pod nimi páky pro ovládání vodního kola. Z obrazů získáš nápovědu jak vodní kolo zastavit. Zatáhni nejprve za levou páku, poté za pravou páku a nakonec za prostřední páku. Vodní kolo se zastaví a cesta dál je volná. Dojdi dozadu k mřížovým dveřím a vyjdi společně se Šeherezádou ven z harému. Poté co dorazíte do ruin za archeologem Ottem, začne Šeherezáda zpívat aby předvedla své umění. Váza ve tvaru černé slzy pod náporem decibelů praskne. Vezmi si z rozbité vázy listinu, na které je zapsán 1. strýcův patent. Obdržíš prémii 40 bodů za splněný úkol. Zakoupení jízdenky na další cestu Vydej se po hlavní ulici zpět do přístavu a vejdi do budovy cestovní kanceláře. Přistup k okénku bez fronty a kup si jízdenku do Bombaje. Můžeš si vybrat ze třech způsobů dopravy. Cesta všemi druhy dopravních prostředků je popsána dále v návodu. Opusť budovu cestovní kanceláře a na rozloučenou ti Šeherezáda a další obyvatelé Káhiry předvedou své pěvecké a taneční vystoupení. CESTA VLAKEM Strojvedoucí vlaku Nacházíš se ve svém kupé ve vlaku směřujícím do Bombaje. Vlak však náhle zastavil. Vezmi si dva šperky ze stolu nalevo. Poté vyjdi ven na chodbu a vydej se směrem doprava. Jdi stále vpřed přes další vagóny vlaku a cestou zaslechneš v jednom kupé rozhovor mezi princeznou Kugloffovou a doktorem Vladem. Pokračuj dál až dorazíš před stanoviště strojvedoucího v přední části lokomotivy. Strojvedoucí vlaku zde diskutuje s kapitánem Proctorem. Po chvilce se Oliver také zapojí do diskuse. Dozví se, že vlak nemůže jet dál, protože je rozbité zařízení pro načerpání vody do nádrží vlaku. Oliver se tedy nabídne, že se to pokusí opravit. Zapojení baterií a načerpání vody Opusť stanoviště strojvedoucího a vezmi si dvě cennosti z místnosti průvodčího naproti. Poté sejdi po schodech dolů do strojovny. Před dalšími schody odboč doprava a vystup ven z vlaku dveřmi na konci. Pokud chceš, můžeš si dojít pro peníze ležící před skladem v mezipatře nalevo. Poté jdi doprava a ze skladu na nástupišti si vezmi maznici s olejem. Pokračuj dál až na začátek nástupiště a vyjdi po schodech do druhého patra. Projdi okolo budovy vodárny a dojdi ke střeše lokomotivy. Vstup na kruhovou plošinu se šesti drážkami pro baterie a přečti si ceduli s návodem na přípravu vodní nádrže lokomotivy pro načerpání vody. Je potřeba, abys pomocí vozíku na střeše lokomotivy přesunul baterie z protější kruhové plošiny na tuto plošinu. Přejdi na protější kruhovou plošinu. Je zde šest baterií, které mají tři různé barvy a dva různé tvary horní části. Vezmi zelenou čtvercovou baterii a polož jí na vozík. Vezmi zelenou kruhovou baterii a polož jí také na vozík. Stiskni tlačítko pro ovládání vozíku a ten přejede na druhou stranu. Vyndej z vozíku zelenou čtvercovou baterii a dej jí do odpovídající drážky naproti té, ze které si baterii vyndal. (Baterie se lépe dávají a vyjímají z vozíku, když stojíš na schodech.) Pro provoz vozíku však potřebuješ také kruhovou baterii, takže stiskni tlačítko a pošli vozík i s baterií na druhou stranu. Vezmi kruhovou žlutou baterii a polož jí na vozík. Pošli vozík na druhou stranu, vyndej z něj zelenou kruhovou baterii a dej jí do odpovídající drážky. Pošli vozík na druhou stranu, vezmi žlutou čtvercovou baterii a polož jí na vozík. Pošli vozík na druhou stranu, vyndej z něj žlutou čtvercovou baterii a dej jí do odpovídající drážky. Pošli vozík na druhou stranu, vezmi modrou kruhovou baterii a polož jí na vozík. Pošli vozík na druhou stranu, vyndej z něj žlutou kruhovou baterii a dej jí do odpovídající drážky. Pošli vozík na druhou stranu, vezmi modrou čtvercovou baterii a polož jí na vozík. Pošli vozík na druhou stranu, vyndej z něj modrou čtvercovou baterii a dej jí do odpovídající drážky. Nakonec vyndej z vozíku i modrou kruhovou baterii a dej jí do poslední drážky. Poté co přemístíš všechny baterie, vysune se ze střechy lokomotivy potrubí vodní nádrže. Dojdi k vodárně a zatáhni za páku u ovládacího přístroje nalevo. Tím vysuneš přečerpávací potrubí vodárny. Přistup k trubkám na čele vodárny, zkus otočit pákou pro pouštění vody, ale je zarezlá. Promaž jí tedy olejem, zatáhni za ní a načerpáš tak vodu do nádrži v lokomotivě. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Nezdržuj se a nastup zpět do vlaku nebo ti ujede. Poklad princezny Kugloffové+druhá část videonávodu
Nacházíš se ve svém kupé a najednou zaslechneš ženský výkřik. Vyjdi ven na chodbu a vydej se směrem doprava. Pokračuj dalšími vagóny a poté co projdeš jídelním, vyjdi v následujícím vagónu po schodech do prvního patra. Dojdi až doprostřed a vstup do kupé princezny Kugloffové. Dozvíš se od ní, že byla údajně okradena o rodový šperk. Spíše to ale vypadá, že neví kam ho schovala. Kvůli vyšetřování údajné krádeže nechala princezna zpomalit vlak, takže se nabídneš, že jí pomůžeš v pátrání. Podívej se na kyvadélko položené na polici ve skříni napravo od dveří. Poté přistup ke stolu uprostřed kupé a přečti si princeznin deník. Nakonec přistup ke skříni nalevo od stolu a přečti si recept od doktora Vlada položený na polici. Opusť kupé a vydej se za doktorem Vladem. Najdeš ho v prvním patře jídelního vozu. Po skončení rozhovoru se společně vrátíte do kupé za princeznou Kugloffovou. Doktor Vlado princeznu zhypnotizuje, aby zjistil kde se ztracený šperk nachází. Dozvíš se, že pro otevření skrýše budeš potřebovat pět rukou. Opusť kupé a opět si vyslechneš upovídaného kapitána Proctora. Podívej se na mapu a vydej se požadovaným směrem. Sejdi po schodech do přízemí jednoho z vagónů, kde se nachází kuchyně. Najdi zde pět skrytých tlačítek a stiskni je. První tlačítko se nachází na skříňce naproti schodům, druhé na pípě u zdi za rohem, třetí na kotli vedle. Poslední dvě tlačítka se nachází na skříňkách kuchyňské linky v uličce uprostřed. Po stisknutí pátého tlačítka si uvědomíš že budeš potřebovat pomoc, jelikož tlačítka musí být stisknuta všechna najednou. Proč k tomu nevyužít členy Spolku nošení skotských sukní, jehož ses stal členem. Vyjdi po schodech ven z kuchyně, pomocí mapy najdi ve vlaku pět členů spolku a požádej je o pomoc. Poté se vrať do kuchyně, kde už všichni čekají na svých místech. Na tvé znamení stisknou najednou pět tlačítek a v rohu kuchyně se otevře skříňka s princezniným pokladem, který si vezmi. Vrať se do kupé princezny Kugloffové a vrať jí nalezený šperk. Obdržíš prémii 40 bodů za splněný úkol. Nyní se vydej za strojvedoucím vlaku na jeho stanoviště. Požádáš ho, aby opět zvýšil rychlost vlaku, jelikož „krádež“ šperku už byla objasněna. Hledání upíra Sotva si trochu odpočineš ve svém kupé, zaslechneš kapitána Proctora volajícího o pomoc. Vyjdi ven z kupé, jdi doprava a na konci vagónu vyjdi po schodech do prvního patra. Vstup do kupé naproti schodům, kde nalezneš zděšeného kapitána. Má na krku dva otvory od upíra, který mu ve spánku sál krev. Abys rozptýlil jeho obavy tak se nabídneš, že mu přineseš česnek jako účinnou protilátku. Opusť kupé a dojdi známou cestou až do kuchyně. Na pracovní desce linky uprostřed kuchyně najdeš česnek, který si vezmi. Odnes česnek kapitánovi a ten se do něj s chutí zakousne. Obdržíš prémii 15 bodů za splněný úkol. Opusť kupé, sejdi dolů po schodech a pokračuj směrem do přední části vlaku. Poté co projdeš jídelním vagónem, vejdi v dalším vagónu do kupé doktora Vlada. Přistup k rakvi a zkus jí otevřít. I po dalším marném pokusu uslyšíš pouze doktorovo chrápání. Přečti si knihu na stole, kde je návod jak rakev otevřít. Vezmi si dřevěný kůl z postele mladé panny položený vedle knihy. Na podlaze najdeš vápenatou svěcenou vodu a v polici naproti stolu uspávací svěcenou vodu. Z gauče seber kus dřevěné protézy a ze země před gaučem kus dřeva ze Snagovského kláštera. Přistup k dřevěné skříňce mezi rakví a umyvadlem. V její vrchní části je trychtýř a otvor. Zatoč za kliku na jejím boku ale je zaseknutá. Vlož dřevěnou nohu z postele mladé panny do otvoru nahoře a do trychtýře nalij uspávací svěcenou vodu. Po zatočení klikou se rakev konečně otevře. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Popovídáš s probuzeným doktorem Vladem, který ti vysvětlí, že provádí výzkum a krev mu vlastně ani nechutná. Doporučíš mu tedy změnit styl oblékání aby nebyl tak podezřelý. Proměna upíra Vlada Opusť kupé a vydej se pomocí mapy do zadní části vlaku. Vejdi do nejbližšího kupé ve druhém vagónu. Diskutují zde tři členové spolku s vlakovým aranžérem. Mají ztřeštěný plán vyzdobit tento vagón ve skotském stylu. Navrhneš jim aby si svůj záměr nejprve vyzkoušeli ve Vladově kupé. Souhlasí s tvým nápadem, ale na oplátku musíš rozdat jejich propagační letáky šesti členům posádky. Pomocí mapy tedy najdi ve vlaku šest stewardů a dej jim letáky. Jeden steward je v kupé na druhé straně tohoto vagónu, dva další jsou v kuchyni, jeden je v patře vagónu za jídelnou, další je ve strojovně a poslední steward je v patře nad strojovnou. Dostaneš se za ním skrz místnost naproti stanovišti strojvedoucího. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Vrať se do kupé za členy spolku, kteří tentokrát přijdou s nápadem jak zvýšit rychlost vlaku. Po chvilce zaslechneš Vladův zděšený výkřik, takže se odeber do jeho kupé. Poté co se zde vyřádili členové spolku, nemůže se Vlado vzpamatovat z menšího šoku. Jeden ze skotů je dokonce dočasně uvězněn uvnitř rakve. Jediný kdo práci členů spolku ocení je princezna Kugloffová. Nakonec dostaneš od jednoho člena spolku skotskou sukni, pomocí které údajně zvýšíš rychlost vlaku. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Zprovoznění vlaku Vlak z nějakého důvodu zastavil. Vyjdi tedy dveřmi ve strojovně ven a podívej se nalevo pod kola lokomotivy. Je tam zaklíněný trám, který však nejde vyndat. Vrať se ke schůdkům, nalevo do nich otevři schránku a vyndej z ní železnou tyč. Jdi zpět k zablokovaným kolům a pomocí tyče odstraň zaklíněný trám. Nyní se vydej k čelu lokomotivy a polož na něj skotskou sukni. Dle členů spolku by to mělo fungovat. Obdržíš 40 bodů za splněný úkol. Rychle se tedy vrať do vlaku aby ti neujel. Uvnitř si opět pohovoříš s kapitánem Proctorem a dostaneš od něj hrací váleček se vzkazem od strýce. Jdi do dalšího vagónu a přehraj si váleček na gramofonu. Strýc Mathew ti blahopřeje, že si byl přijat za člena Reformního klubu. Vyjdi po schodech do prvního patra a vejdi do kupé princezny Kugloffové. Dozvíš se od ní překvapující informaci, že jsi potomkem starého šlechtického rodu. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. BOMBAJ Ubytování v hotelu Nacházíš se v Bombajském přístavu. Nejprve musíš najít s pomocí mapky hotel kde se ubytuješ. Cestou můžeš použít některý ze zajímavých dopravních prostředků. Samozřejmostí jsou jako obvykle pohozené peníze nebo šperky, které se nachází v různých zákoutích města. Přejdi můstek, odboč doleva, dojdi k druhé ulici vpravo a odboč na ní. Nyní se vydej vpřed po hlavní ulici, projdi branou, poté přejdi most k další bráně a pokračuj stále dál až dojdeš k zaparkovanému automobilu. Pokračuj dál, na křižovatce odboč doleva a dojdi až před hotel. Vchod do hotelu však blokuje posvátná kráva, která zde stojí a nehne se z místa. Jeden z džentlmenů stojících okolo dostane nápad, že jediný způsob jak pohnout s krávou je vyplašit jí hadem. Ten by se dal sehnat v Hadím chrámu. Vydej se tedy zpět. Na křižovatce zahni doprava a pokračuj stále rovně až dojdeš před vstupní bránu do areálu Hadího chrámu nalevo. Jsou tam cedule se zákazem vjezdu vozidel. Vejdi dovnitř a dojdi přes nádvoří k další bráně, kde stojí hlídač. Promluv si s ním. Slíbí, že ti věnuje nejstrašnějšího hada kterého má, ale nejprve musíš přinést do chrámu dary v podobě koření. To se dá koupit na trhu. V animaci zjistíš že had se nachází v koši na vrcholu věže uprostřed chrámu. Aby ses tam dostal, musíš nejprve položit dary které přineseš na oltáře v obětních místnostech chrámu. Otoč se, vyjdi ven z chrámu, na ulici pokračuj vpřed a pomocí mapky dojdi až na trh za pootevřenými vraty vedle půjčovny slonů. Nakup od trhovkyň následující druhy koření: hnědý zázvor, bílou sůl, tmavě zelený Jamajský pepř, světle žlutou kurkumu, červený šafrán, oranžovohnědý koriandr, černý hřebíček a světle zelenou mátu. Všimni si, že každé koření má u svého pytle ceduli s názvem. U zdi tržiště se také nachází přístroj na přehrávání válečků. Mají zde vystaveno své zboží také tví přátelé ze Skotského klubu. Opusť trh a dojdi zpět do chrámu k bráně kde stojí strážce. Získání hada Vejdi do prostor chrámu, kde se nachází věž s hadem. K vrcholu věže vedou dva postranní můstky, které jsou však zatím od věže vzdáleny. Dojdi k zadní zdi chrámu naproti bráně a cestou si všimni že v patrech pod tebou se po obvodu chrámu nachází obětní místnosti. Na zadní stěně je vytesaný obrazec. Jsou na něm hadi, zamotaní ve čtyřech směrech a mezi jejich těly je osm barevných výplní.

Nyní musíš najít přístroj, kde si přehraješ vzkazy. Opusť kabinu, dojdi k výtahu a vyjeď s ním až nahoru. Sejdi po dvojích schůdcích napravo až na hlavní palubu, dojdi ke kajutám na zádi a bočními dveřmi vejdi dovnitř. Sejdi po schodech o palubu níž, nastup do výtahu a vyjeď s ním až nahoru do komunikační kajuty. Přehraj si na přístroji vzkaz od Proklouze a dozvíš se, že Moira je neprávem obviněna z vraždy, kterou má na svědomí Triáda tygra. Proklouz má pro to důkazy a tak shání pro Moiru peníze na soud. Poté si přehraj na přístroji vzkaz od strýce a dozvíš se, že Moira ti celou dobu dělá bodygárda, aby se ti na cestě náhodou něco nestalo. Otoč se a klikni letákem s představením na zařízení s válečky před tebou. Dozvíš se kód 432, který má nějaký význam pro poslíčka Triády tygra. Nyní musíš najít Moiru. Otoč se, nastup do výtahu a sjeď na první palubu. Vyjdi po schodech nahoru a vyjdi bočními dveřmi ven. Dojdi k palubám uprostřed lodi a vyjdi po schodech na vyšší palubu. Najdi Moiru a promluv si s ní. Oliver nakonec přesvědčí Moiru, aby účinkovala v Batulcarově vystoupení. Poté se společně odeberou do baru, kde už je Batulcar očekává. Po skončení rozhovoru Moira odejde. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Nyní musíš najít zkušební místnost pro domluvené vystoupení. Promluv si s Baltimorem. Ten Olivera požádá, aby mu sehnal klíče od kabaretní místnosti a hlavičkový papír. To by mohl mít kapitán ve své kajutě. Opusť bar, vyjeď výtahem na první palubu a dojdi před dveře kapitánovy kajuty. Pro jejich otevření použij univerzální klíč. Uvnitř seber klíč od kabaretní místnosti a hlavičkový papír. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Opusť kajutu, dojdi do baru za Baltimorem a promluv si s ním. Oliver mu dá to co po něm Baltimor žádal. Po chvilce od něj obdrží zfalšované pozvánky na vystoupení. Oprava trhliny v boku lodi Jeden z námořníků informuje kapitána, že v boku lodi je trhlina, kterou teče voda dovnitř. Oliver už se s opravami osvědčil, takže za ním námořník dojde do baru a požádá ho, zda by se na to nešel podívat. Pomocí mapky se známým způsobem přesuň do strojovny a dojdi až do místnosti, kde Batulcar napáchal škodu se svou bombou. Promluv si s námořníkem, který se snaží díru v lodi zacpat prknem. Je nutné prkno něčím zapřít. Opusť místnost a vezmi si sekeru a kladivo položené u zábradlí vlevo. Pomocí mapky najdi ve strojovně tři části potrubí a odsekni je sekerou. Vrať se do místnosti s dírou a pomocí trubek zapři prkno aby drželo na svém místě. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Promluv si s námořníkem. Nyní je potřeba odčerpat vodu. Otoč se a pomocí kladiva otoč ovládacím kolem na pravé stěně. Vyjdi ven z místnosti a s pomocí mapky najdi ve strojovně další tři ovládací kola, které pomocí kladiva také otoč. Poté vyjdi po schůdcích nahoru a vezmi si černou plastovou hadici pověšenou na stěně. Vrať se do místnosti s dírou a připevni hadici na čerpadlo u dveří. Poté čerpadlo zapni a voda se díky tomu odčerpá. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Vystoupení Moiry a Batulcara Vylez komínem na hlavní palubu lodi, dojdi k výtahu na přídi a sjeď s ním dolů před bar. Přistup k nástěnce mezi barem a kabaretní místností a přišpendli na ní pozvánku na vystoupení. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Nyní s pomocí mapky najdi na lodi tři námořníky a dej jim pozvánky na vystoupení. Poté co splníš tento úkol se nacházíš ve své kajutě. Opusť kajutu a dojdi s pomocí mapky do kabaretní místnosti. Obdržíš prémii 15 bodů za splněný úkol. Nyní se můžeš pokochat vystoupením Moiry, která s milimetrovou přesností vrhá své nože okolo Batulcara, který je připoután na otáčecím kole. Oliver se poté ještě v baru dozví podrobnosti o strýcovi a Moiře. JOKOHAMA Dům San Saruta Poté co dorazíš do Jokohamy, nacházíš se na bárce zakotvené v přístavu. Dojdi do kajuty, seber ze země pohozené peníze a poté vystup z lodi na molo. Nyní se musíš ubytovat v hotelu. Vydej se směrem doleva, dojdi k lávce přes koleje a přejdi po ní na druhou stranu. Na kruhové křižovatce pokračuj doprava a dojdi až do hotelu s červenými dveřmi. Zaplať recepčnímu za ubytování a obdržíš od něj hrací váleček. Přehraj si vzkaz od strýce na přístroji nalevo. Strýc Oliverovi poděkuje za jeho odhodlání pokračovat dál a požádá ho, aby našel San Saruta, se kterým má smlouvu na vlastnictví patentu. Jedná se o hydraulické podstavce, které chrání domy při zemětřesení. Pokud chceš, načerpej síly v hotelovém pokoji a poté vyjdi ven z hotelu. S pomocí mapky nyní musíš najít Sarotův dům. Vydej se tedy po cestě doleva, poté přejdi most napravo, pokračuj rovně a na křižovatce odboč doleva. Dojdi k bráně před Sarutovým domem, která je ale zamčená. Po chvilce na Olivera zavolá starší žena, která stojí opodál. Jmenuje se Yoko a prozradí Oliverovi, že Saruto byl zatčen Shogunem kvůli podezření ze spiknutí proti císaři. Jediný způsob jak se dostat do jeho domu je nenápadně se dostat do Shogunova paláce a nějak zjistit, kdy bude u Saruta probíhat policejní prohlídka. Shogunův palác Otoč se, vydej se vpřed, přejdi most, na křižovatce odboč doleva a dojdi až před bránu Shogunova paláce. Před bránou stojí stráže, takže tudy se dovnitř nedostaneš. Pokračuj tedy dál za palác až k polorozpadlé dřevěné boudě. Obejdi jí a zjistíš, že uvnitř je vchod dolů do podzemní chodby. Vezmi si železnou tyč, která leží na zemi nalevo vedle pohozených prken.Seskoč otvorem do chodby a dojdi k ovládacímu kolu přivázanému řetězem, které je na jejím konci. Použij železnou tyč na přetržení řetězu, poté otoč kolem a tak otevřeš poklop nad sebou. Vylez po žebříku nahoru a ocitneš se v altánku na zahradě uvnitř Shogunova paláce. Obejdi žebřík a přistup k východu z altánku. Na mostě napravo spatříš korzující stráž. Počkej až přijde, otočí se a začne se vzdalovat. Poté přeběhni za kameny podél zdi až do uličky mezi zdí a budovou naproti. Dojdi k rohu budovy a opatrně se za něj podívej. Až se stráž otočí a odejde, popojdi k dalšímu rohu budovy a podívej se za něj. Počkej až stráž odejde kus dál a poté přeběhni k levé straně domu uprostřed zahrady. Popoběhni až k rohu a přikrč se. Počkej až stráž půjde od tebe a bude až za mostem mezi budovami, poté se narovnej a přeběhni do otevřeného domu naproti. Uvnitř vyjdi po schodech nahoru a přejdi po mostě do protějšího domu. Vejdi do zadní místnosti napravo, kde najdeš dopis v japonštině položený u oltáře. Obdržíš prémii 40 bodů za splněný úkol. V protějším rohu místnosti můžeš sebrat pohozený šperk. Opusť místnost, přejdi po mostě do předchozí budovy a sejdi po schodech dolů. U východu je stráž, takže tudy se ven nedostaneš. Otoč se a vyskoč na římsu u okna naproti schodům. Zatlač na mříž okna a poté co vypadne, přejdi po ní na hradbu paláce. Seskoč dolů na ulici a pomocí mapky dojdi za Yoko. Dej jí dopis a ona ho přeloží. Sdělí Oliverovi, že prohlídka Sarutova domu proběhne zítra. Bude tedy vhodné sehnat si nějaký převlek. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Samurajský převlek+ druhá část videonávodu
Po chvilce přijde člen spolku nošení skotských sukní Mac Sushi. Obdržel dopis s jistým pověřením a proto žádá Olivera, aby pověsil celkem deset luceren na domy, kde bydlí přátelé spolku. Najdi tedy ve městě pomocí mapky jednotlivé domy a pověs na držák vedle jejich vstupních dveří lucernu. Až pověsíš lucernu na devátý dům, překvapí tě inspektor Fix. Ten ihned nařídí strážím, aby Olivera uvěznili. V cele vězení je s Oliverem starý malíř Takeshi, který kreslí obrazy na želví krunýře. Je zde s vámi též jeden připoutaný kostlivec. Všimni si zazděného otvoru, kde je aktivní jedna z cihel. Ta však nejde vyndat. Vystup na první schod na schodech nalevo a vyskoč na trám nad sebou. Vylez na trám a přejdi po něm až k oknu, za které pověs poslední lucernu. Za chvilku přijde Mac Sushi a podá Oliverovi oknem ostrý nůž. Seskoč dolů a použij nůž na cihlu v zazděném otvoru. Takeshi poté použije na cihly v otvoru bojové umění Tokui a cesta ven je volná. Přikrč se a prolez otvorem do kanalizační chodby. Dojdi k mříži napravo a najdeš u ní pohozené peníze. Otoč se, vydej se chodbou vpřed, dvakrát zaboč do dalších chodeb nalevo a následován Takushim vylez po žebříku ven před vězení. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Poté co dorazíte do hotelu, promluv si s Mac Sushim. Oliver se dozví, jakým způsobem inspektor Fix přesvědčil Shoguna, aby ho uvěznil. Zároveň dostane radu, aby dojel ke krejčímu pro převlek. Vyjdi ven před hotel a nasedni do motorové rikši. S pomocí mapky dojeď před dům krejčího, vystup z rikši a vejdi dovnitř. Oliver se převlékne do samurajského oděvu. Dojeď rikšou před Sarotův dům, kde spatříš inspektora Fixe. Ten si Olivera splete s překladatelem, na kterého čekal, aby mohl zahájit prohlídku domu. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Sedm soch Budhy+2.část videonávodu+3.část videonávodu
Vystup z rikši, vejdi brankou dovnitř a poté vstup dveřmi do Sarotova domu. Vejdi do místnosti napravo a vezmi si peníze položené na stole. Jdi do místnosti naproti a vezmi si peníze pohozené na zemi za stolem. Opusť místnost, dojdi ke schodům naproti vstupním dveřím, vejdi do místnosti napravo a sejdi po schodech do suterénu. Spatříš zde kruhovou skládací stěnu, na které je namalováno sedm různých soch Budhy. Jedna ze soch stojí nalevo od stěny. Klikni na malbu a Oliver zjistí, že je to nápověda pro otevření stěny. Musíš tedy nalézt všechny zbývající sochy někde ve městě. Vyjdi ven z domu (ne na ulici) a obejdi ho dozadu. Na zahradě za domem spatříš první sochu Budhy. Vystup po schůdcích na její podstavec a stiskni vystouplou cihlu na zdi. Socha Budhy se natočí a ukáže ti tak směr k další soše. Opusť zahradu Sarotova domu a dojeď rikšou na určené místo. Druhá socha obřího Budhy se nachází pod červeným mostem. Vejdi na most a shoď dolů kus dřeva u pravého zábradlí, který je přivázán k lanu. Vylez na protější zábradlí, vyskoč na napnuté lano a přeručkuj po něm nad desku za sochou. Seskoč na desku a stiskni kruhové tlačítko na jejím vrcholu. Socha Budhy se natočí a ukáže ti směr k další soše. Seskoč s desky, vyjdi po schodech nahoru a dojeď rikšou na další místo. Třetí socha zlatého Budhy se nachází v zahradě s mostem. Vejdi branou do zahrady a všimni si kamene napravo s vytesaným znakem. Vyjdi po cestě nalevo ke zvednutému mostu. Na dlažbě před mostem spatříš jakousi tabulku s vytesanými znaky.



Nacházíš se na náměstí před nádražím v San Francisku. Dojdi k půjčovně dopravních prostředků nalevo a jeden z nich si pronajmi. Doporučuji formuli, která je (zvláště se shiftem) hodně rychlá. Nyní vyjeď nahoru po hlavní třídě naproti nádraží a na poslední křižovatce před slepým koncem ulice odboč doleva. Pokračuj obloukovou ulicí až na konec a zaparkuj před hotelem. Zkus vejít do hotelu ale hlídač u dveří ti sdělí, že tento hotel je určen pouze pro bohaté lidi. Dojdi tedy do dalšího hotelu nalevo, kde budeš úspěšnější. Zaplať recepčnímu za ubytování a obdržíš hrací váleček od strýce. Otoč se a přehraj si vzkaz na přístroji. Strýc po Oliverovi žádá, aby nalezl dokument s jeho vynálezem střídavé cirkulace. Žádného známého přítele zde strýc nemá, takže se Oliver bude muset po někom poohlédnout sám. Vyjdi ven před hotel a potkáš zde člena spolku Mac Donalda. Ten Oliverovi slíbí, že mu pomůže, ale nejprve musí najít ve městě nejméně pět obchodů, kde budou ochotni prodávat skotské sukně. Na oplátku Oliverovi pomůže najít ochotného inženýra Abela, který ví o strýcově patentu něco víc. Nasedni do auta, projeď se po městě a s pomocí mapky najdi obchody, kde budou ochotni skotské sukně prodávat. Za udané sukně obdržíš od majitelek obchodů peníze. Obchodů je sice více, ale ne všude budeš mít úspěch. Až všech pět sukní prodáš, vrať se s penězi před hotel a dej je Mac Donaldovi. Ten Oliverovi za odměnu prozradí, že Abela najde na staveništi škrabodrapu, který naprojektoval. Dojeď s pomocí mapky až před staveniště, vystup a dojdi nahoru na dřevěnou konstrukci před rozestavěným domem. Promluv si s Abelem. Ten Olivera informuje, že dostavba jeho škrabodrapu je ohrožena. Prozatím je postaveno šest pater z dvanácti a dělníci nemohou kvůli závratím pracovat dál. V blízkosti však žije indiánský kmen, jehož muži nemají s výškami problémy. Jedině oni mohou stavbu dokončit. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Trénink střelby bramborami Nasedni do auta a s pomocí mapky dojeď před bránu indiánského zábavního parku. Dovnitř se dostaneš dvěma možnými způsoby. Pokud si chceš zahrát na kaskadéra, rozjeď se s autem a přeskoč hradby parku pomocí rampy nalevo. Z auta se však po dopadu stane vrak, takže si na další cestování budeš muset pronajmout jiné. Pokud máš rád rébusy, přistup k nástěnce vlevo vedle vstupní brány. Jsou zde umístěné šípy, které vytváří obrazec trojúhelníku směřujícího dolů. Tvým úkolem je přesunout tři šípy tak, aby obrazec trojúhelníku směřoval nahoru. Řešení je jednoduché: přesuň spodní šíp uprostřed nahoru a horní šípy na stranách dolů. Brána zábavního parku se otevře. Obdržíš prémii 30 bodů za splněný úkol. Vejdi dovnitř (pokud si tam už nepřistál s autem) a dojdi k ranči napravo. Promluv si s indiánským náčelníkem Žirafou stojícím u vchodu. Jeho muži pomohou Abelovi se stavbou, ale nejprve se Oliver musí osvědčit ve zkoušce ohněm (střelbě bramborami). Následuj náčelníka dovnitř a kup si brambory abys měl čím střílet. Poté brambory nasyp do zásobníku vrhače a můžeš začít pomocí mezerníku střílet. Ve dveřích se začnou objevovat různé cíle, trefuj však pouze padouchy. Po úspěšném zakončení střelby náčelník Oliverovi pogratuluje. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Osvobození Abela Dojeď zpět na staveniště a zjistíš, že Abel je uvězněn v kovové boudě vedle vchodu. Elektrický zámek u dveří boudy je deaktivovaný, jelikož je odpojen od proudu. Tvým úkolem je propojit správně kabely vedoucí k zámku podle schématu nakresleném na dveřích.

Vydej se směrem k zádi po levé straně paluby. Oliver zde potká Šeherezádu a archeologa Otta. Zjistí od nich, že tato loď naštěstí pluje do Londýna. Poskočení rozhovoru dojdi ke kajutám na zádi a vejdi bočními dveřmi dovnitř. Sejdi po schodech o dvě paluby níž a vejdi do své kajuty. Obdržíš prémii 20 bodů za splněný úkol. Z rozhlasu se ozve kapitán, který se kvůli menšímu incidentu rozhodl změnit kurz. Vydej se tedy za kapitánem. Na palubě s výtahem na tebe zavolá Mac Clean. Sdělí Oliverovi pravý důvod změny kurzu lodi a prozradí mu, že na zádi lodi je náhradní bárka, která by se dala použít na cestu do Londýna. Dojdi k zadním kajutám, vyjdi po schodech o dvě paluby výš a dojdi do zadní části, kde jsou jeřáby pro spouštění bárky. Vejdi nejprve do boudy u jeřábu napravo a klikni na ovládací panel. Tvým úkolem je každý z osmi kolíků nejprve vložit a poté jedním tahem zasunout na své místo na jednom z vrcholů hvězdice. Jedno z možných řešení je následující-


Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky 80 Days/Cesta kolem světa za 80 dní/
Komentáře
Přehled komentářů
S tím automatickým ukládáním hry máš pravdu. Je zde ale možnost uložit hru i v jiných místech (např. uprostřed mise) a to tak že dáš kdykoliv ukončení hry a hra se ti automaticky uloží v daném místě. Takto můžeš získat více sejvů. Jinak jsem rád že ti můj sejv pomohl, vzpomínám si že jsem s tím teleskopem taky dost zápolil. Asi je tam nějaká chyba ve hře, že to občas nejde.
TELESKOP
(Tera, 28. 7. 2008 18:50)Děkuji za pomoc. Ale bohužel 1. část tvé rady nefunguje. Hvězdu jsem našla to ano, ale nejde posunout přesně na střed. Bude chyba ve hře. Ale bohužel druhé časti nerozumím. Jak mám nahrát poslední save? V hlavní nabídce mám akorát. Načíst, ovládání, nastavení, pokračovat, nová hra, autoři hry a ukončit hru. Hry se mi ukládá po každém doknčení úkolu automaticky. Ale že bych si ji uložila sama to ne. Prosím poraď mi ještě...
TELESKOP - odpověď
(Karel Frey, 28. 7. 2008 14:13)Dokud se v okuláru neobjeví znamení, nejsou dlaždice okolo stojanu aktivní a tudíž kvádr nevysuneš. Zkontroluj tedy, jestli máš teleskop natočen do správné polohy (odpovídající počtu hvězd na stojanu), pak přistup k okuláru a projeď pomalu celou oblohu (možná jsi měla v okuláru nesprávnou hvězdu na okraji rozsahu okuláru). Rozsah okuláru je myslím omezen na obě strany. Pokud hvězdu nenajdeš, tak je chyba ve hře. Takže buďto si nahraj poslední save, pokud to není moc dlouho co jsi ukládala a až to dohraješ k tomuto místu, tak by měly být počty hvězd na stojanech jiné a snad se ti to povede. Nebo si stáhni save u návodu, po tomto místě jsem to myslím ukládal.
TELESKOP
(Tera, 28. 7. 2008 13:51)Podle návodu jsme nastavla na teleskopu hvězdy...1hvězdu, 3hvězdy, 4 hvězdy. Objevily se mi znam,ení, na ty jsem šlápla. A kvádry se mi vysunuli. Zbývá mi nastavit teleskop na 5 hvězd...Bohužel, když se do něj podívám, tak je tam zářící hvězda, ale nemůžu ji dostat doprostřed, jako by se to seklo. tudíž se mi neukáže znamení, ani nejde šlápnout na to známení...nemůžu se z tama dostat. Včera jsem to zkoušela celou noc...a tak jsem dnes zkusila hrát jinou obtížnost, ale stejně to nejde. Prosím poraďte, co mám dělat. Hra je fakt super. Návod je napsán dobře...Ale prostě mi to nejde dál.Asi chyba hry.ALe co s tím?
san francisco zabavni park
(anonym, 28. 7. 2008 8:12)nevite proc kdyz skocim nad zdi toho zabavniho parku ze pak nemuzu jit nato zelene misto proto ze se muzu pohybovat jenom kolem toho auta jo a vlastne tam jsou ty auta dve
Cesta lodí-odpoved
(Radek, 27. 7. 2008 17:41)pujdeš až na zad jakoby do kajut ale vyjedeš uplne navrch do fonoteky
hra
(annonym, 26. 7. 2008 19:17)je to výborná hra a dobrej blog jo a děkuju že tady máš ten návod
Nádvoří s teleskopem
(Tomáš, 26. 7. 2008 14:18)Můžu se umačkat,ale žádná hvězda se mi tam neobjeví
2 budha
(aninka, 26. 7. 2008 13:40)Potřebuju pomoct s 2 budhou když přijdu na červenej most a schodim to dřevo du na druhou stranu vyskočim na zábradlí a jakmile vyskočim na ten provaz tak se začne houpat a spadnu z něj. Mam tam udělat ještě něco jinýho nebo co.
Kalich
(Tera, 25. 7. 2008 22:35)Tak jsem se tam konečně dotala. Teď už pár hodin čekám až bude noc, abych se dostala k Šeherezádě, ale bohužel. Ten čas mi nějak neubíhá...Hodiny, co jsou v pravém horním rohu ukazují pořád stejně, 13hod.Nemohla jsem si to nějak zablokovat? Nebo co s tím mám dělat....?
Upír-Rakev
(Petra, 25. 7. 2008 21:34)Prosim pomocte mi nejde mi oterit ta rakev upira v ty dire mam tu drevenou nohu z ty postele a kdyz tam naleju tu uspavaci svecenou vodu tak se to kolo zatoci a on rekne hmm neni to ono bo neco takovyho a rakev se neotevce co mam delat?predem dekuju za odpoved
Kalich
(Tera, 25. 7. 2008 19:26)Prosím prosím pěkně prosím...nemůžu se dostat do pro kalich, který je ohrazený stěnami...Přes mříž. branku mi to nejde, od šikmého sloupku z jakéhokoli úhlu mi to také nejde a z druhé strany od těch sloupů nesloupů taky. Odkud se tam mám dostat?
cesta vlakem
(mona, 25. 7. 2008 16:47)po tom co vlak z nějakého důvodu zastaví, já odstraním tu překážku z kolejí a v návodu je napsáno ze mám jít k čelu lokomotivy a dát na ni tu skotskou látku. ale já nevim kam a jak,,, poradíte? díííííky:))
Ábel - odpověď
(Karel Frey, 25. 7. 2008 14:28)myslím že je jedno kterým sloupem začneš, důležité je nastavit u všech sloupů propojení kabelů do správné polohy dle tabulky v odkazech.
Ábel - odpověď
(Karel Frey, 25. 7. 2008 13:55)v návodu jsou odkazy na tabulku ve fotogalerii, kde je propojení kabelů popsáno.
Abel
(Jana, 25. 7. 2008 13:44)Hodinu to lustim a nevim jak to mam propojit a kterim sloupem zacit prosim poradte
Cesta lodí
(Petra, 25. 7. 2008 11:41)Nevím jak se mám dostat do místnosti kde bych si přehrála vzkazy. Prosím poraďte. Děkuju
re:5 kalich
(tlustejceazr, 25. 7. 2008 11:01)já sem tam skocil z ty casti jak musis shodim ten trám nebo co toje na tu lávku
michaela-odpověď
(wienna, 24. 7. 2008 16:07)
prosím odpusťtě mi to že odpovídám za vás;-)to si prostě nedokážu odpustit:-)
Sundej si pravým kliknutím myší helmu a běž k té lávce kde ten chlápek říká, že k tomu něco chybí a klikni na to železnou tyčkou....A pak si nasaď pravým kliknutím myší helmu a běž dovnitř...
Teleskop - odpověď
(Karel Frey, 28. 7. 2008 21:44)