Jdi na obsah Jdi na menu
 

Tex Murphy 5 Overseer

1. 9. 1996

TOPlist

Tex Murphy 5:Overseer
 
27.4.2007 Autor návodu-Midnight Knight
 
Stupně obtížnosti-těžká a lehká úroveň.U lehké máte k dispozici hint system,který vám poradí,co udělat-ubírá vám tím ale body.Těžká úroveň se liší jen tím,že nemáte nápovědu a u většiny puzzlů,pokud úkol vyřešíte v zadaném čase,máte body navíc.Těžkou úroveň můžete změnit na lehkou,ale z lehké se už do těžké nedostanete.
Ovládání:Stisknutí pravé myši a následný pohyb myší po obrazovce-pohyb postavy dopředu,dozadu,doleva,doprava.Kliknutím levé myši na aktivní místo(kříž) nabídka Prohlédnout,Sebrat,Otevřít,etc.-myší vyberete vámi požadovanou akci,kliknutím mimo nabídku zrušíte.Kurzor v levém kraji obrazovky-vyjede panel s nabídkou,kam můžete jít.Kurzor v pravém kraji obrazovky-inventář.Kurzor nahoře,vyjede Menu s nabídkou Save,Load,Exit,etc.Kurzor ve spodní části obrazovky-vyjede panel pro ovládání postavy-náklon hlavy dolů.nahoru,pohyb celé postavy dolů,nahoru(alternativa na klávesnici jsou tlačítka HOME,END,PAGE UP,PAGE DOWN,šipky Up,Down,Left,Right pro pohyb postavy)
Rozhovory:Občas se v pravém dolním rohu ukáže několik nabídek,co chcete říct,frázi použijete stisknutím puntíku u požadovaného řádku.Pokud výslovně nenapíšu,kterou frázi použít,je úplně jedno,co řeknete,na hru,ani na počet nasbíraných bodů to nemá vliv.Při setkání s lidmi(nebo mutanty) se vám po normálním rozhovoru(ten nemusí být vždy) ukáže notes,v kterém jsou lidi,věci,pojmy,o kterých se chcete něco dalšího dozvědět.Kliknutím na vybraný řádek se ptáte,po odpovědi se řádek(vždy jen u konkrétní osoby,které se ptáte) odškrtne jako hotový,pro lepší přehled.Vždy,když získáte něco nového v notesu,poptejte se na to všech lidí,kteří jsou dostupní,používejte videofon-nebudu pořád psát,koho se na co zeptat. Pokud se stane,že vám hra nedovolí udělat něco,co popisuji,znamená to(na 99,9%),že jste se někoho na něco nezeptali,tak všechny přítomné oběhněte a zkontrolujte,jestli máte u každého všechno v notesu odškrtnuté.Pokud se pořád nemůžete hnout z místa,něco jste buď nesebrali,nebo si to v inventáři neprohlédli.Každou sebranou věc nutno prohlédnout!!.Pokud pořád nic,zřejmě jsem napsal nějaký blud,tak mi napište.
Tex office
Po úvodní scéně,v které Chelsea chce po Texovi,aby jí vyprávěl o svém prvním případu,se ocitnete v Texově kanceláři.Není do čeho píchnout,takže si kancelář důkladně prohlédneme-a tím se i seznámíme s ovládáním.Poznámka-Texovu kancelář můžete zkoumat libovolně dlouho,ale po určité době vám do toho začne mluvit Chelsea,že je sice hezký,co všechno máte v kanceláři,ale jí že zajímá něco jiného.Na stole před vámi je videofon(pokud někdy budu psát,že zvoní telefon,nedejte se zmást,je to pořád ten stejný videofon),prohlédněte ho a pak použijte.Prozatím se s ním dovoláte jen do AID-American Information Database.Až se dovoláte do AID,vyjede vám notes,prozatím je v něm jen "Tex Murphy",tak se na sebe zeptejte.Kliknutím na "Close" na vrchu notesu ho zavřete a ukončete hovor.Vlevo na skříni se šuplíky je fax,prohlédněte ho,pak z něj vezměte výstupní informace z AID a v inventáři je prohlédněte-po prohlédnutí zmizí z inventáře,stejně tak postupem hry i jiné pouze informativní věci,které najdete.Jděte blíž k faxu,napravo od něj jsou kuličky perpetum mobile,prohlédněte je a pak do nich strčte(jen pro získání bodů)Pod faxem otevřete levý spodní šuplík a vezměte z něj hračku myšáka.Podívejte se znova na stůl,mezi nepotřebnými krámy je na něm i příručka PI,tak ji seberte(prozkoumání v inventáři beru jako samozřejmost,až na vyjímky nebudu dál zmiňovat,stejně jako prohlížení věcí kolem vás)Pokud v šuplíku myšáka nevidíte,budete muset sklonit hlavu,popřípadě snížit nebo zvýšit celou postavu.Když se otočíte,vidíte vstupní dveře,podívejte se na zem před nimi a seberte Boyd's Life magazin-podlahu u vstupních dveří je vhodné čas od času prozkoumat,jestli vám někdo dveřmi nehodil nějakou zprávu.Jděte směrem k dveřím do Texovy ložnice,cestou vidíte poličky,z poličky,pod kterou je velká váza,seberte skládací metr,vlevo od dveří do ložnice jsou další šuplíky,otevřete spodní a seberte z něj dopis od colonela.Otevřete dveře do ložnice,vlevo otevřete skříň,pak zásuvku pod skříní a prohlédněte ji.(Ano,konstatováním,že vám dochází spodní prádlo získáte také body)Otočte se,u protější stěny je na posteli  hra s podivným názvem Parcheesi.Dejte si jednu partičku Parcheesi,budete vyrušeni příchodem Sylvie,oděné ve stylu 30.let minulého století,za doprovodu dobového saxofonu.(Jsem poněkud na rozpacích,jestli se tvůrcům století promíchala,nebo zda skutečně počítají s návratem této módy)Sylviin otec Carl Linsky sice podle výpovědi svědků dobrovolně hupsnul z Golden Gate,ale Sylvie je přesvědčená,že to sebevražda nebyla a najme si vás,abyste se dopídili pravdy.Nu co,zákazník má vždycky pravdu..dokud vám platí,takže případ vezmete,Sylvie vám dá adresu na vyšetřujícího policistu Eve Clements,také adresu bytu svého otce-a při té příležitosti i možnost prohlédnout si její výstřih.Chudák Rex,neví,kam uhnout s očima a to ještě netuší,že bude hůř.Až Sylvie odejde,zadejte AID všechny nové informace,seberte faxy a vydejte se za Eve Clements.Moc se toho nedozvíte,svědci nebyli tak blízko,aby byla identifikace na 100%,ale popis šatů a všeho ostatního odpovídá Linskymu,našel se dopis na rozloučenou,který napsal vlastní rukou,při pitvě nic zvláštního,jen snad to,že měl na temeni hlavy malou jizvu,nic neobvyklého.Já bych to v tomhle okamžiku zabalil,šel domů a čekal na jiného prvního klienta,Tex ale ne,takže si to nasměrujte do Linskyho domu.
Linsky house
Silvie už na vás čeká,v ruce poloprázdnou flašku whisky(předzvěst toho,co od ní časem můžete čekat),tak s ní proberte všechny věci z notesu,nechá vám klíče od domu,slíbí.že se na policii staví pro otcovy osobní věci,důstojně odkráčí a my si můžem nerušeně prohlédnout celý dům.Na stolku pře vámi je kus papíru a deska s dominem.Obojí seberte,z lístku se dozvíte "21 horizontal,21 vertical,21 diagonal",Tex se domnívá,že jde o nějaký kód,takže nezbývá nic jiného než na desku naskládat kostky tak,aby počet v každém řádku,sloupci a z rohu do rohu byl 21.Řešení:
8 3 10
9 7 5
4 11 6
Po úspěšném složení začne blikat světlo u čísel 4,9 a 8,asi budou časem důležitý,ale psát si je nikam nemusíte,domino s blikajícími čísly máte pořád v inventáři k prohlédnutí.Otočte se doprava ke kuchyni,v kuchyni prohledejte ledničku,seberte trs banánů,na lince vlevo od ledničky seberte tašku s jehlou a léky.Otočte se,nalevo od knihovny zaregistrujte dveře někam na půdu,zatím je ignorujte a otevřete dveře do ložnice.Na stolku před sebou vidíte kus papíru,seberte ho,je to rozepsaný dopis pro nějakou Delores.Prohledejte šuplíky,v jednom najdete dopis od vydavatele,Linsky zřejmě chtěl napsat knihu ale pak vydavateli nedodal materiál.Otevřete levý noční stolek,seberte zelenou knihu,je v ní adresa Delores Lightbody.Ještě si prohlédněte šachy na pravém nočním stolku,jedna figurka chybí a otevřete a prohledejte šuplíky prádelníku -otočte se doprava od šachů.Je čas seznámit se s Delores(a cestou se na ni přeptat Eve,nebo AID,z AID se o lidech dozvíte,kdy se narodili(ergo,jak starou vykopávku asi půjdete navštívit,etc.Většinou nepovinné,ale občas poučné a celkem zajímavé-Eve Clements,když jsem ji během hry navštívil cca po padesáté,abych se zeptal na jakousi blbost,málem vyletěla z kůže a mě,tedy Texovi chtěla vystřelit mozek,aby už měla klid.Rád provokuji,jak v reálu,tah ve hrách..:-)
Delores Lightbody
Tak tohle je přesná ukázka,jak vypadá nomen omen v praxi-milá Delores je všechno možný,jen ne "light",Carl si zřejmě potrpěl na boubelky..no co,každému podle jeho gusta.Proberte s Delores všechno z notesu.Delores je právník,Carl u ní sepsal svou závěť,v které většinu peněz odkazuje Sylvii a zbytek Nort Hill Clinic,v které dlouho pracoval.Delores vám zařídí setkání s ředitelem kliniky,Arnold Sternwood,taky se od Delores dozvíte,že Carl měl životní pojistku.A vida,už je jasný,proč Sylvia chce dokázat,že otec nespáchal sebevraždu-životní pojistka by v případě sebevraždy vyletěla komínem.Tak se zdá,že je načase vydat se za Sylvií a vyjasnit si s ní pár detailů.
Linsky House
Sylvia vám dá otcovy osobní věci.Až jí nastíníte svou teorii,že si vás najala jen proto,aby mohla dostat peníze z otcovy životní pojistky,Sylvia se samozřejmě naštve a odejde.No,sice jste porušili pravidlo 17 PI knihy "Never upset a client",ale zato vám nikdo nepřekáží při dalším hledání.Prohlédněte si obálku,jsou v ní dva klíče-na jednom je číslo 1024,přečtěte si dopis na rozloučenou a prohledejte peněženku.V přízemí nikde nic,co by bylo zamknuté,tak otevřete dveře vlevo od dveří do ložnice a po žebříku vylezte do  podkroví.
Podkroví
Otočte se doprava a jděte kolem krabic za roh směr vlevo až ke dveřím.Otevřete je,vstupte do druhé místnosti a otočte se doleva.Na stole mezi knihami leží magnetofon,zapněte ho,slyšíte někoho blábolit o tom,že jsou v jeho hlavě.zdá se,že tady někomu trochu hráblo.Otočte se doprava,jděte až k protějšímu stolu a prohlédněte registračku nalevo od něj,v pravé druhé dole zásuvce najdete kus papíru.Seberte ho,nějaký Blaire píše.že si Carla podá.Otočte se o 180 stupňů,za vámi je stůl s rolovacím vrchem,otevřete vrch,najdete Sylviin credit report.Můžete prohledat i zbylé zásuvky,ale nic v nich není.Otočte se do leva,prozkoumejte velký stůl se zásuvkami,je zamčený.Odemkněte ho malým klíčem s číslem 1024 a prohledejte zásuvky,v levé horní je dokument,podle kterého má někde Linsky svůj tajný koutek.Po prozkoumání dokumentu se vám objeví nová lokace,tak se tam vydáme.
Linsky warehouse
Přímo před vámi leží bedna,otevřete ji a seberte balíček s nářadím na opravu elektrických okruhů.Jděte k lehátku,odsuňte polštář a seberte prášky na spaní.Na stole za lehátkem seberte dopis od jisté Wanda Peck.Podívejte se na nástěnku na zdi,odsuňte ji a seberte kus papíru.Je na něm napsáno HIPS.O.B.Evidentně blbost,ale vzpomínáte na chybějící šachovou figurku?Když písmena přehážete,dostanete BISHOP(u nás známý jako střelec),zřejmě nějaké heslo.Otočte se doleva,vidíte stůl s rolovacím vrchem,otevřete první i druhý šuplík odvrchu a seberte z nich novinový článek a report o transakcích.Otočte doleva,na zdi vidíte lékárničku,otevřete ji,seberte z ní krabičku a prozkoumejte.Jsou v ní úlomky přístupové karty,vypadá to,že kus chybí..Vylezte na žebřík vlevo od lékárničky,odsuňte bednu,ze zdi sundejte plakát,najdete sejf.Zadejte do něj čísla z dominové hádanky 498,vyberte z trezoru všechno,je v něm životní pojistka a čtečka.Jděte k počítači,na procesor položte čtečku,a prohledejte šuplíky kabinetu vlevo od počítače.V prostředním najdete fax,v kterém nějaký S.F. píše,že první dva ze seznamu jsou už mrtví,hmm.Ve spodním je zpráva o projektu,na ní rukou připsán dotaz,kde je zbylých sedm a kdo je Overlord.Začíná se to nějak zamotávat,čas jít zpátky do kanceláře a vymyslet další postup.
Tex Office
V kanceláři pípa videofon,máte na něm zprávu od Sylvie,abyste ji navštívili.Osobně bych si sice místo toho dal napřed studenou sprchu,pak se odstěhoval do Antarktidy a tam se dal na misionářskou činnost,ale nejsem Tex,takže se odebereme k naší půvabné klientce(Poznámka totálně mimo hru-uvědomil jsem si teď,že kdo četl vícero mých návodů či recenzí,musel dospět k názoru,že jsem zapřísáhlým odpůrcem žen.Opak jest pravdou,miluji naši krásnější,a často i chytřejší polovinu lidstva,ale,jak jsem psal výše,rád provokuji,a proto se držím hesla"Co se škádlívá,to se rádo má").Sylvia je,s prominutím,ožralá jak prase a Texovi se ji nakonec podaří odtáhnout do postele a rychle zmizet-při té příležitosti se od Chelsea dozvíme kuriozní historku o tom, jak se poprvé setkala s Texem.Volá Delores,že vám domluvila schůzku s ředitelem kliniky.Od něj se dozvíte,že Wanda Peck pracuje u CAPRICORN,po konzultaci s AID se dozvíte,že je to zkratka děsně dlouhého názvu organizace,zabývající se ochranou lidských práv,a že Linsky byl před rokem touto organizací vyšetřován pro neetické chováni,nakonec se to celé nějak uhrálo do autu.Taky se dozvíte,že Blaire byl zaměstnán na klinice,ale pro neetické chování byl propuštěn.Další vaše kroky tedy míří do CAPRICORN.No teda,Wanda je kočka,jakou potkáte jednou za sto let,takže směr konverzace je jasný-balit,balit a balit.Sice to nikam nevede,protože je zadaná,ale je to příjemná změna.Při otázkách z notesu se dozvíte o organizaci LAW and ORDER,která usiluje o snížení imigrace,zločinnosti a jiných dalších neřestí.A teď vám dám na chvíli volné pole působnosti,obíhejte všechny dostupné osoby(plus AID),dokud nezjistíte,že iniciály S.F. patří Sonny Fletcher a následně pak,jakou má adresu.Ne,že bych byl pomstychtivý,ale protože už brzo já,člověk,který se při sledování Formule1 spokojí s konstatováním,že pokud je v Melbourne 14 hodin,je u nás cca 5 ráno plus minus 4 hodiny,takže si nechám puštětý TV celou noc,budu nucen řešit hádanku s časovými pásmy,považujte to za určitý druh kompenzace.
Sonny Fletcher
Fletcher vám řekne.že si ho Linsky najal,aby našel určité lidi podle seznamu,když našel první dva mrtvý,s případem skončil a seznam už nemá,dá vám figurku,kterou u něj Linsky nechal,a radu,ať se od všeho držíte daleko.Tomu říkám skvělá pomoc.Tak se vraťte zas do Liksnyho skladu.
Linsky warehouse
Prohlédněte figurku bishop,uvnitř je zbytek skládačky.Dejte chybějící kus k ostatním a kartu složte,je to snadné,orientujete se podle černého pruhu na kartě.
(viz obrázek )Obrazek
Každý kus uchopte myší,pokud ho potřebujete natočit,použijte šipky na klávesnici,a položte ho,kam patří.Po složení dostanete Passcard E,což znamená,že pokud jsou karty podle abecedy,jsou někde ještě nejméně čtyři.Skvělá vyhlídka.Dejte kartu do čtečky u komputeru,zadejte heslo BISHOP,a přečtěte si Linskyho vzkaz,je v něm i adresa,kterou pro Fletchera našel,a protože Sonny dal od všeho ruce pryč,tak novou lokaci navštívíme.
Fresno Office
Otočte se ke vstupním dveřím a z podlahy seberte účet za elektřinu.Otočte se doleva,z bedny seberte zápisník,přečtěte si z něj časy a zprávu Three sets of three.(troje nastavení tří)Otočte se na druhou stranu,vidíte dlouhý regál,posuňte ho,prohlédněte si sejf u země,pak dlouhý pás s hodinami na zdi a pak hodiny použijte.U tohoto puzzle jde,shrnuto do jedné věty,o toto:"Pokud je v bodě A X hodin,kolik hodin je v bodech Y a Z?"V notesu je navíc psáno,že se tři mají nastavit třikrát,takže nastavíte čas podle San Franciska,stisknete"SET",nastavíte čas pro Paříž(SET) a nakonec pro Sydney.Po každém správném nastavení se nad ciferníkem rozsvítí červený obdélník-jo,a nezapomínejte rozlišovat a.m. a  p.m.Nastavení ciferníků odleva do prava:
6 PM ,3 AM ,12 PM-SET
5 AM ,2 PM ,11 PM-SET
3 PM ,12 AM ,9 AM-SET
Otevře se sejf,vyndejte z něj fotku a prohlédněte si ji.Přišel čas opět se trochu proběhnout.Začněte u Sylvie,pozná,že na fotografii je John Klaus,ředitel kliniky ví,že Klaus na klinice kdysi pracoval,nakonec se stavte v CAPRICORN,Klaus měl údajně styky s Law and Order s nechají si fotku na analýzu,kde a kdy byla pořízena.Cestou do kanceláře se stavte u Fletchera,není doma,ale nechal vám dopis.Mimochodem,pokud jako já po celou hru poctivě navštěvujete všechny lidi a vyptáváte se pořád na něco,je v tuhle chvíli ředitel kliniky už na pokraji zhroucení a policistka Eve křičí,že to už je naposled,co vám pomáhá,ale nebojte,pod povrchem je to citlivá duše a vydrží to s váma do konce hry.
Tex office
Prohlédněte si dopis od Sonnyho,kromě vysvětlení,proč se z něj stala chodící troska,je v něm i popis místa,kde se mu podařilo najít stopu jednoho člověka z Linskyho seznamu,tak se tam vydáme.
Anasazi ruins
Před sebou vidíte schody nahoru,vylezte po nich,otevřete dveře a v místnosti ze země seberte cihlu.Vraťte se,pod schody je ulička,na jejím konci mechanismus,ještě se k němu vrátíme.Ve směru,odkud jste začali je studna,když se podíváte do ní(přistoupit těsně k okraji a sklonit hlavu),vidíte kbelík s cihlou,ale nedosáhnete na něj.Něco vymyslíme.Otočte se od studny,jděte pořád rovně až ke dveřím a otevřete je.Hned vlevo za dveřmi seberte dlouhé tyče,z výklenku vedle seberte bednu a z dalšího výklenku starobylou cihlu.Otočte se zas doprava,jděte dál,až uvidíte výklenek s velkou cedulí,ze země seberte další cihlu.Pokračujte ke stromu a seberte ze země knihu-zjistíte,že budete potřebovat celkem 8 cihel..sigh.Otočte se ke schodům,vpravo u nich leží cihla,seberte ji-musíte přijít těsně ke schodům,jinak není vidět.Vyjděte po schodech nahoru,v ceremonialní místnosti vpravo uvidíte chřestýše ležícího na cihle,zatím ho necháme tak.Jděte dozadu,seberte ze země krátké tyče a v inventáři je spojte s těmi dlouhými.Podívejte se nahoru na zeď,odkud jste přišli,vidíte lano,seberte ho,vyjděte z místnosti a slezte po schodech dolů.Jděte směrem ke dveřím,kterými jste přišli,v místě s výklenky jsou další dveře,otevřete je,vevnitř seberte ze země trubku,pokračujte,až uvidíte nádobu,seberte ji a pak cihlu,která byla pod nádobou schovaná,jděte ještě dál a seberte jakýsi primitivní rybářský prut.Vidíte dveře,které nejdou otevřít a na stěně místo,kam přijdou cihly.Jděte do místnosti s chřestýšem,v inventáři spojte rybářský prut s bednou,přidejte hračku myšáka a vzniklou past použijte na chřestýše.Seberte cihlu.Vraťte se ke studni,v inventáři spojte trubku s lanem a vytáhněte s tím ze studny kbelík s cihlou.Jděte ke stěně s mechanismem a pomocí pák otáčejte kolečky,až červená tečka na každém kolečku bude směřovat nahoru.Levá páka jednou nahoru,prostřední páka 3x nahoru.Pozor,u pák není kurzor ukazující,kam páku taháte,tak klikejte NAD páky.Mno,jesli jsem všechno dobře sepsal,měli byste mít 8 cihel,takže se vydejte zpět,kde byla příslušná zeď a vložte do ní jednu cihlu,zbylé se přidají samy a naskočí vám další puzzle.Cílem je umístit cihly tak,aby nikde nebyly dvě v jedné řadě-,jestli si tímhle způsobem zavírali i kuchyň,tak se nedivím,že Anasazi vyhynuli.Řešení-C=cihla,X=všechno ostatní na obrazci,kde je C,tam dáte cihlu.
X C X X X  X X X
X X X X C X X X
X X X X X X C X
C X X X X X X X
X X C X X X X X
X X X X X X X C
X X X X X C X X
X X X C X X X X
Vlezte do nově otevřených dveří a pokračujte pořád dopředu.Tex prozkoumá propast a usoudí,že jen tak se přez ni nedostane.Otočte se zpět do místnosti,podívejte se na podlahu a seberte kousky kůže.Spojte je s dlouhými a krátkými tyčemi,vyrobíte si žebřík.Otočte se zpět k propasti a žebřík na ni použijte.Tex na něj vleze,a až se žebřík rozlomí,probourá se hlavou do místnosti s ocelovými dveřmi.Prohlédněte podlahu a seberte minci,hodinky a brýle.Prozkoumejte v inventáři,získáte lepicí pásku a pružinu.Před vámi jsou dveře,které nejdou otevřít a napravo od nich ocelový panel,přichycený šrouby.Mincí z inventáře šrouby odstraňte,pod panelem jsou přerušené dráty.Použijte na drát pružinu,pak lepicí pásku,a voilá,dveře se otevřou.Vlezte do místnosti.
Clark Lab
Otočte se doleva a jděte do rohu,kde končí ovládací pult-musíte se podívat dolů.Z boku je na něm připevněna magnetem zpráva,seberte ji,je na ni řada písmen,které se mi nechce opisovat,ale protože by už v tuhle dobu mělo být všem jasné,že lidi kolem nás jsou šachoví maniaci,dešifrujeme snadno písmena jako CHECKMATE.Jděte k hlavnímu panelu a zapněte ho,tím se zpřístupní monitory.Podívejte se na stolek u postele a seberte popelník.Podívejte se pod postel a seberte videopřehrávač.Otevřete dvířka u skříňky a seberte čtečku.Podívejte se na strop,vidíte něco,co vypadá jako kouřový detektor.Seberte,prozkoumejte,najdete CD,vložte ho do přehrávače a spusťte.Uvidíte scénu,v které slyšíte tóny,které Clark zadává,a pak se koukněte,jak Clark z přinucení spáchá sebevraždu.Prozkoumejte šuplík u počítače,otvírá se pomocí barevných kláves,musíte zadat tóny,které jste slyšeli na nahrávce.Mačkejte v tomto pořadí-Červená,Žlutá,Modrá,Bílá,Červená,Žlutá,Zelená,šuplík se otevře,seberte z něj Passcard G.Připojte k počítači čtečku,vložte do ní kartu G a zadejte heslo CHECKMATE.Tím jsme v laboratoři skončili,zajděte do CAPRICORN,dozvíte se něco málo o STG a anonymním dopise od Poisoned Pawn.
Tex Office
Zeptejte se AID na všechny dostupné věci,seberte a přečtěte faxy,dozvíte se o spojitosti mezi STG a Gideon Enterprises,zeptejte se na to AID a pak zajděte znova za Wandou do CAPRICORN.Wanda vám,kromě jiného,řekne,že vedení G.E.převzal nějaký Frank Shimming,který se angažuje i v Law and Order..začíná to být na můj vkus příliš velký propletenec,nejlepší by asi bylo postřílet všechny a bylo by to,bohužel Terminátor není k dispozici,tak se vraťte do kanceláře.Vidíte,že přišel fax,seberte ho,jo od "přítele" a je na něm telefoní číslo na Franka,tak neváhejte,zavolejte mu a hezky si popovídejte.Pokud vám Frank náhodou zavěsí,nic se neděje,zavolejte znova a Tex mu řekne,že pracuje pro CAPRICORN.Moc vám toho nepoví,dá vám adresu starého Gideona a zmíní se o tom,že G.E.se hodně zabývá bezpečnostními chipy.A vida,Linsky byl neurochirurg,k tomu chipy a Law and Order,která chce svět zbavit zločinu,nevím,jak vám,ale mě se začíná cosi konkrétního rýsovat.No nic,rozlučte se a vydejte se do Gideonova sídla.Gideon očividně potřebuje víc společnosti,protože než se ho stačíte na něco pořádně zeptat,povypráví vám celý svůj pohnutý životní příběh.Až mu dojde dech,rychle se ho zeptejte na obsah svého notesu,pro případ,že by ho to zas chytlo a začal o tom,jak mu jako dítěti ukradli lízátko.Jedna věc je jasná-Gideon nemá rád Franka,tohle motto se táhne prakticky každou jeho odpovědí.Ještě vám dá adresu šachového ohchodu,aspoň něco užitečného.Jděte do šachového obchodu,pokecejte se zmutovaným majitelem a vraťte se do kanceláře.Zvoní telefon,tak ho zvedněte.Volá vám "přítel",neznámý mutant,tajemný jak hrad v Karpatech,nechá pro vás přístup do laboratoře Val Davise(jedna z osob z notesu),máte najít šachový tah,a že se ještě ozve.Jak hezký od něj.
Val Davis lab
Podívejte se na stůl s počítačem,seberte lístek,je na něm NEQUE,takže přeloženo QUEEN-hmm,nevím,měl jsem vždycky o šachistech domnění,že mají rozvinutou představivost,asi záleží,jak který.Otevřete skříňku na zdi,seberte myší hračku a otočte se ke klecím,jé,koukej mami,gorila.Prohlédněte si ji,drží v prackách nějakou krabičku.což vás samozřejmě zaujme.V inventáři zkombinujte banány s prášky na spaní,nalevo od klecí seberte tyč a pak hoďte zdrogovaný banán k opici do klece-a krabička je vaše.V inventáři teď máte Passcard A.Otevřete dveře do radiační místnosti,ouha,sotva vlezete,dveře se zavřou a začne se zvyšovat radiace.Rychle se otočte doprava,na zdi je panel,použijte na něj Circuit kit a vyřešte puzzle.
(viz obrázek)Obrazek
Máte 4 různé svorky a musíte s nimi(pokud zapotřebí,rotujte s nimi pomocí šipek)propojit okruh tak,aby proud procházel všemi směry-doprava,doleva,nahoru i dolů.Progres můžete sledovat,propojená část zezelená.Až puzzle vyřešíte(a tím se zbavíte na nervy poněkud jdoucího hlášení o zvyšování radiace),jděte za křeslo a ze země seberte čtečku.Jděte do první místnosti,na počítač použijte čtečku,pak Passcard A a zadejte heslo QUEEN.Pod mikroskopem uvidíte,že na Passcard je několik písmen a čísel,zřejmě onen šachový tah-když si pod mikroskopem prohlédnete i ostatní karty,zjistíte,že každá z nich má na sobě podobný shluk písmenek.Takže tady jsme skončili,jde se domů.
Tex office
Podívejte se na zem u dveří,někdo vám na zem hodil dopis.Seberte ho,je od Sonnyho,máte se za ním stavit.Tak se vydejte na cestu,ať nenecháte starocha čekat.Sonny už na vás čeká,pohodlně usazen,s úsměvem na tváři vám oznámí,že se postavil svému démonovi,zabijákovi Big Jim Slade-jak předtím vyhrožoval v minulém dopisu,předá vám Passcard,který u něj doma našel..a v tichosti umře.Tex prohledá byt,najde adresu Jim Slade a vydá se k němu na návštěvu.
Big Surf Lodge
Teď si budeme trochu hrát na schovávanou,protože Jim Slade je doma,momentálně ve sprše-a,co je podstatné,musíme věci dělat rychle.Vstupní dveře jsou zavřené,vidíte skrz sklo kufřík,ke kterému se Tex chce dostat,ovšem napřed se musí dostat dovnitř.Otočte se doprava a podívejte se dolů,vidíte klíč od dveří,ale daleko na to,abyste ho vzali.V inventáři spojte skládací metr s magnetem a použijte ho pak na klíč.Klíčem odemkněte dveře-a teď to začne být zajímavý.Nejdřív se otočte a zavřete za sebou dveře-totéž dělejte vždy při prohlídce,pokud otevřete nějaký šuplík,zase ho pak zavřete-Slade je zabiják,ale to neznamená,že je idiot,spíš naopak.Otočte se doprava,otevřete šatník,seberte z něj šaty a v inventáři prozkoumejte-najdete klíč.Šaty vraťte do skříně,ale skříň nezavírejte-vyjímečně,připravujem si tak rychlejší cestu k budoucímu schování.Otočte se a na stolku u dveří vidíte peněženku,seberte ji,prozkoumejte,najdete lístek z loterie a kus papíru.Dejte peněženku zpět na stůl,otevřete dveře do kuchyně a jděte do otevřených dveří.Až projdete,dveře se zavřou,otočte se a zase je otevřete.Otočte se,až uvidíte pohovku,posuňte polštář,seberte rébus a polštář vraťte na původní místo.Jděte do kuchyně.Z šuplíků nalevo otevřete druhý a seberte Bibli.Z šuplíků napravo otevřete horní a seberte lahvičku s chlorohydrátem(Mickey’s).V tu chvíli se Slade chystá vylézt z koupelny.Rychle zavřete šuplík,otočte se a skrz dveře rychle až do šatníku.Vlezte dovnitř, zavřete dveře a přikrčte se.Až Slade odejde,vylezte z šatníku a jděte do koupelny.Rozhrňte závěs u vany-další budoucí skrýš,otočte se,ze dveří seberte kabát,prohledejte ho,najdete další klíč.Slade se vrací do koupelny,rychle vraťte kabát na místo,vlezte do vany,zatáhněte závěs a lehněte si.Až Slade konečně zmizí,vylezte z vany,jděte ven z koupelny,prohlédněte si kufřík,je pouty připevněn k posteli.Použijte na pouta klíček z inventáře a kufřík je konečně váš.Rychle zpátky do kanceláře,než se Slade zas vrátí.
Tex Office
Poznamenejte si čísla z tiketu-6,13,22,27,31,prozkoumejte kufřík a zadejte do něj vždy trojčíslí,odleva do prava-po každé správně zadané kombinaci zabliká zelená kontrolka:613,222,731.Kufřík se otevře,najdete v něm šifrovací mřížku a zašifrovanou zprávu-nějaké odkazy na Bibli..Mřížku použije v inventáři na papír s rébusem,další puzzle,poněkud zdlouhavé.Musíte pomocí mřížky najít celkem 10 jmen-každé nalezené se vám automaticky zobrazí.Postupujte tak,že si vyberte v rébusu číslo,pro které nemáte žádné jméno,na číslo přikládejte(pozor,opravdu nutno pokaždé položit mřížku,nestačí s ní jen přejíždět přez písmena) různé otvory mřížky-mřížku podle potřeby natočíte pomocí šipek,až se vám jméno zobrazí.Okej,okej,poslední nápověda-mřížka má na jedné straně prázdná místa v podobě L.Mřížku natáčejte tak,aby bylo „L“ u:
1.Doprava,2.Doprava.3.Nahoru,4.Doleva,5.Dolů,
6.Doprava,7.Nahoru,8.Vlevo,9.Dolů,10.Doprava.
Ták,spokojený?No,snad si s tím nějak poradíte,když ne,využijte sekci "savy".Nakonec dostanete seznam deseti jmen(Tex je na něm taky),v každém jménu je zvýrazněno jedno písmeno,dohromady to dělá "Mill Valley",zřejmě tam něco bude.Zkombinujte odkazy na Bibli s Biblí,další rébus,u každého názvu kapitoly(Job,blah,blah,blah) máte dole text,odpočítejte v něm počet slov,kolik je poslední číslice v názvu kapitoly a slovo napište do příslušného řádku.U posledního řádku si všimněte,že poslední číslo je rozdělené-8-10-12,takže do řádku napište buď "nine sixty nine",nebo jednoduše 969,sežere to oboje varianty. Po vyřešení získáte adresu poštovní schránky,vydejte se tam a najdete bezpečnostní kartu pro přístup do budovy Law and Order.Protože Sylvia byla taky na seznamu,který měl Slade,Tex Sylvii odklidí do bezpečí v Linskyho skladišti a pak se vydá do budovy Law and Order.
Law and Order
Po rozhovoru vrátný odejde zkontrolovat vaši totožnost,ale brzo se vrátí,takže teď rychle něco vymyslet,jak se ho zbavit.Napravo vidíte stůl s kávovarem,nasypejte do něj "Mickeys" chlorohydrát-Tex,když chce,dokáže být fakt nenápadný,napřed půlku lahvičky rozsype po stole a pak prášek ze stolu sfoukává,dokud ho nepřistihne hlídač.Ten má naštěstí jen jedno voko,a do toho mu zřejmě prášek vletěl,protože si ničeho nevšimne.(Tak si říkám,teď mimo protokol,je to stejně divný,že Tex,coby PI nemá u sebe žádnou zbraň,plno problémů by se tím rázně vyřešilo)Strážný zas odejde a vy se vydejte doprava a otevřete dveře na WC.Sotva vlezete dovnitř,hlídač se vrátí,chvíli vás hledá a pak si dá kafe.Teda,to je síla,ani nedopije a už to s ním sekne-takovej dryják bych potřeboval na noc taky,ale to bych zas nemohl psát tenhle návod.No nic,my jsme teď na WC,tak se trochu porozhlédnem kolem sebe.Otevřete 2. spodní skříňku,vezměte z ní Law and Order Credo,z páté vrchní skříňky seberte pamflet s logem L&O na přední straně.Credo spojte v inventáři s kódovanou zprávou,a je tady další,hodně moc zdlouhavé puzzle.Pod každým prázdným políčkem je číslice,která značí,kolikáté písmeno z textu máte napsat(doporučení-poznamenejte si někam,v kterém slově bylo kolikáté písmeno,ať máte lepší orientaci a nemusíte jako já,tedy jako debil počítat pořád od začátku,aby vám pak na konci došlo,že to šlo mnohem snadněji).Výsledný dešifrovaný text by měl být"Mr Slade Priority Target Robert Knott His Office Password Piranha"Huh..a bude ještě hůř..už brzo..Cestou z WC si můžete přečíst poučné(a k různým spekulativním úvahám vedoucí) pravidlo č.4,jak se chovat na záchodě-neucpávat potrubí spodním prádlem-koukám,že L&O by si napřed měl udělat pořádek u sebe,než začne likvidovat kriminalitu po celým světě.S vítězným pokřikem I'll be back opusťte tuto útulnou místnost a vraťte se k hlídačovi.Leží pod recepčním stolem,podívejte se blíž,vedle něj na zemi leží klíče,tak je seberte.Na druhé straně vstupní haly jsou dveře s cedulkou Knott,odemkněte si je klíčema a vstupte.Whoops,spustili jste alarm,tak se rychle otočte ke zdi vpravo,použijte panel a zadejte heslo PIRANHA-po zadání stisknout enter.Alarm skončil,tak se můžeme porozhlédnout po místnosti.Na křese přez stůl leží papírek,seberte ho,je na něm nějaká podivná adresa.(Tex sice tvrdí,že není natolik blbej,aby zkoumal,co na té adrese je,jak čas ale ukáže,blbej asi je)V pravé části knihovny vidíte pohlednici,sebrat.No tohle-Sylvia a s ní ten slizoun Schimming,já to věděl,proč se na rozdíl od Texe zamilovat do Wandy(mimochodem,všimli jste si,jaké má na rameni hezké tattoo?) Zhrzeni,odkopněte pravé křeslo(stojíme pořád u dveří),pod ním najdete klíč.Obejděte stůl,otevřete levou zásuvku a seberte Klausovu složku.Napravo na stěně obraz s nějakým hadem,snad,když ho posunete,objeví se sejf.Neznáme zatím heslo,tak se odebéřeme zpět na WC-já to říkal.Jo,až vylezete z kanceláře,přímo před vámi je stolek a na něm bezpečnostní karta L&O,seberte ji.Na WC použijte klíč na skříňku 17 a seberte kartičku.ENOHPELET YM =36647353896-tak to mě teda doslova srazilo na zem,Knott je na seznamu k odstřelení zcela právem,buď je infantilní nebo senilní,každopádně v mém světě si nezaslouží být naživu.Ale co,každý jsme nějakým způsobem magor(tomu se jinak taky říká vlastní životní zkušenosti),tak se nebudeme nervovat a vrátíme se zpět do kanceláře.Vezměte telefon a vytočte 698353746639(no teda,to je ale překvápko,jak jen na to ten Mid přišel???-sorry za ty osobní vstupy,ale hraju Overseer už potřetí v krátký době,poprvý vůbec dohrát,podruhý a potřetí paralelní jetí snadné a těžké verze plus psaní návodu,takže mi z toho občas hrabe a vůči některým postavám chovám vyhraněnou averzi..a naopak)..ukáže se zpráva EMASES NEPO(no,jen aby ses,Knott,opravdu nepo..)takže na číselníku vytočte OPEN SESAME-nebudu urážet vaši inteligenci tím,že budu psát,která čísla to na číselníku jsou,stejně se nad číselníkem při vytáčení zobrazují,na displeji se pak zobrazí zpráva,že je to správná sekvence k otevření sejfu,takže si čísla zapamatujte nebo zapište,jděte k sejfu a zadejte je.Sejf se otevře,seberte z něj CD a protože pana Knott už máme tak akorát,vydejte se na Mysterious Adress.Tady toho sami moc neuděláte.Tex přiletí,dostane nakládačku,pak injekci do hlavy a až se probere,zas odletí.Můžete se lidí poptat na fotku Sylvie s Shimmingem,zjistíte,že Sylvia v minulosti dělala pánům,ehm,společnici.No co,je to práce jako jiná,Sylvia stejně není v dosahu,tak se nasměrujte do CAPRICORN.Dáte Wandě CD,což ji potěší,a na oplátku vám řekne,kde byste mohli najít Knotta.
Knott Cabin
Když dorazíte,je bouda prázdná,tak ji hezky od podlahy,a když říkám od podlahy,tak to tak i myslím,prozkoumejte až po strop.Vpravo od dveří je akvárko,a v něm nějaká krabička.Šance vytáhnout krabičku rukou rovná se sebevraždě,protože ten úchyl Knott chová v akváriu piraně.Posuňte obraz za akvárkem a seberte zahnutý hřebík.Otočte se na druhou stranu,vedle krbu jsou polena,jedno seberte.Otočte se ke dveřím,kterými jste přišli,vpravo od nich je vypínač,stiskněte ho,otevře se stropní okno.Jděte do kuchyně,otočte se vlevo,otevřete pravou skříň a seberte z ní lano,to v inventáři skombinujte s polenem.Otevřete dveře vpravo od skříně do ložnice,vlezte pod postel a vytáhněte nafukovací panu-vidíte,já to říkal,že člověk,který si píše poznámky pozpátku,není normální.Vlevo je skříň,zamknutá..zatím.Jděte zpět do kuchyně,otevřete dvířka pod dřezem a seberte zapalovadlo.Napravo otevřete dvířka a seberte francouzák.Koukněte na dřez,je na něj připevněný kus drátu,francouzákem ho sundejte a v inventáři skombinujte s hřebíkem.A jdeme na lov piraň,použijte provizorní prut na akvárko,vytáhněte krabičku a prozkoumejte ji,najdete identifikační kartu.Otevřete vstupní dveře a jděte ven z boudy,narazíte na Knotta,docela sypmatickej,obzvlášť proto,že cirka za minutu bude mrtvej.I když na vás míří kuší,je jedno,co mu řeknete,vyzkoušel jsem snad všechny možnosti,ale nepodařilo se mi ho vyprovokovat,aby Texe zastřelil,nakonec se rozpovídá o ďábelském plánu Law and Order,jak chtějí pomocí chipů kontrolovat lidi(nikdy nevěřte politikům,když vykládají,jaké mají ušlechtilé cíle..vlastně,dalo by se to zkrátit-nikdy nevěřte politikům),než svou zpověď dokončí,komando čekající venku ho zastřelí a to samé mají v plánu s vámi-náááádherná scéna,kdy kolem lítají střely,ničí všechno v boudě-a Tex,ležící na zádech na podlaze si v příručce PI čte,co dělat,když na něj někdo střílí.Jedna ze střel trefí sporák a bouda se začíná plnit unikajícím plynem(Poznámka-je mnohem zábavnější dělat většinu věcí,co jste udělali před příchodem Knotta,až po jeho smrti-to jest vyjít z boudy,dokud jste všechno nesebrali a hledat pak za svistotu střel,ale ušetřil jsem vás toho,mám zkušenost,že většina lidí to,co já považuju za prima zábavu,bere jako stupidní nápad)Takžesnižte svou postavu až k podlaze,jděte k mrtvole,seberte klíček,který vedle ní leží a jděte do ložnice.Klíčem otevřete skříň,seberte z ní šaty,nafoukněte panu a oblečte jí šaty.Jděte zpět k vstupním dveřím,panu použijte na okno,ostřelovači skončí se střelbou a jdou si užít do boudy s panenkou,vy mezitím použijte lano s polenem na stropní okno,až vylezete nahoru-a zabijáci zjistí,že byli nechutně podvedeni,hoďte do boudy plné plynu zapálený zapalovadlo.Vraťte se do kanceláře.
Tex office
Zvoní telefon,opět náš starý známý mutant,dá vám další tip a zavěsí.Vydejte se na policejní stanici,Eve se na všechno poptejte,pak prokecejte se všema lidma všechna dostupná témata z notesu a,a teď babo raď,co dál.Tady se mnou hezky vypekli,člověk nějak byl zvyklý,že když jednu lokaci prohledá,už v ní nic není.Není tomu tak vždy,zajeďte do Fresna(to je tam,co bylo puzzle s nastavením hodin podle časových pásem),otočte se ke dveřím,a pečlivě prozkoumejte podlahu.AHA,je tady balíček,který musel někdo doručit nedávno,minule u dveří nebyl.Otevřete ho,uvnitř najdete zprávu STG a braillovu abecedu.Použijte v inventáři Braillovu abecedu na destičku se symboly,kterou vám dala Eve,vyhledejte znaky z destičky v Brajlově abecedě a napište NEXUS.Vydejte se k Gideonovi,poptejte se ho na NEXUS,na mapě se vám zobrazí nová lokace,tak neváhejme a hurá tam.
Greg Call-Nexus
Otočte se doleva a zapněte světelný panel na zdi-vidíte uvnitř nějaký stín.Odklopte panel,uvnitř najdete identifikační kartu.Otočte se zpět,když se podíváte na bok stolu,uvidíte kus papíru,seberte ho a pak i druhou identifikační kartu.Otočte se doprava,najdete čtečku.Jděte ke stolu a seberte z něj injekční stříkačku.V inventáři prostudujte všechny papíry,zjistíte,jakou protilátku potřebujete na svůj chip v hlavě.Jděte ke kulatým skříňkám ve zdi,na škvíru vpravo použijte identifikační kartu a seberte protilátku.Natáhněte ji do stříkačky a tu si pak v inventáři prohlédněte=Tex si injekční stříkačku zabodne do krku.Jděte do kulatého výklenku Implant Removal Station a zapněte ho.Následuje puzzle,v kterém opravdu nevím,jak vám poradit.Vidíte cévy v mozku(na okrajích jsou"vstupy" žíly),v levé části mozku vidíte nehybný puntík-chip,no,a vaším úkolem je vbodnout si jehlu do některé žíly na okraji mozku(že jste se strefili do žíly poznáte tak,že v žíle bude modré "x") a modré x žilami přivést až k chipu.Žíly mají slepé konce,křižovatky,dost často se vám stane,že na křižovatce odbočíte na jednu stranu a za chvíli se na ní vrátíte ze strany druhé,do toho vám mozkem putují jakási imunitní tělíska,která se vás,coby cizí organismus snaží zlikvidovat,do toho vám pomalu-když se tělískům vyhnete,nebo rychle-když na ně narazíte,ubývá sil-zelený sloupec vlevo.Abych řek pravdu,zasek jsem se na tom na 3 dny,ke konci už jsem byl rozhodnutý,že to vzdám,no,nakonec jsem cestu našel,teď už to zvládnu,obrazně řečeno ,se zavázanýma očima-jen nevím,jak cestu popsat pro vás.Cest je víc,nejkratší je,když vbodnete jehlu do žíly hned vlevo u zeleného sloupce,po chvilce dorazíte na snadno přehlédnutelnou křižovatku-zkoušejte v každém možném místě myší měnit směr,vezměte to spodem do vrchní pravé části mozku,tam narazíte na > zatáčku,cestou opět vybrat křižovatky tak,abyste nakonec odshora zabočili do místa,kde je chip.Víc vám fakt nedokážu poradit-zkoušel jsem cestou dělat obrázky,ale i když jsem si jich udělal 8,když jsem se pak na ně díval,stejně z nich nebylo jasný,jak jsem se do kterého místa dostal...tak hodně štěstí,a kdyby něco,v sekci "savy" bude save po projetí mozkem-který má ale tu nevýhodu,že je až potom,co vás v laboratoři navštíví mutant,dřív hra sejvnout nejde.Až si odstraníte implantát,navštíví vás konečně tajemný přítel Larry Hammond.Dostanete od něj obálku,kterou mu Greg Call dal,že se má otevřít,kdyby se mu něco stalo.V obálce je list s šachovými termíny a zpráva od Grega Larrymu.Na lístku,který jste našli ve Fresnu bylo,že způsob kódování je 1.brailovým písmem,nebo 2.každé třetí nebo čtvrté slovo-hezký propletenec.Okej,čtěte zprávu pro Larryho,zprávou samotnou je jen poslední věta,v předchozích větách bylo jen psáno,že mu zprávu napíše-tak teď nevim,jestli jsem se do toho nezamotal natolik,že to ani prase nepochopí.Poznamenejte si první písmeno prvního slova-G,další 4 slova-A,nakonec z toho vyleze GAMBIT.(šachový termín,který sice znám,ale co konkrétně znamená,nemám tušení)podle toho,jaká hesla měli ostatní,dá se předpokládat,že to bude opět heslo k počítači.Jděte k počítači,připevněte k němu čtečku,použijte Passcard a zadejte heslo GAMBIT,dozvíte se o programu Overlord,že je zapotřebí program zničit a k tomu potřebujete passcard všech členů projektu,celkem osm.Tady jsme skončili,jdeme se znova podívat do Law and Order
Law and Order
Nikde nikdo,ale hlídač určitě brzy přijde,tak je zapotřebí rychle něco podniknout,aby o nás nevěděl.Jděte za recepčním stolem do otevřených dveří,až vstoupíte,otočte se doleva,u druhých dveří je stojan na noty.Seberte ho,prohlédněte v inventáři a pak na něj použijte pamflet s logem L&O.Výsledek dejte před bezpečnostní kameru nad dveřmi-hlídač se bude koukat na fotku z pamfletu.Jděte k baru a seberte hůlky.Otočte se,až uvidíte červený závěs se znakem,prozkoumejte ho a odhrňte ho.Objevíte dveře,které nejdou normálně otevřít a vedle nich ionizér s malým otvorem.Strčte do otvoru hůlky,vysune se otvor,použijte na něj bezpečnostní kartu(s logem L&O) a otevřou se dveře do tajné místnosti.Ze země seberte zprávu,že když bude někdo volat Knottovi-číslo je uvedeno,musí někdo telefon zvednout.Před sebou vidíte fotku,Sylvia a Gideon,seberte ji,otevřete horní šuplík stolu,seberte memo,otočte se doprava a otevřete červené desky.Jděte dozadu ke stolu,pusťte přehrávač,někoho tady buď bolely zuby,nebo se mu dělo cosi hodně ošklivého.Otevřete šuplík vpravo,seberte obraz kočky,prozkoumejte v inventáři.Je to opět rozlámaná karta,postup stejný jako poprvé,skládat podle pruhu plus na jedné straně je červená skvrna.Vzhledem k tomu,že skládačka má celkem 6 kusů,nepředpokládám za je nutné přiložit obrázek složené karty.Až skončíte,jděte do místnosti s barem,vlevo na stolku je telefon,použijte ho a vytočte číslo z lístku-107,strážný půjde zvednout telefon a vy můžete v klidu odejít domů.
Tex office
Zvoní telefon,tak ho zvedněte.Máte na záznamníku dvě zprávy,volal mutant z šachového obchodu,že pro vás má zprávu,a Wanda děkuje za informace,které jste jí poskytli.Zajděte do šachového obchodu,čeká tam na vás email od Poisined Pawn,máte se dostavit sám do San Tomas misie,dozvíte se tam prý pravdu o Linskyho sebevraždě.Já bych tam nechodil,podraz z toho smrdí na kilometr daleko,ale kdo sem já?..takže se jde do jámy lvový.
San Tomas mission
Jděte k výtahu,zkuste ho přivolat,nefunguje.Rozhlédněte se po místnosti,najdete bednu s nářadím,otevřete ji a seberte kapesní nůž.O zeď je opřené koště,pod ním na zemi kámen,seberte ho.Obejděte výtah doprava,odsuňte bedny,najdete panel.Odklopte ho a zapněte proud.Jděte k výtahu a použijte ho.Vyjedete nahoru a jste v p..pasti,co sem řikal,co sem řikal,ale mě prostě nikdo neposlouchá.Sylvia poprvé vypadá střízlivě,jak si tak zakrváceně sedí přivázaná na židli,a na vás se pro změnu culí chlápek s pistolí-John Klaus.Až se vypovídá,přichází na scénu Big Jim Slade,nejdřív Klausovi zlomí vaz a pak,kdo by to do něj řekl,takovej sympatickej člověk,chce zastřelit vás i Sylvii.Nyní nastává okamžik,kdy záleží přesně na tom,co řeknete:
Make a last request
Ask for one last kiss
Give penknife to Sylvia
Challenge Slade
Go for the light switch – then hide
Use the rock as a diversion
Grab shield – run for the landing
Buy some time
Toss STG passcard into the clock gears
Ke konci dostává Tex hezkou nakládačku,zatímco Sylvia nožíkem žižlá svoje pouta,nakonec se jí to podaří dřív,než Slade z Texe udělá jemně naklepaný biftek a chrstne Sladovi do obličeje vitriol.Po dojemné scéně,v které Sylvia Texovi prozradí své hříchy mládí,což Tex už dávno věděl,se ocitnete v ložnici.Ale ne,musíte pořád myslet jen na to jedno??Tex je v Gideonově ložnici,aniž by pořádně věděl,co hledá,jen ví,že to musí najít.(Mimochodem,byl jsem na tom stejně,pokud do této doby byla hra občas náročná,od teď je to prakticky permanentní cesta peklem)Než podniknete něco jiného,než na to zapomenem,zajděte do Val Davisovy laboratoře a pod mikroskopem prohlédněte všechny karty-A až H,abyste našli na každé šachový tah-nezkoušel jsem ,co se stane,když v pozdní fázi hry nebudu mít kódy přečtené,a po pravdě,nějak jsem nebyl natolik zvědavý,abych to zkusil..možná někdy časem.Vraťte se pak zpět do Gideonovy ložnice
Gideon bedroom
Před sebou vidíte cosi bílého,seberte to,je to plán fungování testovacího režimu v galerii.Otočte se doprava a seberte železnou tyč.Obraťte se zpět,obejděte zleva postel,otevřete krabici u postele a seberte šachové figurky.Když se rozhlédnete po místnosti,vidíte,že podlaha je tvořená jako šachovnicové pole 8 x 8(Gideon je fakt maniak),a jsou po ní rozmístěné sloupy,které,když je prohlédnete,představují každý jinou šachovnicovou figurku.Celkem jich je 6,stejně jako figurek,které jste vzali z krabice.Uprostřed podlahy je stolek,položte na něj figurky-a je tady další skládačka.Úkolem je rozmístit figurky na šachovnici tak,jak jsou postavené sloupy s figurkami v místnosti.Tahle pasáž je trochu na nervy,protože ať položíte figurky z kterékoli části místnosti,ukáže se pořád stejně natočená šachovnice,takže je poněkud obtížné zjistit,jak je vlastně šachovnice vůči místnosti natočená.Ve spodní řadě jsou postavené figurky,takže protější horní řadu si,pro lepší přehled, od leva doprava označíme A,B,C,D,E,F,G,H,číslice značí,na které pole ve sloupci odshora dolů figurku postavit.
E,1 Bishop-střelec
B,2 Knight-kůň
H,6 Queen-královna
H,3 Rook-věž
A,6 King-král
B,8 Pawn -pěšec
Otevřou se tajné dveře,vlezte dovnitř,je to vlastně výtah,otočte se vlevo a použijte panel.Výtah s vámi sjede do Gideonovy galerie
Gigeon gallery
Před vámi je dole v plné kráse galerie,na její protější straně vidíte dveře,do kterých byste se rádi dostali,má to však dva háčky-zaprvé jak se z balkonu,na kterém stojíte,dostat dolů na zem,a zadruhé podlaha galerie je pod proudem-poněkud patová situace,když použiji Gideonovu slovní zásobu..Uprostřed místnosti visí u stropu velké osvětlení,dalo by se snad nějak použít,ale je příliš vysoko.Otočte se doprava,na zdi stiskněte červené tlačítko,uslyšíte cinkání,a když se podíváte na lustr,zjistíte,že sjel od stropu dolů.Pořád je ale příliš daleko.Od výtahu,kterým jste přijeli,vede dvojí schodiště,z každého seberte jednu tyč zábradlí,a v inventáři spojte tyč nalezenou v ložnici s dalšími dvěmi tyčemi.Výsledná tyč je už dostatečně dlouhá,použijte ji na lustr.Tex po tyči přeleze z balkonu na vrch vnitřních ochozů galerie.Teď musíte najít místo,kde se deaktivuje bezpečnostní zařízení.Doporučuji koukat se dolů,protože ochoz,na kterém stojíte,je poměrně úzký..a klikatý.Jděte po ochoze tak,abyste se dostali k rohu,z kterého ještě vidíte levé schodiště u balkonu(levé -bráno z místa,kde jste),ale které byste,stojíc na schodišti,už neviděli,protože je za rohem.Podívejte se dolů,na stěně je panel od bezpečnostního systému
(viz obrázek panel)Obrazek
Otevřete ho a použijte.Aktivovali jste testovací program,a teď seskočte na zem uvnitř ochozů.Podlaha je nyní přístupná a nepřístupná podle diagramu,který jste našli v ložnici,a cílem je dostat se přes galerii až ke dveřím naproti balkonu.Ač jsem studoval diagram ze všech stran,nepodařilo se mi projít,takže na program dne přišlo moje oblíbené náhodné mačkání kláves a čekat,že někde najdu skulinku-tady je výsledek:Stiskněte ALT a F,celý bezpečnostní systém se vypne a můžete v pohodě dojít ke dveřím.Bohužel celá věc funguje jen v lehké verzi,což mimo jiné znamená,že od tohoto bodu jsou savy jen pro lehkou verzi.(Pokud někdo zjistí,jak se ke dveřím dostat bez tohoto cheatu,napište mi,dík)Otevřete dveře a vlezte dovnitř.Vydejte se chodbou doleva,u odbočky seberte z lavice CD a pokračujte rovně až ke dveřím.Otevřete je,jste teď v Gideonově studovně.Podívejte se na knihovnu vlevo nahoře,Tex to okomentuje,že v takových bývají tajné skrýše.Jděte blíž a prozkoumejte pořádně celou knihovnu,v horní řadě najdete několik falešných knih.Odstraňte je a seberte kříž.který tam byl schován.Otočte se,dojděte ke stolu,prohlédněte si figurku dinosaura a pak do něj hoďte minci z inventáře.Dinosaurovi ze zadku vypadne klíč,seberte ho a pak pokračujte k barevnému oknu,na kterém je velký meč.Prozkoumejte okno a pak na něj použijte kříž z inventáře.Ukáže se detail celého okna,jsou v něm čtverce,v kterých se zobrazují různé symboly.Počkejte až uvidíte,jak se v levém dolním čtverci zobrazí symbol kříže a pak,po Texově komentáři,umístíte kříž-leží vlevo uprostřed čtverců,uchopte ho myší a táhněte,kam potřeba-tak,jak ukázal symbol.To jest,umístíte kříž tak,aby se jeho hrany dotýkaly levé a horní strany čtverce vlevo dole a položte ho.Napravo od okna se otevře schránka,seberte z ní bezpečnostní kartu.Vyjděte ze studovny a zatočte doleva v místě,kde jste předtím sebrali CD.Pokračujte chodbou,až přijdete ke dveřím,použijte na ně klíč z Gideonovy studovny,dveře se otevřou a jste v herně.Když se vydáte do pravého horního rohu,najdete konzoli,na které si můžete zahrát první hru s Tex Murphy-Mean streets.Pro pokračování našeho příběhu to nemá žádný vliv,jestli hrát budete nebo ne,ale je to příjemný relax(hru ukončíte pomocí ESC).Přistupte ke kulečníkovému stolu,prozkoumejte ho a seberte z něj koule,celkem osm,každá má jinou barvu a jsou očíslovány 1-8.Jděte zprava směrem ke krbu,cestou narazíte na stolek,na kterém je skládačka.Seberte ji a složte obrázek-je to "klasika",nic těžkého,jen,abyste se jako já vyhnuli opakování,světle modré kusy(obloha) přijdou nahoru,tmavé dolů(moře) a barevné doprostřed-pokud složíte obrázek vzhůru nohama,skládačka se nezkompletuje.Poskládejte napřed přehledné světle a tmavě modré kusy,a pak už je složení zbytku snadné.
(Obrázek Alcatraz)Obrazek
Dostanete obrázek pevnosti Alcatraz(nápověda,kam asi budou v budoucnu směřovat vaše kroky),ten se v inventáři otočí a na zadní straně jsou napsaná hesla ke všem bezpečnostním kartám A-H.Tím jsme v místnosti skončili,vyjděte na chodbu,na rozcestí se dejte doleva a jděte chodbou až na konec,kde jsou dveře s panelem na zadání kodu.Panel se skládá z klávesnice a barevných tlačítek,celkem osm,jak kulečníkových koulí.Když si koule(kulečníkové) v inventáři prohlédnete,Tex konstatuje,že jsou špatně očíslované.Opište si(nebo zapamatujte,pokud to dokážete) barvy koulí a jaké číslo ke které barvě patří.Pak použijte panel a zadejte pro každé tlačítko odpovídající číslo.Postup-stiskněte tlačítko a pak na klávesnici zadejte číslo(zobrazí se pak pod barevným tlačítkem),zmáčkněte další tlačítko,etc.Pořadí čísel,zleva doprava,horní a pak spodní řada-
Red-1,Blue-6,Orange-4,Purple-7,Black-3,Yellow-8,Maroon-5,Green-2.Bravo,deaktivovali jste alarm a můžete otevřít dveře.Jste v místnosti plné monitorů,prohlédněte si je,pak z vrchu monitoru před sebou seberte další CD,pod monitorem jsou malá dvířka mechaniky,otevřete je a přehrajte obě CD.Dozvíte se o rekonstrukci Alcatrazu a hlídacích droidech.Otočte se ke dveřím,napravo od nich je panel,použijte na něj modrou kartu,deaktivujete tím alarm v galerii.Opusťte místnost,jděte zpět do galerie,přejděte na druhou stranu,po schodišti k výtahu a vlezte do něj.V následující sekvenci uvidíte šťastnou Sylvii(během hraní jsem si k ní vypěstoval silnou averzi,z části i proto,že i když je jí cca 25,každá druhá čtyřicátnice by vedle ní vypadala mladší)-případ je uzavřen a dostane peníze a nešťastnýho Texe,který se marně snaží Sylvii vysvětlit,že celá věc ještě není ukončená.Sylvie práskne dveřmi,odejde,a Tex se vydá do Alcatrazu,kde ho po vstupu sejme hlídací droid,takže se vzpamatuje zavřený v cele.
Alcatraz cells
Otočte se doleva a odsuňte postel.Prohlédněte si cihly ve zdi za postelí,s některými můžete pohybovat.A je tady další,celkem klasická skládačka.Uprostřed obrazce je čtverec,který musí zůstat prázdný,abyste mohli prolézt.Jednotlivé cihly můžete vytahovat(otáčet s nimi pomocí šipek) tak,aby vždy horní cihly nemohly spadnout-musí ležet na nějakém podkladě.Takže musíte cihly různě přesouvat,aby podpíraly jiné cihly,které chcete sebrat,a přitom docílit toho,aby na konci zůstala ona zmíněná díra uprostřed.Přesný postup nevím,jak bych napsal,dám sem pár obrázků,jak asi se má práce vyvíjet a pokračovat ke zdárnému konci.
(Obrázky Díra do zdi 1,2)Obrazek
ObrazekNa 2.obrázku stačí doplnit 2 místa ve zdi a je to hotovo.Ocitnete se ve vedlejší cele,sice nic moc na první pohled,ale když se otočíte,najdete na zemi jednu cihlu.Seberte ji a prohoďte mřížemi,cihla se trefí do jakési poličky a něco z ní shodí.Věci spadnou na zem,ale jsou příliš daleko.Prohlédněte si lůžko,jeden z řetězů se dá sundat,tak si ho vezměte a použijte na mříž,Tex řetězem věci přitáhne.Seberte přes mříž ze země laserový hořák a lepicí pásku.Hořák použijte na mříž,Tex propálí zámek a jste venku na chodbě.
Cell block A
Rychle se otočte doleva a schovejte se ve výklenku.Nyní nastává hra na schovávanou,tak doporučuji ukládat hru co nejčastěji-po chodbách jezdí hlídací droidi,tak musíte vždy počkat,až kolem vás projede a pak urychleně provést,co jste chtěli udělat.Také doporučuji být v podřepu,pokud je to možné.Ve výklenku se otočte doleva a ze zdi seberte stočený drát.Prohlédněte ho v inventáři,tím ho rozmotáte.Teď počkejte,až kolem projede droid,vydejte se za ním(ne ale moc blízko),až zatočíte vlevo za roh,uvidíte po pravé straně velkou mříž-zavřenou.Jděte k mříži,na zemi leží cosi bílého(marně jsem se snažil najít nějakou pozici,z které by ni to ukázalo,že je to klíč,zřejmě nějaká chyba programu,musíte mi prostě věřit,že tam klíš je),použijte drát,klíč se ocitne ve vašem inventáři.odemkněte s ním mříž a vlezte dovnitř.
Cell block B
Tady droidi nejsou,takže na chvíli klid.Otevřete mříž do další chodby,otočte se hned vlevo,na zemi leží židle,odsuňte ji a seberte plynovou masku.Pokračujte chodbou dál,cesta se teď větví na obě strany.Otočte se doprava,vidíte menší mříž a za ní na zemi Gideonovu bezpečnostní kartu(tady je někdo velkej bordelář,mám takový dojem,víte,kolik bezpečnostních karet jsme už ve hře našli na zemi?Já to už přestal počítat)Odemkněte mříž klíčem z inventáře a kartu seberte.Teď se otočte,otevřete velkou mříž a projděte do dalšího bloku.
Cell block C
Tady lítá dost nepříjemný droid,tak se ihned zdekujte doprava,přiměřeně daleko,aby vás neviděl,ale vy jeho jo.Po pravé straně vidíte dveře s nápisem Cellblock D,dveře samozřejmě zamknuté,tak musíme někde najít klíč.Počkejte,až se droid vydá od vás dolů chodbou a jděte za ním,cestou vidíte po levé straně občas nějakou otevřenou celu,v jedné,zhruba v dvou třetinách cesty visí na zdi klíč.Pokud se k vám začne droid blížit,do některé cely zalezte,až projede,pokračujte dál.Až klíč najdete,seberte ho,počkejte zas na správný okamžik a vraťte se k zamknutým dveřím.Okej,okej,je to třetí otevřená cela,spokojený?Ještě vykoukněte na chodbu a zaregistrujte na vzdáleném konci chodby kanistr s plynem.Když se ho pokusíte vzít,Tex oznámí,že potřebuje šroubovák-takže se sem časem ještě vrátíme.Klíčem odemkněte dveře a jste v bloku D.
Cell block D
Hned u dveří je panel,kterým se otvírají cely,v dost chatrném stavu,napůl nefunkční.Jděte za roh,vidíte řadu cel,všechny zavřené,jděte až k místu,kde vedou schody dolů,když se teď podíváte,v jedné cele jsou bedny,kanystry a Tex říká,že by bylo dobré všechno prohlédnout zblízka.No,když to povídá sám velkej Tex,nebudem se s ním přít.Jděte k panelu u dveří,otevřete a použijte.Páku vpravo,co se pohybuje od vrchu dolů,posuňte dolů do zářezu s číslem 10(pokud jste páku dobře nastavili,uslyšíte klapnutí dveří.Jděte zpět k cele s barely,je teď otevřená,vlezte dovnitř a prozkoumejte menší bedničku na zemi,je schovaná za přední velkou bednou,tak musíte jít dovnitř,až ji uvidíte.Otevřete ji a(musíte přijít co nejbíž a dívat se dolů) na dně najdete výbušninu s časovadlem.Hmm,tady bude brzo ohňostroj.Sejděte po schodech dolů,otočte se,otevřete železné dveře,uvnitř místnosti seberte pytel se smetím.Prohledněte pytel,najdete použitý filtr.Vyjděte ven,dejte se první chodbou doprava,na konci otevřete dveře a prohledejte místnost.Vedle rozbitého droida najdete na zemi nástroj na otevírání filtrovacího zařízení,tak ho seberte.Vraťte se na hlavní chodbu,pokračujte dál,vidíte na konci filtrovací jednotky,když si jednu prohlédnete,přijede droid a vymění špinavý filtr za čistý.Zajímavé,pro diverzi jak stvořené,ještě zjistit,proč a proti komu diverzi udělat.Jděte doprava chodbou podél filtrů,až uvidíte na pravé straně bedny.Odsuňte je,přikrčte se a jděte za bedny.Dojděte až k poslední u zdi,leží na ní šroubovák,vezměte si ho.Když se podíváte přes bedny na chodbu,uvidíte hlídače za stolem,nevypadá,že by byl dobrovolně na odchodu,tak je načase uchýlit se k brutálnímu násilí.Ale ještě chvíli ho necháme žít-nemáme vše potřebné,ale být na jeho místě,kafe bych si nevařil,už bych ho nedopil.Vraťte se nahoru po schodech a přes dveře do bloku C.Pamatujete na kanistr?Máme šroubovák,tak si ho můžeme vzít.Naštěstí už není zapotřebí chodit až ke kanistru,hra umožňuje odšroubování i sebrání z počáteční strany chodby,stačí se jen šroubovákem trefit v dálce na správné místo a kanistr je váš,a co víc,plný něčeho hodně ošklivého,soudě podle lebky na nálepce.Vraťte se do bloku D dolů po schodech a sestrojíme si takovou menší Hirošimu.Spojte i inventáři výbušninu s lepicí páskou,olepenou výbušninu spojte s kanistrem a pak k tomu přidejte špinavý filtr.Nástrojem otevřete kryt u filtrové jednotky a vložte dovnitř filtrovací bombu.Přijede droid,filtr vymění,až dojede zpátky k hlídači,bomba vybuchne a hlídač jde k zemi.Nepředpokládám,že si někdy bude moct přečíst Penthouse,dojděte k jeho stolu,jděte za stůl a seberte z něj hřeben.Prozkoumejte hřeben,získáte Gideonovy vlasy.Na zdi za vámi u zavřených dveří je přístupový panel,použijte na něj Gideonovu bezpečnostní kartu,jděte dveřmi až k scaneru DNA.
Finále
Uložte si hru,,poslední možnost save,což je poněkud nepříjemné,protože následují dlouhé sekvence a pokud v závěru něco uděláte špatně,musíte to pak projet celé znova.Použijte na scaner vlasy,po delší sekvenci se dostanete k centrálnímu mozku lidstva.Před sebou máte panel,v levé spodní části všechny přístupové karty,musíte všechny,od A do H postupně zasunout do štěrbiny vpravo a po každém zasunutí natypovat heslo příslušející každé jednotlivé kartě.Zasunutí karty do slotu je,než si na to zvyknete,trochu obtížné,musíte položit kartu tak,aby sama vjela do štěrbiny.Pokud nezajede,trochu ji posuňte.Po zasunutí natypujte heslo,zasuňte druhou kartu,natypujte heslo,etc.Jo,taková malá připomínka-pokud jste si všechna hesla z pohlednice v inventáři nepřepsali předtím na papír,máte smůlu,teď už si je v inventáři nepřečtete.Karty a hesla:
A - Queen
B - Draw
C - Castle
D - Gambit
E - Bishop
F - Resign
G - Checkmate
H - Knight
Následuje další sekvence,v které si popovídáte s Gideonem,nakonec oba skončíte ve virtuálním šachovém souboji.Vpravo na panelu mačkejte zelená tlačítka v tomto pořadí:
1 - RD1
2 - RXE7
3 - QXD7
4 - BF5
5 - BD7
6 - BXE7

Gideon je poražen,svět zase na chvilku zachráněn,až Chelsea všechno dovyprávíte,stopnete si taxík.jízda dobrá,jen ten řidič je nějakej divnej.Vezme vás přez hlavu..a pokračování příště.Vzhledem j tomu,že pokračování se už zřejmě nikdy konat nebude,můžeme se jen dohadovat,jaký osud horší než smrt měl v dalším díle na Texe a Chelsea čekat.Nezbývá než popustit uzdu fantazii a něco si sám vymyslet,každý podle svého gusta.Nebo můžete,jako já,napsat vedení Microsoft sprostý email na který nedostanete odpověď,a potom slušný email,na který vám odpoví něco ve smyslu:"Dear Mr.Knight...blah,blah..s politováním vám sdělujeme,že žádný projekt,o kterém jste se zmiňoval ,neznáme a nemáme v plánu ho realizovat..blah..blah..doufáme,že jste s našimi produkty spokojen a i nadále si je budete kupovat..blah.blah.."
Tak,a to je asi vše,snad se vám taky Overseer i s tím netradičním ukončením líbil.Ciao.M K
Uložené pozice
Čeština
Demo
Recenze
Videoukázka
Obal na cd(dvd)
 

Náhledy fotografií ze složky Tex Murphy 5 Overseer

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář