Tex Murphy 5 Overseer
1. 9. 1996

5 AM ,2 PM ,11 PM-SET
3 PM ,12 AM ,9 AM-SET Otevře se sejf,vyndejte z něj fotku a prohlédněte si ji.Přišel čas opět se trochu proběhnout.Začněte u Sylvie,pozná,že na fotografii je John Klaus,ředitel kliniky ví,že Klaus na klinice kdysi pracoval,nakonec se stavte v CAPRICORN,Klaus měl údajně styky s Law and Order s nechají si fotku na analýzu,kde a kdy byla pořízena.Cestou do kanceláře se stavte u Fletchera,není doma,ale nechal vám dopis.Mimochodem,pokud jako já po celou hru poctivě navštěvujete všechny lidi a vyptáváte se pořád na něco,je v tuhle chvíli ředitel kliniky už na pokraji zhroucení a policistka Eve křičí,že to už je naposled,co vám pomáhá,ale nebojte,pod povrchem je to citlivá duše a vydrží to s váma do konce hry. Tex office Prohlédněte si dopis od Sonnyho,kromě vysvětlení,proč se z něj stala chodící troska,je v něm i popis místa,kde se mu podařilo najít stopu jednoho člověka z Linskyho seznamu,tak se tam vydáme. Anasazi ruins Před sebou vidíte schody nahoru,vylezte po nich,otevřete dveře a v místnosti ze země seberte cihlu.Vraťte se,pod schody je ulička,na jejím konci mechanismus,ještě se k němu vrátíme.Ve směru,odkud jste začali je studna,když se podíváte do ní(přistoupit těsně k okraji a sklonit hlavu),vidíte kbelík s cihlou,ale nedosáhnete na něj.Něco vymyslíme.Otočte se od studny,jděte pořád rovně až ke dveřím a otevřete je.Hned vlevo za dveřmi seberte dlouhé tyče,z výklenku vedle seberte bednu a z dalšího výklenku starobylou cihlu.Otočte se zas doprava,jděte dál,až uvidíte výklenek s velkou cedulí,ze země seberte další cihlu.Pokračujte ke stromu a seberte ze země knihu-zjistíte,že budete potřebovat celkem 8 cihel..sigh.Otočte se ke schodům,vpravo u nich leží cihla,seberte ji-musíte přijít těsně ke schodům,jinak není vidět.Vyjděte po schodech nahoru,v ceremonialní místnosti vpravo uvidíte chřestýše ležícího na cihle,zatím ho necháme tak.Jděte dozadu,seberte ze země krátké tyče a v inventáři je spojte s těmi dlouhými.Podívejte se nahoru na zeď,odkud jste přišli,vidíte lano,seberte ho,vyjděte z místnosti a slezte po schodech dolů.Jděte směrem ke dveřím,kterými jste přišli,v místě s výklenky jsou další dveře,otevřete je,vevnitř seberte ze země trubku,pokračujte,až uvidíte nádobu,seberte ji a pak cihlu,která byla pod nádobou schovaná,jděte ještě dál a seberte jakýsi primitivní rybářský prut.Vidíte dveře,které nejdou otevřít a na stěně místo,kam přijdou cihly.Jděte do místnosti s chřestýšem,v inventáři spojte rybářský prut s bednou,přidejte hračku myšáka a vzniklou past použijte na chřestýše.Seberte cihlu.Vraťte se ke studni,v inventáři spojte trubku s lanem a vytáhněte s tím ze studny kbelík s cihlou.Jděte ke stěně s mechanismem a pomocí pák otáčejte kolečky,až červená tečka na každém kolečku bude směřovat nahoru.Levá páka jednou nahoru,prostřední páka 3x nahoru.Pozor,u pák není kurzor ukazující,kam páku taháte,tak klikejte NAD páky.Mno,jesli jsem všechno dobře sepsal,měli byste mít 8 cihel,takže se vydejte zpět,kde byla příslušná zeď a vložte do ní jednu cihlu,zbylé se přidají samy a naskočí vám další puzzle.Cílem je umístit cihly tak,aby nikde nebyly dvě v jedné řadě-,jestli si tímhle způsobem zavírali i kuchyň,tak se nedivím,že Anasazi vyhynuli.Řešení-C=cihla,X=všechno ostatní na obrazci,kde je C,tam dáte cihlu. X C X X X X X X
X X X X C X X X
X X X X X X C X
C X X X X X X X
X X C X X X X X
X X X X X X X C
X X X X X C X X
X X X C X X X X Vlezte do nově otevřených dveří a pokračujte pořád dopředu.Tex prozkoumá propast a usoudí,že jen tak se přez ni nedostane.Otočte se zpět do místnosti,podívejte se na podlahu a seberte kousky kůže.Spojte je s dlouhými a krátkými tyčemi,vyrobíte si žebřík.Otočte se zpět k propasti a žebřík na ni použijte.Tex na něj vleze,a až se žebřík rozlomí,probourá se hlavou do místnosti s ocelovými dveřmi.Prohlédněte podlahu a seberte minci,hodinky a brýle.Prozkoumejte v inventáři,získáte lepicí pásku a pružinu.Před vámi jsou dveře,které nejdou otevřít a napravo od nich ocelový panel,přichycený šrouby.Mincí z inventáře šrouby odstraňte,pod panelem jsou přerušené dráty.Použijte na drát pružinu,pak lepicí pásku,a voilá,dveře se otevřou.Vlezte do místnosti. Clark Lab Otočte se doleva a jděte do rohu,kde končí ovládací pult-musíte se podívat dolů.Z boku je na něm připevněna magnetem zpráva,seberte ji,je na ni řada písmen,které se mi nechce opisovat,ale protože by už v tuhle dobu mělo být všem jasné,že lidi kolem nás jsou šachoví maniaci,dešifrujeme snadno písmena jako CHECKMATE.Jděte k hlavnímu panelu a zapněte ho,tím se zpřístupní monitory.Podívejte se na stolek u postele a seberte popelník.Podívejte se pod postel a seberte videopřehrávač.Otevřete dvířka u skříňky a seberte čtečku.Podívejte se na strop,vidíte něco,co vypadá jako kouřový detektor.Seberte,prozkoumejte,najdete CD,vložte ho do přehrávače a spusťte.Uvidíte scénu,v které slyšíte tóny,které Clark zadává,a pak se koukněte,jak Clark z přinucení spáchá sebevraždu.Prozkoumejte šuplík u počítače,otvírá se pomocí barevných kláves,musíte zadat tóny,které jste slyšeli na nahrávce.Mačkejte v tomto pořadí-Červená,Žlutá,Modrá,Bílá,Červená,Žlutá,Zelená,šuplík se otevře,seberte z něj Passcard G.Připojte k počítači čtečku,vložte do ní kartu G a zadejte heslo CHECKMATE.Tím jsme v laboratoři skončili,zajděte do CAPRICORN,dozvíte se něco málo o STG a anonymním dopise od Poisoned Pawn. Tex Office Zeptejte se AID na všechny dostupné věci,seberte a přečtěte faxy,dozvíte se o spojitosti mezi STG a Gideon Enterprises,zeptejte se na to AID a pak zajděte znova za Wandou do CAPRICORN.Wanda vám,kromě jiného,řekne,že vedení G.E.převzal nějaký Frank Shimming,který se angažuje i v Law and Order..začíná to být na můj vkus příliš velký propletenec,nejlepší by asi bylo postřílet všechny a bylo by to,bohužel Terminátor není k dispozici,tak se vraťte do kanceláře.Vidíte,že přišel fax,seberte ho,jo od "přítele" a je na něm telefoní číslo na Franka,tak neváhejte,zavolejte mu a hezky si popovídejte.Pokud vám Frank náhodou zavěsí,nic se neděje,zavolejte znova a Tex mu řekne,že pracuje pro CAPRICORN.Moc vám toho nepoví,dá vám adresu starého Gideona a zmíní se o tom,že G.E.se hodně zabývá bezpečnostními chipy.A vida,Linsky byl neurochirurg,k tomu chipy a Law and Order,která chce svět zbavit zločinu,nevím,jak vám,ale mě se začíná cosi konkrétního rýsovat.No nic,rozlučte se a vydejte se do Gideonova sídla.Gideon očividně potřebuje víc společnosti,protože než se ho stačíte na něco pořádně zeptat,povypráví vám celý svůj pohnutý životní příběh.Až mu dojde dech,rychle se ho zeptejte na obsah svého notesu,pro případ,že by ho to zas chytlo a začal o tom,jak mu jako dítěti ukradli lízátko.Jedna věc je jasná-Gideon nemá rád Franka,tohle motto se táhne prakticky každou jeho odpovědí.Ještě vám dá adresu šachového ohchodu,aspoň něco užitečného.Jděte do šachového obchodu,pokecejte se zmutovaným majitelem a vraťte se do kanceláře.Zvoní telefon,tak ho zvedněte.Volá vám "přítel",neznámý mutant,tajemný jak hrad v Karpatech,nechá pro vás přístup do laboratoře Val Davise(jedna z osob z notesu),máte najít šachový tah,a že se ještě ozve.Jak hezký od něj. Val Davis lab Podívejte se na stůl s počítačem,seberte lístek,je na něm NEQUE,takže přeloženo QUEEN-hmm,nevím,měl jsem vždycky o šachistech domnění,že mají rozvinutou představivost,asi záleží,jak který.Otevřete skříňku na zdi,seberte myší hračku a otočte se ke klecím,jé,koukej mami,gorila.Prohlédněte si ji,drží v prackách nějakou krabičku.což vás samozřejmě zaujme.V inventáři zkombinujte banány s prášky na spaní,nalevo od klecí seberte tyč a pak hoďte zdrogovaný banán k opici do klece-a krabička je vaše.V inventáři teď máte Passcard A.Otevřete dveře do radiační místnosti,ouha,sotva vlezete,dveře se zavřou a začne se zvyšovat radiace.Rychle se otočte doprava,na zdi je panel,použijte na něj Circuit kit a vyřešte puzzle. (viz obrázek)

Ask for one last kiss
Give penknife to Sylvia
Challenge Slade
Go for the light switch – then hide
Use the rock as a diversion
Grab shield – run for the landing
Buy some time
Toss STG passcard into the clock gears Ke konci dostává Tex hezkou nakládačku,zatímco Sylvia nožíkem žižlá svoje pouta,nakonec se jí to podaří dřív,než Slade z Texe udělá jemně naklepaný biftek a chrstne Sladovi do obličeje vitriol.Po dojemné scéně,v které Sylvia Texovi prozradí své hříchy mládí,což Tex už dávno věděl,se ocitnete v ložnici.Ale ne,musíte pořád myslet jen na to jedno??Tex je v Gideonově ložnici,aniž by pořádně věděl,co hledá,jen ví,že to musí najít.(Mimochodem,byl jsem na tom stejně,pokud do této doby byla hra občas náročná,od teď je to prakticky permanentní cesta peklem)Než podniknete něco jiného,než na to zapomenem,zajděte do Val Davisovy laboratoře a pod mikroskopem prohlédněte všechny karty-A až H,abyste našli na každé šachový tah-nezkoušel jsem ,co se stane,když v pozdní fázi hry nebudu mít kódy přečtené,a po pravdě,nějak jsem nebyl natolik zvědavý,abych to zkusil..možná někdy časem.Vraťte se pak zpět do Gideonovy ložnice Gideon bedroom Před sebou vidíte cosi bílého,seberte to,je to plán fungování testovacího režimu v galerii.Otočte se doprava a seberte železnou tyč.Obraťte se zpět,obejděte zleva postel,otevřete krabici u postele a seberte šachové figurky.Když se rozhlédnete po místnosti,vidíte,že podlaha je tvořená jako šachovnicové pole 8 x 8(Gideon je fakt maniak),a jsou po ní rozmístěné sloupy,které,když je prohlédnete,představují každý jinou šachovnicovou figurku.Celkem jich je 6,stejně jako figurek,které jste vzali z krabice.Uprostřed podlahy je stolek,položte na něj figurky-a je tady další skládačka.Úkolem je rozmístit figurky na šachovnici tak,jak jsou postavené sloupy s figurkami v místnosti.Tahle pasáž je trochu na nervy,protože ať položíte figurky z kterékoli části místnosti,ukáže se pořád stejně natočená šachovnice,takže je poněkud obtížné zjistit,jak je vlastně šachovnice vůči místnosti natočená.Ve spodní řadě jsou postavené figurky,takže protější horní řadu si,pro lepší přehled, od leva doprava označíme A,B,C,D,E,F,G,H,číslice značí,na které pole ve sloupci odshora dolů figurku postavit. E,1 Bishop-střelec B,2 Knight-kůň H,6 Queen-královna H,3 Rook-věž A,6 King-král B,8 Pawn -pěšec Otevřou se tajné dveře,vlezte dovnitř,je to vlastně výtah,otočte se vlevo a použijte panel.Výtah s vámi sjede do Gideonovy galerie Gigeon gallery Před vámi je dole v plné kráse galerie,na její protější straně vidíte dveře,do kterých byste se rádi dostali,má to však dva háčky-zaprvé jak se z balkonu,na kterém stojíte,dostat dolů na zem,a zadruhé podlaha galerie je pod proudem-poněkud patová situace,když použiji Gideonovu slovní zásobu..Uprostřed místnosti visí u stropu velké osvětlení,dalo by se snad nějak použít,ale je příliš vysoko.Otočte se doprava,na zdi stiskněte červené tlačítko,uslyšíte cinkání,a když se podíváte na lustr,zjistíte,že sjel od stropu dolů.Pořád je ale příliš daleko.Od výtahu,kterým jste přijeli,vede dvojí schodiště,z každého seberte jednu tyč zábradlí,a v inventáři spojte tyč nalezenou v ložnici s dalšími dvěmi tyčemi.Výsledná tyč je už dostatečně dlouhá,použijte ji na lustr.Tex po tyči přeleze z balkonu na vrch vnitřních ochozů galerie.Teď musíte najít místo,kde se deaktivuje bezpečnostní zařízení.Doporučuji koukat se dolů,protože ochoz,na kterém stojíte,je poměrně úzký..a klikatý.Jděte po ochoze tak,abyste se dostali k rohu,z kterého ještě vidíte levé schodiště u balkonu(levé -bráno z místa,kde jste),ale které byste,stojíc na schodišti,už neviděli,protože je za rohem.Podívejte se dolů,na stěně je panel od bezpečnostního systému (viz obrázek panel)




B - Draw
C - Castle
D - Gambit
E - Bishop
F - Resign
G - Checkmate
H - Knight Následuje další sekvence,v které si popovídáte s Gideonem,nakonec oba skončíte ve virtuálním šachovém souboji.Vpravo na panelu mačkejte zelená tlačítka v tomto pořadí: 1 - RD1
2 - RXE7
3 - QXD7
4 - BF5
5 - BD7
6 - BXE7
Gideon je poražen,svět zase na chvilku zachráněn,až Chelsea všechno dovyprávíte,stopnete si taxík.jízda dobrá,jen ten řidič je nějakej divnej.Vezme vás přez hlavu..a pokračování příště.Vzhledem j tomu,že pokračování se už zřejmě nikdy konat nebude,můžeme se jen dohadovat,jaký osud horší než smrt měl v dalším díle na Texe a Chelsea čekat.Nezbývá než popustit uzdu fantazii a něco si sám vymyslet,každý podle svého gusta.Nebo můžete,jako já,napsat vedení Microsoft sprostý email na který nedostanete odpověď,a potom slušný email,na který vám odpoví něco ve smyslu:"Dear Mr.Knight...blah,blah..s politováním vám sdělujeme,že žádný projekt,o kterém jste se zmiňoval ,neznáme a nemáme v plánu ho realizovat..blah..blah..doufáme,že jste s našimi produkty spokojen a i nadále si je budete kupovat..blah.blah.." Tak,a to je asi vše,snad se vám taky Overseer i s tím netradičním ukončením líbil.Ciao.M K Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
Náhledy fotografií ze složky Tex Murphy 5 Overseer
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář