Return to Mysterious Island 2-1.část návodu
8. 8. 1998
Return to Mysterious Island 2 – Mina´s Fate
1) Najdi tři složené znaky tak, aby měly všechny shodnou levou polovinu a umísti je v libovolném pořadí do otvorů 2B, 2C a 2D.
2) Najdi částečný znak odpovídající levé polovině již umístěných složených znaků a umísti jej do otvoru 2A
3) Najdi tři částečné znaky odpovídající pravým polovinám již umístěných složených znaků a umísti je do otvorů 1B, 1C a 1D
4) Umísti zbylé dva částečné znaky v libovolném pořadí do otvorů 3A a 4A
5) Umísti odpovídající složené znaky do otvorů 3B, 3C a 3D
6) Umísti odpovídající složené znaky do otvorů 4B, 4C a 4D
Jedno z možných řešení rébusu vypadá následovně/viz obrázek/Po správném umístění všech znaků terakoty se opět ozve hlas robota. Poté v přední části kamenné desky vyroste mladý výhonek, který si utrhni. Otoč se a dojdi ke skále pod obličejem. Zasaď výhonek do nádobky s hlínou. Opět se ozve hlas robota. Zalij výhonek vodou z vázy a v nádobce ihned vyroste zvláštní rostlina. Použij prázdnou vázu na květ rostliny a získáš tyrkysovou tekutinu. Dojdi nejkratší cestou k termitišti a naplň 3 prázdné vázy vodou z prohlubně pod skálou. Poté se podívej směrem nahoru a vylez po liáně na útes. Otoč se doleva a zkus popojít po skalní římse. Zvol hru za Jepa a vydej se znovu tímto směrem. Narazíš zde na opičího samce Leonarda. Prohlédni si malby na skále za Leonardem. Je zde nakreslen obličej, rostlina, sopka, horkovzdušný balón a ponorka Nautilus. Tyto malby asi znázorňují historii ostrova. Úplně vpravo je pak na skále prázdné místo na další malbu. Nyní si ulož hru a zkus jít dál po římse nalevo. Leonard však Jepovi projít dál nedovolí. Promluv si s ním a nabídni mu tyrkysovou barvu. Leonard Jepovu nabídku přijme a po skončení rozhovoru začne na skálu malovat tyrkysovou barvou. Využij jeho nepozornosti a okamžitě se vydej po římse vlevo. Nyní se musíš rychle rozhodnout jestli si chceš ulovit něco k snědku nebo jestli chceš získat zpět věci, které Leonard ukradl Míně. Obojí se ale stihnout nedá. Pokud zvolíš první variantu, otoč se doprava a použij krátkou špičatou hůlku na ulovení ještěrky z pukliny ve skále. Pokud zvolíš druhou variantu, otoč se rychle směrem na moře a okamžitě přeskoč známým způsobem na nejbližší palmu. Zde na nic nečekej, otoč se trochu vpravo dolů a prozkoumej blíže Leonardův vak s lupem. Vyber si věci, které by se mohly později hodit (já jsem získal zpět kanystr) nebo i nějaké jídlo a vezmi si je. Leonard si po chvilce všimne Jepovy nezvané návštěvy v jeho doupěti a vyžene ho s mocným řevem pryč. Dojdi znovu k Leonardovi a podívej se blíže na jeho výtvor. Leonard namaloval uprostřed rostliny jakýsi znak, jehož tvar si zakresli. Poté se vrať k Míně a vyskoč jí na rameno. Slez po liáně na pobřeží a dojdi k rostlině v nádobce u skály. Zkombinuj v inventáři nůž s rákosem a získáš stonek rákosu a štětec. Namoč štětec v tyrkysové barvě a přibliž se ke skalní stěně za rostlinou. Nyní na stěnu namaluj stejný znak, jaký předtím namaloval nahoře Leonard. Pokud znak namaluješ s dostatečnou přesností, vysune se ze skály tvarované kamenné tlačítko. Stiskni tlačítko a ve skále se objeví tajný vchod. Mína s Jepem vejdou dovnitř a ocitnou se uprostřed jakéhosi skalního chrámu. Sotva se však trochu rozkoukají, objeví se v chrámu opice strážce a zavolá svým řevem další tři opice na pomoc proti nezvaným hostům. Otoč se doleva a zkus sejít dolů po schodech. Jedna z opic ihned na Mínu hodí kus bláta a ostatní opice se k ní okamžitě přidají. Mína s Jepem tedy chrám raději urychleně opustí. Chtělo by to vymyslet účinnou zbraň na odražení opičího útoku. Zkombinuj tedy v inventáři stonek rákosu a divoký hrášek. Získáš tak jakousi flusačku. Vejdi znovu (pomocí stisku tlačítka na skále) do chrámu a vezmi si flusačku do ruky. Když najedeš zaměřovacím křížem ne jednu z opic, zesvětlá její symbol v horní části obrazovky a vpravo nahoře se objeví její jméno. Zkus tedy opice pomocí flusačky zahnat. Střílej však pouze střídavě na první opici zprava (strážce chrámu) a na první opici zleva (Slugger). Na ostatní dvě opice hrášek nestřílej. Po chvilce marného snažení zjistíš, že hrášek na vyhnání opic nestačí a na Mínu se spustí další nekontrolovatelná sprcha bahna. Mína s Jepem tedy po chvilce chrám opět urychleně opustí (nebo tak můžeš učinit i dřív, když se otočíš a vyjdeš ven). Mína se poté s Jepem venku domluví, že budou muset zvolit jinou taktiku. Jep by měl využít své diplomatické schopnosti a sehnat někde na ostrově opičího spojence. Po skončení porady se s Mínou pomazli a vyskoč jí na rameno. Přesuň se pomocí zkratky k jezeru a dojdi k rozbitému mostu (zpět na rozcestí a poté 2x doprava). Na druhé straně mostu stále sedí opice a očividně potřebuje tvojí pomoc. Použij v inventáři nůž na špulku provázku a získáš provázek. Použij nůž na špulku ještě 2x a získáš tak další 3 provázky. Zkombinuj 3 provázky dohromady a vznikne z toho spletené lano. Zavři inventář a zkus přeskočit na druhou stranu propasti. Zvol hru za Jepa a přeskoč k opici naproti. Opice Jepa pomocí posunků požádá, aby jí pomohl zachránit jejího potomka. Zavři dialogové okno a vylez na trosky domu napravo. Použij lano na konec sloupu před tebou, na kterém sedí uvězněné mládě. Opičí mládě po laně přeleze a tak jej Jep s trochou adrenalinu zachrání. Slez dolů ze zřícené budovy a dej opičí mládě jeho mámě. Ta má velkou radost a ihned odručuje i s mládětem pryč. Nyní Jep sehnal potřebného spojence, který se bude hodit. Vrať se zpět k Míně na druhé straně propasti, pomazli se s ní a vyskoč jí opět na rameno. Přesuň se pomocí zkratky k pile a dojdi k útesu. Otevři inventář a rozlož v něm prut s návnadou na jednotlivé věci. Získáš zpět žížaly, 6 stop dlouhý kůl, červený korek, hák a provázek. Zkus přejít po kůlu položeném přes ostružiní, zvol hru za Jepa a přelez po kládě k rostlině Trulca. Podívej se nahoru a vylez na skálu po liáně vpravo. Nahoře se otoč doleva a spatříš Sluggera pojídajícího ulovenou ještěrku a odpočívající Amber. Otoč se vpravo a použij na přelomenou kost na zemi hák. Získáš tak kostní morek. Zkus se podívat do otvoru ve skále, ale Slugger to Jepovi nedovolí. Zkus si promluvit s Amber a Slugger to Jepovi opět nedovolí. Promluv si tedy se Sluggerem. Když to s ním zkusíš po dobrém (obě ikony shora), vůbec to na něj neúčinkuje. Vezmi si tedy z inventáře hadí kůži a použij jí na zastrašení Sluggera (ikona Frighten). Poté co Slugger uteče, podívej se do otvoru ve skále. Najdeš zde květinu Tahitské gardénie a smaltovanou vázu. Vrať se dolů k Míně, pomazli se s ní a vyskoč jí na rameno. Přesuň se pomocí zkratky do dílny a přistup blíže k hrnčířskému kruhu. V horní části obrazovky se v přiblíženém pohledu objeví jednotlivé tvary nádob, které je potřeba vyrobit. Tři nádoby již máš vyrobeny (2 prázdné vázy vyrobené a vypálené dříve a 1 smaltovaná váza od Sluggera). Stačí tedy vyrobit zbývajících 9 nádob tak, abys měl od každého tvaru 2 kusy. Namoč tedy Míně ruce a známým způsobem vyrob chybějící nádoby. Získáš tak 9 nádob vhodných k vypálení. Vyjdi ven před dílnu a vypal všechny nové nádoby v roztopené peci nalevo. Získáš tak 9 dalších prázdných váz. Použij na všech 11 prázdných váz v inventáři štětec s tyrkysovou barvou a získáš tak 11 smaltovaných váz vhodných k vypálení. Vypal všechny tyto vázy v peci. Nyní bys měl mít v inventáři celkem 12 smaltovaných váz, od každého tvaru 2 kusy. Použij nůž na škeble z pláže a získáš mořské škeble s otvory. Navlékni provrtané škeble na provázek a vytvoříš náhrdelník z mořských škeblí. Nyní se pomocí zkratky opět přesuň k pile, dojdi k útesu a vylez s Jepem po liáně nahoru na skálu. Pokud zde bude Slugger, vystraš ho nyní prozměnu plechovkou vyschlé zelené barvy (hadí kůže už by se podruhé nezalekl). Poté co Slugger uteče, promluv si s Amber.
dokončení návodu zde
Náhledy fotografií ze složky Return to Mysterious Island 2
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář